TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Minister Adamczyk o stanie realizacji projektu KDP
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.01.2018 11:25:47
Minister Adamczyk o stanie realizacji projektu KDP (foto: PKP PLK)

Projekt budowy systemu kolei dużych prędkości (KDP) w Polsce jest przedsięwzięciem cywilizacyjnym. Do decyzji o przystąpieniu do wdrożenia tego projektu niezbędne jest przeprowadzenie analiz mieszczących się w ramach istniejących możliwości finansowych – informuje Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

Decyzja o budowie KDP wymaga uwzględnienia całego kontekstu funkcjonowania systemu transportowego w kraju, tj. zapewnienia zrównoważonego i synergicznego rozwoju wszystkich gałęzi transportu ze szczególnym naciskiem na ich intermodalność. Inwestycja w KDP nie może bowiem wynikać wyłącznie z chęci zaspokojenia czysto technicznych (innowacyjnych) oraz infrastrukturalnych potrzeb sektora transportu kolejowego. Musi ona wynikać z ekonomicznie uzasadnionej konieczności zapewnienia sprawnego przewozu osób, który w pełni realizuje oczekiwania mieszkańców i gospodarki narodowej. Zważywszy na to, że transport kolejowy wymaga systemowego podejścia, a także mając na względzie świadomość niezbędnych do podjęcia wyzwań, nie ulega wątpliwości, że proces systemowych zmian i osiągania założonych celów strategicznych musi być rozłożony w czasie.

Adamczyk przypomina, że 19 grudnia 2008 roku uchwałą Rady Ministrów Nr 276/2008 przyjęty został Program budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce. Program stał się podstawą do rozpoczęcia prac nad Studium Wykonalności dla budowy linii dużych prędkości. 3 października 2011 roku PKP PLK S.A., realizująca prace związane z KDP, zarekomendowała zespołowi wariant przebiegu pierwszej linii dużych prędkości. Niemniej jednak w grudniu 2011 roku decyzją ówczesnego Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, przesunięto realizację budowy linii dużych prędkości w Polsce do roku 2030. Podjęte rozstrzygnięcie zostało potwierdzone w zapisach Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku). W dokumencie tym wskazano na potrzebę podjęcia ostatecznych decyzji związanych z ewentualną budową systemu kolei dużych prędkości uzupełnionego o tzw. "Y" do roku 2020.

Powyższa perspektywa podjęcia fundamentalnych decyzji w odniesieniu do KDP potwierdzona została w ustanowionej 14 lutego 2017 r. przez Radę Ministrów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.). W określonym w niej pierwszym kierunku interwencji Budowa zintegrowanej, wzajemnie powiązanej sieci transportowej służącej konkurencyjnej gospodarce wskazano, że do 2020 r. sporządzona zostanie analiza możliwości realizacji kolei dużych prędkości oraz podjęta decyzja o ewentualnej jej budowie w latach 2020-2030.

Jednocześnie Adamczyk informuje, że zakończono realizację studium wykonalności dla projektu KDP. W PKP PLK SA opracowano również materiały, w których zawarto wstępne założenia dla przedłużenia linii dużych prędkości w kierunku Berlina i Pragi. Odpowiadając na pytanie posłanki Magdaleny Kochan, dotyczące połączenia portów w Szczecinie i Świnoujściu, przez Gorzów Wielkopolski do Poznania minister informuje, że prowadzone dotychczas prace nie obejmowały włączenia portów w Szczecinie i Świnoujściu w system KDP na pierwszym etapie jego ewentualnej realizacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KDP
Ministerstwo Infrastruktury
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....