TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

MIR nie ma wpływu na połączenia Wrocław ? Drezno
INFORAIL - Opublikowano: 28.04.2015 09:27:15 8 komentarzy
MIR nie ma wpływu na połączenia Wrocław ? Drezno

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym pociągi relacji Wrocław ? Drezno ? Wrocław realizowały przewozy w strefie transgranicznej, toteż organem odpowiedzialnym za ich organizowanie i dofinansowanie jest Marszałek Województwa Dolnośląskiego ? poinformował Sławomir Żałobka Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Należy podkreślić, że przedmiotowe połączenie nie było objęte dotacją Ministra, w związku z tym resort nie podejmował decyzji odnośnie jego likwidacji.

Rozumiejąc trudności finansowe regionu związane z dotowaniem połączeń o wysokim deficycie, przedstawiciel MIR zaznacza, że dotowanie połączeń międzynarodowych, z wyjątkiem przewozów w strefie transgranicznej, przez ministra właściwego do spraw transportu ma charakter fakultatywny, ponieważ zgodnie ustawy operator realizujący usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym w międzynarodowych przewozach pasażerskich może otrzymać rekompensatę w postaci dotacji z budżetu państwa.

W roku 2015 limit dotacji na dofinansowanie wszystkich przewozów międzynarodowych będący w dyspozycji Ministra Infrastruktury i Rozwoju jest znacznie niższy niż w latach poprzednich. Biorąc pod uwagę ograniczenie środków w porównaniu z rokiem ubiegłym, dofinansowaniem zostaną objęte tylko usługi stanowiące niezbędnie minimum, które nie mogą być realizowane na zasadach komercyjnych.

Więcej o likwidacji połączeń Wrocław ? Drezno pisaliśmy tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MIR
Niemcy
Wrocław
Drezno
  • pasażer – 29.04.2015

    Kogo obchodzą jakieś pociągi do Drezna, które woziły muchy przez granicę? Bardzo dobrze, że je zlikwidowano. Jest więcej pieniędzy na połączenia lokalne, którymi ludzie jeżdżą do pracy, szkół, na zakupy itd. Wąska grupka oszołomów robi dymy z powodu likwidacji nierentownych pociągów, podczas gdy większość mieszkańców popiera decyzje Urzędu Marszałkowskiego. Pociągi mają być dla ludzi, a nie dla mikoli!

  • kolejoman – 29.04.2015

    Lepiej przeznaczyć pieniądze na pociągi do Harrachova i Trutnova, gdzie ludzie chcą jeździć. Dla porównania: w pociągach do Harrachova przez granicę przejeżdża średnio 50 osób, do Drezna - kilka, w porywach maksymalnie kilkanaście osób. Od razu widać różnicę. Relacja po prostu była nie trafiona. Może jakby puścić pociągi z Drezna do Jeleniej Góry (tak jak jest z Harrachovem i Trutnovem) to i te pociągi zapełniłyby się turystami.

  • @pasażer – 30.04.2015

    Tylko że ten pociąg używały nie tylko muchy, ale także wielu studentów, pracowników, turystów, itd. Likwidacja tych połączeń nie oznacza przeniesienia środków na połączenia lokalne, gdyż środki te zostały obcięte.

  • Jurek – 30.04.2015

    Ja natomiast przestrzegam wszystkich przed "Inicjatywą polsko-niemieckiej kolei pasażerskiej", która różnymi środkami w nieuczciwy sposób próbuje wymusić na władzach uruchomienie pociągów z Wrocławia do Drezna. Na przykład na swojej stronie kasują wszystkie komentarze, które nie zgadzają się z ich poglądami, a na innych portalach manipulują opinią społeczną poprzez klikanie kilkudziesięciu plusów przy komentarzach za pociągami i minusów przeciwko. Polecam wszystkim przeczytanie komentarzy pod tym linkiem nt. metod działania tej organizacji: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,17820424,Wroci_pociag_Wroclaw__Drezno__Mozemy_pojechac_chocby.html

  • adrian – 01.05.2015

    Jechałem wielokrotnie ze Zgorzelca do Goerlitz i pociągi ZAWSZE jechały przez granicę puste. Natomiast do Legnicy, Bolesławca itd. pociągi KD jeżdżą co pół godziny. Więc żadna strata, a tylko droga i niepotrzebna fanaberia. Brawa dla UMWD za słuszną decyzję! Likwidacja RE do Drezna wynikała tylko i wyłącznie z mniejszej ilości środków na kolej w tym roku. Jeśli pieniędzy jest mniej, to lepiej że zlikwidowano nikomu niepotrzebne drogie pociągi, niż gdyby miano zlikwidować ważne połączenia wewnątrz regionalne dla mieszkańców Dolnego Śląska. Jak ktoś uważa, że te pociągi były tak oblegane (jak można wycztytać w różnych miejscach w mikolskich fantazjach), to niech wynajmie szynobusy od DB i jeździ komercyjnie. Pieniądze leżą przecież na forach. Zamiast ujadać na forach, ruszcie d..y i je podnieście!

  • zwędzijucha – 01.05.2015

    Jurku vel Adrianie... Jeśli tam komentarz ma 19 łapek i jednocześnie oceniono 145 razy, to oni SAMI przecież NIE klikali. Prawie połowa musiała być negatywna, żeby sumarycznie przy 145 było tylko 19 pozytywnych. Sam klikasz jak najęty, a potem z płaczem biegniesz do mamy, że ktoś cię pobił własną bronią. Na szczęście ludzie widzą, jak nawiedzeni są niektórzy jeleniogórscy mikole, i jak bardzo sfrustrowani w swojej bezsilności :) Szkoda sobie strzępić klawiatury...

  • janek32 – 01.05.2015

    Cha, cha, ten sam troll z gazeta.pl przylazł też tutaj. Tam też jest wpis podpisany nickiem "zwedzijucha". Z prawie największą liczbą plusów. A pod nim komentarz: "To ty klikasz te plusy i minusy? W ciągu kilkunastu minut przybyło ci 8 samych pozytywnych ocen. Podczas gdy przy innych komentarzach oceny w tym czasie nie zmieniły się ani na jotę. Czyli napisałeś komentarz (obecnie jest to pół godziny temu) i od razu sobie naklikałeś 8 plusów. I kto tu ma ból (_!_) ?"Czuwasz na wszystkich portalach kolejowych pod artykułami o pociągach do Drezna? Tu też byś sobie poklikał trolliku... gdybyś mógł. Poziom zacietrzewienia niektórych mikoli przekracza wszelkie dopuszczalne granice. Nie jestem przeciwnikiem pociągów do Drezna, ale sami robicie sobie krecią robotę takim zachowaniem. Więcej szkody wyrządzasz całej akcji niż pożytku i nie dziwię się że nikt nie słucha skomleń pieniaczy.

  • KADET – 01.05.2015

    To spamują Infotrolle z Infokoleja. Ich ciągłe gadki o spisku jeleniogórskich mikoli na pociągi do Drezna znam już na pamięć. PISuary z podbolesławieckich wiosek, tylko oni mają tak popaprane we łbach. Zlikwidowano im bezpośrednie pociągi z Georlitz do Bolesławca to robią zadymy w mediach. Do pociągów KD przecież nie wsiądą, bo się nimi brzydzą. Żałosne błazny, całe środowisko kolejowe od dawna się z nich śmieje i z ich propagandowej stronki udającej forum.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....