TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Miasto kontra PKP, spór o poznański dworzec
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 18.02.2019 13:08:04 1 komentarz
Miasto kontra PKP, spór o poznański dworzec (foto: PKP PLK)

Na początku tygodnia Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę wartą blisko 100 mln złotych na rozbudowę stacji Poznań Główny. Wojewoda wielkopolski uważa, że inwestycja usprawni m.in. ruch pasażerów, z kolei władze miasta mocno krytykują projekt przebudowy.

W ramach inwestycji powstanie nowy tor oraz nowy peron wraz z przejściem podziemnym. Tunel zostanie przedłużony o 47 m w kierunku wschodnim i ułatwi podróżnym dostęp do peronów od strony dworca PKS oraz galerii handlowej, która znajduje się w tym samym kompleksie.

Wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann podczas konferencji prasowej zapewniał, że projekt rozbudowy był wynikiem pracy osób - radnych, ekspertów i społeczników, którzy zasiadają w powołanym przez niego zespole ds. węzła kolejowego Poznań.

"To ważny moment dla poznaniaków i wielkopolan, bowiem nasze postulaty zostają właśnie wdrażane. Dla mieszkańców regionu to też ważna wiadomość, bo przywracamy dworzec pasażerom, co dla członków zespołu było sprawą fundamentalną. Uczynienie dworca bardziej funkcjonalnym ma zachęcić mieszkańców Poznania, Wielkopolski, ale też całego kraju do korzystania z kolei" - mówił Hoffmann.

Tymczasem władze Poznania krytykują projekt. Kością niezgody jest kwestia przebudowy przejścia podziemnego, które według koncepcji miasta, miało być poprowadzone pod centrum handlowym.

"W przyszłości dworzec PKS ma być przeniesiony na wschodnią stronę galerii w okolice alei Króla Przemysła II i ul. ks. Wujka. Wynika to z koncepcji planu zagospodarowania dla Wolnych Torów, znanej PKP TLK. Kolejowa spółka nie myśli perspektywicznie. Tunel pod galerią handlową na wschód ułatwiłby komunikację pasażerom i mieszkańcom" - podkreślił zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski.

Jak dodał, nowy tunel po wyprowadzce dworca PKS, będzie prowadził donikąd.

Hoffmann odpiera zarzuty miasta, bowiem jak zaznaczył, wszystkie rozwiązania były wcześniej konsultowane pomiędzy zainteresowanymi podmiotami. Wojewoda przedstawił też ubiegłoroczną korespondencję pomiędzy miastem a PKS-em i PKP, z której wynika, że wszystkie strony wiedziały i zaakceptowały przebieg spornej części przejścia podziemnego.

"Poznański PKS, który jest spółką miejską w maju 2018 roku zaakceptował realizowane obecnie rozwiązanie. PKP prowadziło konsultacje z miastem, czego potwierdzeniem może być np. korespondencja pomiędzy PKP, a wiceprezydentem Maciejem Wudarskim z listopada 2018 roku. Nie oceniam sposobu przekazywania informacji pomiędzy panami prezydentami Poznania. Nowością jest pomysł władz Poznania ws. przeniesienia dworca PKS w inne miejsce – z informacji, które posiadam, wynika, że PKP nie dysponowało wiedzą na temat tej koncepcji" - wyjaśnił wojewoda wielkopolski.

Władze PKP poinformowały, że prace nad przebudową stacji Poznań Główny mają rozpocząć się w ciągu najbliższych kilkunastu tygodni, zakończenie inwestycji zaplanowano na marzec 2022 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Poznań
dworzec
PKP PLK
  • daarst – 18.02.2019

    A co z niezbyt funkcjonalną "roladą", zwaną też "chlebakiem"? Kiedy wreszcie zajmą się starym budynkiem dworca?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....