TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Massel: Pieniądze z UE trafią na projekty aglomeracyjne
PAP - Opublikowano: 16.05.2013 11:49:29
Nowe środki unijne na kolei trafią przede wszystkim na projekty korytarzowe i aglomeracyjne, czyli najbardziej obciążone magistrale o dużym znaczeniu gospodarczym, a także połączenia wewnątrz dużych aglomeracji - poinformował wiceminister transportu Andrzej Massel.
Massel był w środę pytany o tę kwestię podczas jednej z debat Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Wskazał, że przy planowaniu nowych inwestycji w pierwszej kolejności uwzględniany jest istniejący i przewidywany ruch, a także kryteria możliwości zwiększenia prędkości oraz położenia - z preferencją dla projektów sieci transeuropejskiej. \'Szczególnie jest to widoczne na przykładzie woj. śląskiego, na terenie którego generowane są największe strumienie ładunków, a gdzie infrastruktura kolejowa generalnie jest w najgorszym stanie w porównaniu do pozostałych województw\' - zaznaczył wiceminister.
To dlatego od niedawna resort kładzie duży nacisk na trwające już - również w ramach projektów unijnych - tzw. rewitalizacje, polegające na przywracaniu pierwotnych parametrów linii kolejowych. Duża część tych prac dotyczy woj. śląskiego - obejmują one przede wszystkim trasy, którymi odbywa się wywóz towarów z Górnego Śląska, m.in. odcinki Częstochowa-Koluszki czy Kalety-Kluczbork.
Wkrótce do kilku realizowanych już w regionie zadań tego typu dojść ma rewitalizacja prowadzącego do granicy z Czechami połączenia Rybnik-Chałupki. W ostatnim czasie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach zdecydowała, że do rozpoczęcia tam prac nie jest konieczne opracowanie czasochłonnego raportu środowiskowego.
\'To umożliwi natychmiastowe rozpoczęcie tej inwestycji, zresztą bardzo istotnej w kontekście nowej perspektywy finansowej UE, jako trasy objazdowej dla linii E65 Katowice-Zebrzydowice-Ostrava, która po roku 2014 będzie poddawana kompleksowej modernizacji\' - wskazał Massel.
Jak zaznaczył, odcinek ten - jako element VI paneuroejskiego korytarza transportowego - będzie kandydatem do finansowania z instrumentu Connecting Europe Facility, czyli nowego funduszu przeznaczonego na rozwój sieci transportowych, energetycznych i telekomunikacyjnych. Prace te będą miały też międzynarodowe znaczenie, gdyż czescy i słowaccy partnerzy zwracają uwagę na wąskie gardła po polskiej stronie w pobliżu granic.
Massel akcentował w środę, że przewozy towarowe mają w coraz większym stopniu charakter międzynarodowy, a linie kolejowe, którymi się odbywają, są preferowane przez Komisję Europejską. W tym kontekście z nowych środków unijnych remontowane będą, prócz trasy Katowice-Zebrzydowice, m.in. połączenie Warszawy z Litwą w ramach tzw. Rail Baltica, nieodnowione jeszcze odcinki między Wrocławiem i Poznaniem, czy w nieco mniejszym, niż pierwotnie zamierzano zakresie trasa Poznań-Szczecin.
W kontekście promowanego przez UE rozwoju transportu intermodalnego rośnie znaczenie tras z północy na południe kraju - zwłaszcza w relacjach Śląsk-Trójmiasto i Śląsk-Szczecin/Świnoujście. Kluczowymi tu inwestycjami kontynuowanymi w ramach nowych środków unijnych będzie doprowadzanie brakujących odcinków magistral węglowej i nadodrzańskiej do wysokich standardów przepustowości i nacisku osi.
Kolejną grupą inwestycji będą kolejowe trasy aglomeracyjne. Jak wynika z głosów samorządów i przewoźników, nadal są tam ogromne potrzeby, zarówno w zakresie modernizacji jak i rozbudowy istniejących linii, w celu wydzielenia osobnych torów dla ruchu aglomeracyjnego.
Massel ponownie powołał się na przykład śląski i bardzo mocno zdegradowaną główną linię kolejową tego regionu. \'Nauczyliśmy się już myśleć bardzo przyziemnie na zasadzie prostego odtworzenia. W przyszłej perspektywie jedną z takich inwestycji może być główny ciąg przewozowy wschód-zachód w aglomeracji górnośląskiej, czyli Gliwice-Katowice-Sosnowiec Jęzor, gdzie w jak największym stopniu chcielibyśmy doprowadzić do separacji ruchu pasażerskiego w aglomeracji od przewozów dalekobieżnych i towarowych, aby poprzez separację ruchu - nawet na oddzielnej parze torów - uzyskać zupełnie inny efekt transportowy\' - powiedział Massel.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Unia Europejska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....