TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

MIB: ED74 mogą obsługiwać pociągi kategorii Intercity
InfoRail - Opublikowano: 11.04.2016 09:31:30 5 komentarzy
MIB: ED74 mogą obsługiwać pociągi kategorii Intercity

Kilka tygodni temu na łamach InfoRail pisaliśmy o niedostosowaniu taboru (ED74) do obsługi niektórych połączeń kategorii Intercity (m.in. IC Korczak). Problem ten poruszył w swojej interpelacji poseł Jarosław Zieliński. Mamy odpowiedź MIB.

Jedną z dwóch kategorii produktowych stosowanych przez PKP Intercity SA w segmencie przejazdów ekonomicznych (pociągi pospieszne) jest InterCity (IC) ? pisze w odpowiedzi na interpelację wiceminister Piotr Stomma. Pociągi tej kategorii handlowej (w przeciwieństwie do połączeń TLK) obsługiwane są wyłącznie taborem zmodernizowanym lub nowym, wyposażonym w klimatyzację, co jest ich podstawowym wyróżnikiem produktowym. W pojazdach bezprzedziałowych stosowany jest układ foteli 2+2 (klasa druga) i 2+1 (klasa pierwsza), natomiast w wagonach przedziałowych znajdują się przedziały sześciomiejscowe (w obu klasach). W zależności od połączenia, pociąg może posiadać wagon gastronomiczny, przestrzeń barową lub może być obsługiwany na wybranych odcinkach przez wózek cateringowy. Obecność usług gastronomicznych (podobnie jak przystosowanie do przewozu rowerów i wózków inwalidzkich) nie jest warunkiem koniecznym do zakwalifikowania pociągu do kategorii handlowej InterCity. Ponadto, zgodnie z postanowieniami ?Regulaminu przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rozkładu jazdy pociągów 2015/2016? wydawanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, pociąg kategorii pospiesznej, do której należy kategoria handlowa IC, nie musi posiadać wydzielonej przestrzeni gastronomicznej.

I dalej Piotr Stomma informuje, że umowy roczne o świadczenie usług publicznych w miedzywojewódzkich kolejowych przewozach pasażerskich zawierają zestawienie składów pociągów objętych umową. W przypadku zestawienia z winy przewoźnika składu pociągu niezgodnego z postanowieniami umowy, Zamawiający przewozy nalicza z tego tytułu kary umowne. Przykładowo, dla pociągu ?Korczak? relacji Kraków ? Białystok, skład powinien być wyposażony w miejsca do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich i w miejsca do przewozu rowerów. Ponadto, w ramach umowy rocznej PKP Intercity zobowiązane są do zapewnienia podróżnym bezpiecznych, wygodnych i higienicznych warunków podróżowania. Przewoźnik powinien podstawić pociąg do realizacji przewozów w stanie czystym, z pełnym wyposażeniem węzłów sanitarnych. Zgodnie z ogólnymi wymaganiami jakościowymi, podstawą utrzymania należytego stanu wagonów jest czyszczenie okresowe wykonywane dwa razy w miesiącu. Natomiast, bieżące utrzymanie czystości wagonów uzyskiwane jest poprzez czyszczenie codzienne lub czyszczenie pobieżne, wykonywane sporadycznie, w przypadku braku możliwości wykonania czyszczenia codziennego z powodu np. krótkiego okresu postoju pociągu na stacji zwrotnej.

W związku z zakupem i modernizacją taboru kolejowego przez PKP Intercity, na coraz większej ilości tras, sukcesywnie pojawiają się wagony z wygodnymi, ergonomicznymi fotelami, klimatyzacją i toaletami z zamkniętym obiegiem oraz urządzeniami wzmacniającymi sygnał telefonii komórkowej.

Stomma podał też, że minister właściwy do spraw transportu, na podstawie umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich z dnia 25 lutego 2011 roku, zleca i dofinansowuje kursowanie pociągów międzywojewódzkich. Zgodnie z ww. umową ramową organizator przewozów obejmuje dotacją pociągi segmentu ekonomicznego, których uruchamianie bez dofinansowania ze środków budżetu państwa nie znajduje uzasadnienia ekonomicznego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED74
  • Gfd – 11.04.2016

    Po co kombinowac. Najprostsze rozwiazanie:wszystkie ED74 na linie Lodz-Warszawa z modernizacja, ktora Pesa powinna wykonac za darmo w ramach opoznien za Darty.

  • kolejFAN – 12.04.2016

    edyta jako IC to jakaś kpina!! twardy tramwaj nadający się jedynie do przewozów regionalnych albo Wawa-łódź.

  • PTf – 12.04.2016

    Wc Minister odpowiedział tak, że nic nie odpowiedział ;p

  • Gfd – 13.04.2016

    Nie kumam. W czym problem, aby skierowac te pociagi tylko i wylacznie na linie lodzka?

  • Gfd – 13.04.2016

    Najwieksza bolaczka tych pociagow to siedzenia. A to przeciez prosta sprawa do rozwiazania

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....