TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

MIB podaje listę linii z decyzjami o likwidacji
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.05.2017 13:45:09 21 komentarzy
MIB podaje listę linii z decyzjami o likwidacji

MIB przedstawiło wykaz linii kolejowych oraz odcinków linii kolejowych, dla które wydane zostały decyzje o ich likwidacji przez poprzednich ministrów. To:

linia kolejowa nr 34, Ostrołęka – Siedlce, od km 54,243, do km 90,104,

linia kolejowa nr 58, Granica Państwa – Zubki Białostockie, od km 937,00 do km 944,64,

linia kolejowa nr 80, Furmany – Olendry, od km 0,093, do km 3,773,

linia kolejowa nr 83, Zawada – Jarosławiec, od km 6,4 do km 20,733,

linia kolejowa nr 84, Grębów – Olendry, od km 0,394 do km 4,131,

linia kolejowa nr 116, Gr. Państwa – Kaplisze, od km 22,55 do km 24,254,

linia kolejowa nr 129, Tarnowskie Góry TGB – Kalety, od km 41,300 do km 47,200,

linia kolejowa nr 159, Orzesze – Wodzisław Śląski, od km 0,4 do km 12,8,

linia kolejowa nr 162, D.G. Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza, od km 3,35 do km 9,552,

linia kolejowa nr 170, Jastrzębie Zdrój Moszczenica – Zebrzydowice, od km 0,215 do km 13,624,

linia kolejowa nr 175, Kłodnica – Kluczbork, od km 2,625 do km 26,5,

linia kolejowa nr 175, Granica IZ Opole – Strzelce Opolskie, od km 26,5 do km 29,831,

linia kolejowa nr 178, Zabrze Mikulczyce – Tworóg, od km -0,160 do km 24,740,

linia kolejowa nr 195, Kędzierzyn Koźle – Baborów, od km 0,441 do km 16,100,

linia kolejowa nr 209, Brodnica – Bydgoszcz Wschód, od km 0,233 do km 49,542,

linia kolejowa nr 217, Bogaczowo – Braniewo, od km 13,05 do km 39,1,

linia kolejowa nr 222, Małdyty – Malbork, od km 0,720 do km 55,223,

linia kolejowa nr 224, Czerwonka – Sągnity, od km 0,900 do km 46,470,

linia kolejowa nr 231, Inowrocław Rąbinek – Mogilno, od km 12,400 do km 55,330,

linia kolejowa nr 233, Pszczółki – Kościerzyna, od km 0,591 do km 22,120,

linia kolejowa nr 240, Świecie nad Wisłą – Złotów, od km 8,356 do km 44,798, od km 45,88 do km 76,317, od km 77,61 do km 94,6, od km 94,6 do km 108,86,

linia kolejowa nr 240, Świecie n/Wisłą – Terespol Pomorski, od km -0,188 do km 1,68,

linia kolejowa nr 243, Skórcz – Starogard Gdański, od km 0,2 do km 15,035,

linia kolejowa nr 249, Gdańsk Główny – Gdańsk Nowy Port, od km 6,615 do km 7,215,

linia kolejowa nr 251, Tama Brodzka – Iława Główna, od km 0,53 do km 39,55,

linia kolejowa nr 264, Wąbrzeźno – Wąbrzeźno Miasto, od km 0 do km 2,715

linia kolejowa nr 283, Jelenia Góra – Żagań, od km 77,621 do km 104,917,

linia kolejowa nr 285, Wrocław Główny – Jedlina Zdrój, do km 60,800 do km 81,500,

linia kolejowa nr 302, Malczyce – Marciszów, od km 56,08 do km 73,763,

linia kolejowa nr 303, Rokitki – Kożuchów, od km 10,9 do km 28,733,

linia kolejowa nr 304, Małujowice – Granica IZ Opole, od km 7 do km 11,

linia kolejowa nr 306, Gogolin – Prudnik, od km 0,34 do km 5,630,

linia kolejowa nr 307, Kępno Zachodnie – Kępno, od km 39,256 do km 41,503,

linia kolejowa nr 310, Kobierzyce – Piława Górna, od km 0,62 do km 40,207,

linia kolejowa nr 312, Marciszów – Jerzmanice, od km 0,421 do km 33,43,

linia kolejowa nr 314, Trzebień – Modła, od km 13,9 do km 32,019,

linia kolejowa nr 316, Złotoryja – Rokitki, od km 20,62 do km 29,688,

linia kolejowa nr 318, Srebna Góra – Bielawa Zachodnia, od km 12,38 do km 28,295,

linia kolejowa nr 319, Strzelin – Kondratowice, od km 32,88 do km 51,139,

linia kolejowa nr 323, Nowa Wieś Grodziska – Raciborowice Górne, od km 0,303 do km 8,28,

linia kolejowa nr 323, Iwiny – Bolesławic Wschód, od km 12,96 do km 24,762

linia kolejowa nr 331,Jawor – Roztoka, od km 10,920 do km 13,762,

linia kolejowa nr 339, Ruszów – Gozdnica, od km 0,36 do km 8,533,

linia kolejowa nr 341, Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów, od km 0,53 do km 5,89,

linia kolejowa nr 357, Sulechów – Luboń, od km 0,485 do km 34,045,

linia kolejowa nr 361, Puszczykówko – Osowa Góra, od km 0,35 do km 5,072,

linia kolejowa nr 366, Miejska Górka – Kościan, od km 8,737 do km 64,5,

linia kolejowa nr 377, Gniezno Winiary – Sława Wlkp., od km 0,51 do km 33,

linia kolejowa nr 384, Sulechów – Świebodzin, od km -0,245 do km 27,304

linia kolejowa nr 388, Konin – Kazimierz Biskupi, od km 9,05 do km 14,55,

linia kolejowa nr 410, Grzmiąca – Kostrzyń, od km 144,5 do km 174,54

linia kolejowa nr 411, Stargard Szczeciński – Siekierki, od km 72,41 do km 93,579,

linia kolejowa nr 414, Gorzów Wlkp. Zieleniec – Chyrzyno, od km -0,90 do km 53,390,

linia kolejowa nr 415, Gorzów Wlkp. – Myślibórz, od km 4,1 do km 48,603,

linia kolejowa nr 416, Wałcz Raduń – Wierzchowo Pomorskie, od km 0,56 do km 38,182,

linia kolejowa nr 420, Worowo – Wysoka Kamieńska, od km 0,77 do km 61,181,

linia kolejowa nr 426, Strzelce Krajeńskie Wschód – Strzelce Krajeńskie, od km 3,330 do km 7,275,

linia kolejowa nr 514, Prostyń Bug – Treblinka, od km -0,163 do km 3,180,

linia kolejowa nr 518, Łęgówek – Lesk, od km 0,02 do km 1,292

linia kolejowa nr 564, Kolonia – Siedliska, od km 0 do km 1,264,

linia kolejowa nr 616, Jelinka – Kornie, od km 0 do km 1,482,

linia kolejowa nr 620, Basznia – Kaplisze, od km 0,471 do km 1,5,

linia kolejowa nr 662, D.G. Huta Katowice – D.G. Piekło, od km 0 do km 3,254,

linia kolejowa nr 671, Maciejów Półn. – Gliwice T3, od km 0 do km 2,661,

linia kolejowa nr 690, Jastrzębie Z. Moszczenica R22 – Jastrzębie Z. Moszczenica R21, od km 0 do km 0,394,

linia kolejowa nr 738, Lipusz R31 – Lipusz R32, od km 0 do km 0,674,

linia kolejowa nr 744, Lipowa Tucholska – Szlachta Zachód, od km 0,045 do km 1,744,

linia kolejowa nr 746, Gdynia Główna – Gdynia Port Centralny, od km 206,034 do km 207,145,

linia kolejowa nr 762, Wrocław Osobowice – Jeżyny, od km 0 do km 1,275,

linia kolejowa nr 767, Kuniów – Smardy, od km 0 do km 7,16,

linia kolejowa nr 768, Ligota Dolna – Gotardów, od km 0 do km 3,112,

linia kolejowa nr 769, Opole Zach. OP2 – Opole Zach. OPZ1, od km 0 do km 0,88,

linia kolejowa nr 777, Bolesławiec – Bolesławiec Wschód, od km 0,03 do km 1,074,

linia kolejowa nr 781, Pieńsk – Granica Państwa, od km 0 do km 1,343,

linia kolejowa nr 782, Małowice Wołowskie – Iwno, od km 0 do km 1,301,

linia kolejowa nr 817, Leszno Grzybowo – Leszno, od km 0,142 do km 4,166,

linia kolejowa nr 818, Leszno – Marysiewice, od km 0,011 do km 1,089,

linia kolejowa nr 924, Bocznica Straszewo N, od km 0 do km 3,325,

linia kolejowa nr 925, Bocznica Grzybowce N, od km 0 do km 2,224,

linia kolejowa nr 926, Bocznica Straszewo S, od km 0 do km 2,489,

linia kolejowa nr 927, Bocznica Grzybowce S, od km 1,1 do km 2,903,

linia kolejowa nr 929, Bocznica Krzywólka, od km 0 do km 6,752,

linia kolejowa nr 969, Jaworzno Szczakowa – Szyb Sobieski, od km 0,184 do km 9,164.

Dowiedzieliśmy się również, że minister właściwy do spraw transportu systemowo rozstrzygnął, że w zakresie dalszej likwidacji linii kolejowych, zostaną wstrzymane tego typu działania. Nie oznacza to jednak, że dla linii kolejowych dotychczas zlikwidowanych zostanie przywrócony status linii kolejowych. Decyzje dotyczące likwidacji linii kolejowych, które wydane zostały do końca roku 2015 nadal obowiązują. Przedmiotowe decyzje wydane zostały ponad 10 lat temu a czynności podejmowane przez PKP SA są konsekwencją ich realizacji. Dlatego też prace rozbiórkowe na tych terenach zostały już zakończone bądź nadal trwają.

Wiceminister Andrzej Bittel poinformował również, że obecne przepisy nie przewidują możliwość nieodpłatnego użycia nieczynnej, w tym likwidowanej infrastruktury linii kolejowej, organizacjom pro-kolejowym w celu utworzenia tam kolei historycznej bądź okazjonalnego prowadzenia ruchu. Ponadto poinformował, że grunty po zlikwidowanych liniach kolejowych nie stanowią, w wyniku wydanych decyzji, linii kolejowej w rozumieniu przepisów ustawy o transporcie kolejowym. Aktualnie senacka Komisja Infrastruktury, w pracach której bierze także udział przedstawiciel resortu Infrastruktury i Budownictwa prowadzi działania, których celem jest znalezienie rozwiązań umożliwiających partycypację organizacji pro-kolejowych w zadaniach związanych z tworzeniem turystycznego lub okazjonalnego prowadzenia ruchu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MIB
  • Tomek – 09.05.2017

    "Wiceminister Andrzej Bittel poinformował również, że obecne przepisy nie przewidują możliwość nieodpłatnego użycia nieczynnej, w tym likwidowanej infrastruktury linii kolejowej, organizacjom pro-kolejowym w celu utworzenia tam kolei historycznej bądź okazjonalnego prowadzenia ruchu."to zamiast siedzieć i za przeproszeniem pierdzieć w stołek, który wam jako podatnik utrzymuję ze swojej pensji, której lwią część zabieracie mi jak mafia w postaci haraczu, pardon podatków, to zmieńcie ww. przepisy. A jeżeli i to przerasta intelektualnie osoby zatrudnione w MiB proponuję zlikwidować ten twór tak jak poprzednicy likwidowali linie kolejowe w PL. Będzie taniej - dla mnie i całej rzeszy podatników, utrzymujących ten cyrk jeszcze przy życiu.

  • JanuszJG – 09.05.2017

    Na pewno są przepisy, dzięki którym uda się uratować linie kolejowe przed ich likwidacją. Panie Bittel do dzieła. Pokaż Pan swoje możliwości i skorzystaj Pan z nich w celu ratowania linii kolejowych.

  • Stylista – 09.05.2017

    Niedawno zburzono wiadukt w pobliżu Sułkowa, koło Baborowa, powiat Głubczyce, opolskie, i dlatego linia Kędzierzyn-Kozle do Baborowa ulega likwidacji, czyli dalsze oddalanie okolicy od świata,

  • Podróży – 09.05.2017

    Brodnicę i Golub.-Dobrzyń to całkiem zagrali. Zamiast robić wszystko żeby takie miasta miały kolej to zniszczyli to co mieszkańcom służyło i mogło służyć.

  • lol – 09.05.2017

    linia 178 - to juz czysta farsa, linia nie istnieje od bodajże 2000r. rozkradziona z jednej strony przez kolejarzy a z drugiej złodziei... do tego ten nowo wybudowany wiadukt nad autostradą A1 ....

  • PawelNed – 09.05.2017

    Mieli zrobić pociągi do Brodnicy przez Golub-Dobrzyń nawet na pokazówkę puścili pociąg ale tylkodo Golubia-Dobrzynia bo reszta trasy rozkradzionazostała i co cisza a to było chyba z 7 lat temu

  • BT – 09.05.2017

    Ale linia kolejowa Gniezno Winiary- Sława Wlkp. jest przecież czynna w ruchu towarowym do bazy paliw Orlenu w Stawianach. Czegoś nie rozumiem.

  • KS – 09.05.2017

    Wiceminister Andrzej Bittel poinformował również, że obecne przepisy nie przewidują możliwość nieodpłatnego użycia nieczynnej, w tym likwidowanej infrastruktury linii kolejowej, organizacjom pro-kolejowym w celu utworzenia tam kolei historycznej bądź okazjonalnego prowadzenia ruchu - to chyba jakaś polska paranoja. W ogóle PiS obiecał, że nie zlikwidują ani jednej linii kolejowej to dlaczego lista jest taka długa?? To jest dotrzymanie słowa??

  • Kolejarz – 09.05.2017

    Przecież to są linie dla które wydane zostały decyzje o ich likwidacji przez poprzednich ministrów czyli przez Wasiak, Bieńkowską, Grabarczyka, Nowaka, Polaczka, Pola, Widzyka i Syryjczyka - największych grabarzy i niszczycieli polskiej kolei bo to od 1999 roku zaczęła się ta zapaść i tragedia, którą wywołali wymienieni te osoby. Pani Bittel ratujcie polską kolej, póki coś z niej zostało. Zmienić przepisy, które dałyby możliwość nieodpłatnego użycia nieczynnej, w tym likwidowanej infrastruktury linii kolejowej, organizacjom pro-kolejowym, przecież jest spółka SKPL, która pomału chce postawić kolej na nogi i samorządy, które taką wolę również potwierdzają.

  • Adam Mikołaj Maćkowiak – 10.05.2017

    Linie Wrocław - Jedlina Zdrój przez Sobótkę i Kobierzyce - Piława Górna należało już dawno rozebrać. Mieszkańcy zasługują na porządne ścieżki rowerowe w ich miejscu.

  • gutek – 10.05.2017

    Działdowo-Brodnica i dalej w Bory Tucholskie jest jeszcze do uratowania

  • wrocławianin – 10.05.2017

    @Adam Mikołaj Maćkowiak: Zgadzam się w 100%. Jestem mieszkańcem Wrocławia i powiem, że bardzo brakuje takiej trasy dla rowerów pod Ślężę. W weekendy na pewno pusto by na niej nie było.

  • Walek – 10.05.2017

    A co z linią 362

  • maziizam – 10.05.2017

    Zlikwidowanie 159, 170 oraz 875 i likwidacja kolei w Jastrzębiu Zdroju największym mieście w Europie bez pociągów pasażerskich to numer jeden na całą Europę. Postawienie na nich tras rowerowych to druga głupota zamiast w dolinie Olzy, Szotkówki Lesnicy i Piotrowki. A trzecie próba odbudowy która legnie w gruzach po wyciągnięciu kasy na pseudo firmy, które maja wskazać nowy przebieg toru do Jastrzębia jako stacji końcowej przez Pawłowice. Bez połączenia z Wodzisławiem oraz Zebrzydowicami to porażka wyłudzanie pieniędzy z UE oraz skarbu państwa na kolesiowskie firmy które gówno zrobią, a kasę skasują może uruchomią na rok po czym stwierdzą, że nie opłaca się bo brakuje połączeń itd

  • qq – 11.05.2017

    Likwidujcie, ale w zamian wybudujcie to:http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/w-polsce-potrzeba-830-km-nowych-linii-51145.html

  • miłośnik_kolei – 20.05.2017

    Ten news to ściema. Linia 285 Wrocław-Jedlina ma być rewitalizowana, podobnie jak linia 341 Bielawa Zach.-Dzierżoniów. Już nawet zostały przydzielone środki na ten cel.

  • Staszek W. – 20.05.2017

    Szkoda, że nie napisałeś, że ma być rewitalizowanych jeszcze 20 innych linii kolejowych na Dln. Śląsku. Tak wynika z obiecanek władz. Jak skończysz gimnazjum, miłośniku kolei, to zrozumiesz, ile warte są takie obiecywanki.

  • miłośnik_kolei – 21.05.2017

    To obiecują obecne władze woj. dolnośląskiego a nie Rząd RP. To w końcu kto kłamie? Wytłumaczcie mi, bo nie rozumiem. I przestań Stachu pierdzielić o gimnazjum, bo kończyłem tradycyjną ścieżkę od ośmioklasowej podstawówy do informatyka i nawet byłem w starym woju po drodze.

  • Bogdan – 22.05.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Zenon – 22.05.2017

    Kłamie ten kto obiecuje. Widać że mało rozumiesz ze świata i z polityki, dobrze że otwarcie to przyznajesz, miłośniku kolei. Ale twój język pokazuje, że zwyczajnie rodzice nie nauczyli cię kultury, gnojku. Pewnie wywodzisz się z menelskiej rodziny z marginesu społecznego i stąd twoje wieśniackie zachowanie. Skończ coś więcej niż ośmioklasową podstawówę, a może nauczyciele wypełnią braki twoich rodziców w zakresie kultury.

  • postępu c.d. – 16.06.2017

    Golub-Dobrzyń zamyka pierwszą lub zaczyna drugą zaszczytną setkę miast powiatowych, które pozbawiono kolei. Nie da się ukryć, postęp cywilizacyjny nie śpi. Aktualnie dobiega końca niszczenie 50-kilometrowego odcinka linii 209 Kowalewo Pomorskie - Brodnica przez Golub-Dobrzyń. Marszałek województwa dokonał zakupu zabytkowego taboru celem uruchomienia na trasie Toruń-Brodnica linii turystycznej, rekonesansowego przejazdu do Golubia-Dobrzynia dokonano 26 września 2009r. Zainteresowanie było ogromne, było niemal pewne, że linia ta powstanie. Nie znam kulis porażki projektu, ale niemal pewne jest, że przy takiej jak pokazano w tekście postawie zarządzających infrastrukturą kolejową inaczej być nie mogło. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że linię zlikwidowano na podstawie decyzji z....2005 roku, podjętej przez ministra Opawskiego z rządu Belki. Czy widać tu jakąkolwiek odrobinę logiki, sensu, gospodarności? Dotyczy linii, która fizycznie trwała do bieżącego roku. Pytanie, jakie to pozaziemskie siły uniemożliwiłyby uchylenie tej niszczycielskiej decyzji. Wygląda, że ówczesna decyzja jest znakomitym parawanem dla dalszego dewastowania połączeń kolejowych między mniejszymi ośrodkami. Czy okres 12 lat jest zbyt krótki na ponowne spojrzenie na sprawy kolei, przecież coś się w tym czasie zmieniło, właśnie na korzyść kolei. Wydawało się, że niedawna epoka zwijaczy-likwidatorów państwa zasłużenie przeszła do historii. Jak widać, nie bardzo. Podkreślenia wymaga, że linia ta jest (niestety, była) bardzo malowniczo położona, atrakcyjne historycznie i przyrodniczo są miasta i miejscowości przez które przebiega. Atrakcją byłby też oczywiście i sam przejazd takim pociągiem. W epoce szynobusów możliwy byłby też powrót normalnego ruchu pasażerskiego. To co wyrządzono, trudno nazwać inaczej niż sabotażem. Tak wygląda polityka realizowana zza biurka w Warszawie. Przy okazji, gdzie byli i są nasi wybrańcy do Sejmu i Senatu, zwłaszcza z województwa kujawsko-pomorskiego, niezależnie od opcji politycznej. Nie wiedzieliście o tym co się dzieje, skoro wszyscy wiedzieli? Temat niewart zachodu, a może narażenia się? Tak pojmujecie swoją służebną rolę? Sprawa jest na tyle skandaliczna, że aż prosi się o zbadanie wszelkich okoliczności i motywów jakie za nią stoją - przez organy do zwalczania przestępczości gospodarczej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....