TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Milion kilometrów pierwszego czeskiego Railjeta. Niezawodny!
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.03.2017 13:14:35 14 komentarzy
Milion kilometrów pierwszego czeskiego Railjeta. Niezawodny!

Są doskonałą alternatywą dla składów zespolonych. Dobrze sprawdzają się na trasach, na których kursują. Są też jednymi z najszybszych pociągów eksploatowanych przez Ceske drahy. Pierwszy Railjet przejechał milion kilometrów.

Codziennie jednostki RailJet przejeżdżają w sumie około 8600 kilometrów. Skład RJ001 dziś, jako pierwszy z całej floty, przekroczył milion kilometrów. To tak, jakby objechał kulę ziemską wzdłuż równika 25 razy lub 2,5 raza pojechał z Ziemi na Księżyc.

Warto zatem przypomnieć, że Siemens, producent tych jednostek, przekazał przewoźnikowi pierwszy skład (RJ 001) 23 kwietnia 2014 roku. Kolejne przybywały w odstępach miesięcznych. Zestawy RailJet wprowadziły nową jakość w czeskich kolejach, porównywalną z zachodnioeuropejskimi ICE, TGV, ICN lub najnowszej generacji Pendolino. Pasażerom oferowane są nowoczesne, klimatyzowane wagony, a w nich klasy biznes, 1 i 2, część restauracyjną, zabaw dla dzieci i wiele innych usług i korzyści oferowanych przez CD we współpracy z austriackim ÖBB.

Codziennie Koleje Czeskie eksploatują sześć Railjet-ów. W sumie są właścicielem siedmiu. Każdy z Railjet-ów wyjeżdża średnio 1.230 kilometrów dziennie. Chociaż w Republice Czeskiej zestaw może jechać z maksymalną prędkością 160 km/h po przekroczeniu granicy prędkość ta wzrasta do 230 km/h.

"Pociągi te przez ponad dwa lata pracy w Ceskich drahach były niezawodne. Nie mieliśmy sytuacji, w której musielibyśmy zastąpić Railjeta innym zestawem" ? mówi Miroslav Kupec, członek zarządu Kolei Czeskich.

Co dwie godziny między Pragą i Brnem

Railjety od samego początku kursują w odstępach dwugodzinnych w relacji Praga - Brno - Wiedeń - Graz. Trasę z Pragi do Brna pokonują w dwie godziny i 28 minut. Dawniej pociągi EC potrzebowały na przejechanie tej samej trasy 2 godzin i 40 minut. Nowe zestawy umożliwiły zatem skrócenie przejazdu o 12 minut. Znaczne oszczędności czasowe są odnotywane natomiast na trasie Praga - Wiedeń. W rozkładzie jazdy 2013/14 podróż z głównego dworca kolejowego w Pradze do dworca Wien Simmering trwała 4 godziny i 23 minut (do dworca Meidling 4 godziny i 45 minut). Teraz to odpowiednio 3 godziny i 57 minut (do stacji Meidling 4 godziny i 11 minut). Tak więc w ciągu ostatnich trzech lat odnotowano oszczędność czasu od około 25 do 35 minut.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceke drahy
RailJet
  • gutek – 09.03.2017

    a my wywaliliśmy miliardy na ETR 610 a mogliśmy kupić 10 więcej Rajlietów

  • Tomek – 09.03.2017

    @gutek,otóż to... i pomyśleć, że i u nas mogłyby jeździć takie zabaweczki, które pod względem komfortu podróży przebijają to "cudo" w barwach IC :)

  • Quba – 09.03.2017

    Nasze Simsony ( IC ) dobijają już do dwóch milionów kilometrów i jakoś nikt z tego sensacji nie robi.

  • guido – 09.03.2017

    ..no i mają tam lepsze torowiska....

  • okl – 10.03.2017

    u nas faktycznie, zamiast Pendo, Flirtów i Dartów, mogli kupić to...

  • kolejFAN – 10.03.2017

    @ wielkim błędem był zakup pendolino bez tilta. Railjet byłby najlepszym rozwiązaniem. Gdyby IC się uczył na przykładzie CD, wiedziałby że zrezygnowali z zakupu większej ilości jednostek SC P, a postawili na railjety, które są wygodniejsze, bardziej komfortowe, szersze i ergonomicznie podzielone.

  • Damian – 10.03.2017

    O gustach się nie dyskutuje ale jeździłem wszystkim i jednak nasze Pendolino jest cichsze, Flirt sprawniejszy a Railjed dobry ale układ siedzeń i zagospodarowanie przestrzenne wnętrza wagonów nie najlepsze a szczególnie fotele w biznes klasie metr od okna . Tak weźcie rzetelniej podsumowujcie tabory a nie cudzym się zachwalacie.

  • K – 10.03.2017

    No to faktycznie argument nie do pobicia. z tym fotelem od okna.

  • Przemo Z. – 10.03.2017

    A oprócz Damiana kto z was jechał RJ ? Zapewne nikt. Ale "mądry' w piórze jest każdy. Ktoś już udowadniał ile za miejsce w pendo ws rj. I wyszło porównywalnie. Poza tym gdyby CD jeździło swoim pendolino do Wiednia to można było by jeszcze minut urwać. Szczegolnie na krętym odc. C. Trebowa - Brno.A dlaczego CD zrezygnowało z zakupu pendolino . Bo DB położyło szlaban na wjazd na swoja sieć. Poza tym i tak nie ma bezpośredniego połaczenia Wiedeń - Berlin via Praga. Zostały EC z Budapesztu.

  • Kawa – 10.03.2017

    Ja jechałem. RJ bije na głowe Pendolino. Bardzo szkoda że w Polsce ich nie ma.

  • Przemo Z – 11.03.2017

    No to pochwal się czym bije. Bo w mojej ocenie pendo ma lepsze właściwości trakcyjne.

  • kolejFAN – 12.03.2017

    @PrzemoZja jeździłem kilkukrotnie, 5 x austriackim i 2 x czeskim..To nie są opinie z pióra tylko z praktyki

  • kolejFAN – 12.03.2017

    @Przemo : nie masz innego wyjścia jak samemu się przejechac i ocenić. Ciasnota i wąskie siedzenia w pendolino (polskim) vs komfort i przestrzeń w RJ, to tylko jeden z argumentów

  • Przemo Z. – 13.03.2017

    Przecież ileś razy jechałem RJ - i ja wiem czy jest się czym zachwycać ?Ciasno to jest w Pendolino ale na brytyjskie tory.Poza tym dość niespokojna jazda w 1 kl. szczególnie przy jeździe wagonami naprzód.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....