TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Michalczewski najtańszy w Radomiu. Honorowa stawka
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.10.2017 12:04:40 15 komentarzy
fot. Mateusz Gaworski, phototrans.pl

Do dziś radomski Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji czekał na oferty w przetargu na niespełna dziesięcioletnią obsługę pięciu linii autobusowych. Urzędnicy otrzymali siedem propozycji, z których pięć zmieściło się w ich szacunkach. Najtańszą przedstawił dotychczasowy operator tego pakietu.

Szczegółowo warunki radomskiego przetargu liniowego omówiliśmy tutaj. Przypomnijmy, że w trakcie trwania kontraktu założono wstępnie realizację przewozów w wymiarze ok. 16 700 000 wzkm. Jednak po pytaniach do SIWZ dokonano korekty i pracę eksploatacyjną obniżono do ok. 15 865 000 wzkm. Zamawiający przewidział możliwość pewnych zmian, jednak nie mniej i nie więcej niż o 8% w stosunku do zakładanej pracy eksploatacyjnej. Umowa będzie obowiązywała przez 10 lat do momentu jej podpisania. Przewozy będą przejmowane przez wybranego operatora w trzech etapach- w 175 (4 brygady do obsługi), 185 (17 brygad do obsługi) i 195 (26 brygad do obsługi) dniu od podpisania umowy.

W celu realizacji zamówienia oferenci musieli udowodnić MZDiK, że będą w przyszłości posiadali przynajmniej 28 nowych autobusów klasy MAXI- 26 liniowych i dwa rezerwowe. Każdy z nich musi posiadać napęd spełniający normę Euro 6. Urzędnicy dopuścili większą liczbę autobusów rezerwowych ponad przetargowe minimum, przy czym muszą one spełniać przynajmniej normę Euro 5.

Muszą to być pojazdy z nadwoziami i długości powyżej 11,5 m, szerokości do 2,55 m i co oczywiste w pełni niskopodłogowe. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem lub czterem parom drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2-2. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 95 pasażerom, w tym minimum 25 na miejscach siedzących. Co najmniej 5 foteli ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi.

Ostateczny termin składania ofert MZDiK wyznaczył na dziś, 2 października. Na niespełna dziesięcioletnią obsługę przewozów objętych przetargowym pakietem radomscy urzędnicy zamierzali przeznaczyć 102 500 000 PLN brutto. Daje to stawkę wyjściową za wzkm w wysokości 5,98 PLN netto.

W postępowaniu wpłynęło siedem ofert, z których pięć zmieściło się w szacunkach radomskiego zarządcy komunikacji. Będą one ocenianie według dwóch kryteriów. 40% można wywalczyć za wydłużenie terminu płatności za zrealizowane usługi do 26 – 30 dni. 60% wagi ma cena, więc w praktyce to ona o wszystkim będzie rozstrzygać. Wszyscy oferenci zaproponowali maksymalne wydłużenie płatności, więc w praktyce wszystko rozegra się w kryterium cenowym.

Oferty przedstawili:

  • Konsorcjum spółek Irex-4 ze Świętochłowic (lider) i Meteor z Jaworzna – 91 352 286 PLN brutto (5,33 PLN / wzkm netto)
  • Arriva – 101 948 490 PLN brutto (5,95 PLN /wzkm netto)
  • Mobilis – 111 200 958 (6,49 PLN / wzkm netto)
  • Dolnośląskie Linie Autobusowe – 96 969 572 PLN brutto (5,66 PLN / wzkm netto)
  • Konsorcjum spółek PKS Polonus (lider) i Transport and Infrastructure Managementz Warszawy – 100 577 754 PLN brutto (5,87 PLN / wzkm netto)
  • Konsorcjum firm PW BP Tour z Bełżyc (lider) i Nowak Transport ze Świerklańca – 107 774 118 PLN brutto (6,29 PLN / wzkm netto)
  • Michalczewski – 88 926 498 PLN brutto (5,19 PLN / wzkm netto)

Można powiedzieć, że Michalczewski niejako zaproponował bardzo honorową cenę dla swojego pierwszego komunikacyjnego klienta i tym samym najprawdopodobniej utrzyma swój matecznik. Nieco droższą stawkę zaproponowała jego konkurencja w postaci śląskich przewoźników z Grupy Irex. Ale świadczy to o tym, że przy kalkulacji stawki uważnie się przyglądano każdemu groszowi.

Daje to także częściową odpowiedź na pytanie jakich pojazdów można się spodziewać w Radomiu. Przy takich ofertach intuicja podpowiada nam, że przewoźnicy przede wszystkim stawiali na "autobusową II ligę". Potwierdzenie będziemy mieli kiedy dokładniej przyjrzymy się ofertom, gdyż nie tylko oferowany tabor jest w radomskim przetargu interesującym wątkiem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MZDiK Radom
Michalczewski
Arriva
Mobilis
DLA Wrocław
PKS Polonus
TIM
BP Tour
Nowak Transport
Irex-4
Meteor
  • Kubi – 02.10.2017

    To co witamy BMC w Radomiu?

  • PLati – 02.10.2017

    ITS zapowiadał że jak wygra to kupi nowe Lionsy. Także ciekawie będzie...

  • Mieszkaniec Kielc – 02.10.2017

    Bardzo, możliwe, bo zapowiada również to w Kielcach, ale na rozstrzygnięcie, musimy poczekać, aż KIO orzeknie co z przetargiem.

  • Bartek – 02.10.2017

    Czy to prawda że mają być Ursusy ?

  • Tom – 02.10.2017

    Akurat w Kielcach ma ponoć być mieszanka Solniczek i Lionsów.

  • spid – 03.10.2017

    Lwiátka bd na 100%

  • damian – 05.10.2017

    SOR pewnie bd

  • damian – 05.10.2017

    SOR pewnie bd

  • Driver – 05.10.2017

    To tu Was zaskocze. Autosany mają być :/ niestety

  • @Driver – 06.10.2017

    Taaaaa u Michałka Autosany. Niezłe fantazje.

  • spid – 06.10.2017

    A dlaczego maja być autosany a nie MAN lion city tak jak we wroclawiu z przetargiem i wprowadza mam lion city (LWY) zobaczymy za niespełna 2 i pól miesiąca jakie i kto wygra ITS/DLA/IREX/MBS

  • Driver – 12.10.2017

    @Driver i mówiłem że ITS zaproponuje autosany!!!

  • @Driver – 23.10.2017

    Driver ale zaproponował też Many.

  • damian – 13.11.2017

    Autosany i mamy lion city a czy tez bd 18 przegubowe

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....