TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

MIR: Samorządy nie dostaną nieodpłatnie udziałów Przewozów Regionalnych
INFORAIL - Opublikowano: 30.01.2015 10:01:02 2 komentarze
MIR: Samorządy nie dostaną nieodpłatnie udziałów Przewozów Regionalnych

Spółka Przewozy Regionalne sp. z o.o. znajduje się w złej sytuacji finansowej ?informuje Zbigniew Rynasiewicz - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Historyczne zadłużenie spółki oraz ujemny poziom kapitałów własnych nie pozwalają na przeprowadzenie przez nią niezbędnych modernizacji taboru, który nie spełnia oczekiwań organizatorów przewozów oraz pasażerów. Spółka obecnie jest w stanie prowadzić działalność operacyjną głównie za sprawą bieżącego wsparcia samorządów. Niemniej jednak, ze względu na brak możliwości przeprowadzenia niezbędnych inwestycji modernizacyjnych i rozwojowych, jakość usług świadczonych przez Przewozy Regionalne sp. z o.o. nie jest zadowalająca. Konieczna jest zatem gruntowna restrukturyzacja zarówno samej spółki, jak również całego rynku regionalnych przewozów kolejowych. W 2015 r. planowane jest przeprowadzenie restrukturyzacji Przewozów Regionalnych sp. z o.o., z usług której codziennie korzysta ponad 230 tys. pasażerów. Celem projektu restrukturyzacji spółki jest zapewnienie jej trwałej rentowności, co pozwoli na podniesienie jakości świadczonych usług. Ze strony rządu zadeklarowane zostało wsparcie procesu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych sp. z o.o., która będzie istotnym elementem spójnej wizji funkcjonowania pasażerskich przewozów regionalnych w Polsce. Zagwarantowanie rentowności spółce jest bowiem kluczowe dla przyszłości całego rynku. Szacowana obecnie wysokość wsparcia niezbędnego do przeprowadzenia procesu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych sp. z o.o. wynosi ok. 750 mln zł. Zgodnie z dotychczasowymi założeniami wskazana kwota pozwoli na spłatę przeterminowanego zadłużenia spółki wynoszącego ok. 600 mln zł oraz na pokrycie kosztów jej restrukturyzacji. Przyjęta opcja restrukturyzacji Przewozów Regionalnych sp. z o.o. przewiduje utrzymanie dotychczasowego kształtu spółki i wejście kapitałowe inwestora, który przy wykorzystaniu powyższych środków obejmie pakiet jej udziałów. Zakłada się, że inwestorem tym będzie, pozostająca w nadzorze ministra skarbu państwa, Agencja Rozwoju Przemysłu SA, która poprzez dokapitalizowanie Przewozów Regionalnych sp. z o.o. zostanie większościowym udziałowcem spółki. Zaangażowanie podmiotu restrukturyzującego będzie miało charakter przejściowy, jego głównym zadaniem będzie nadzór nad przeprowadzeniem procesu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych sp. z o.o. Przewiduje się, że w średnio- lub długoterminowej perspektywie podmiot restrukturyzujący dokona odpłatnego zbycia udziałów, które będzie posiadał w Przewozach Regionalnych sp. z o.o. Nie jest brane pod uwagę nieodpłatne przekazanie udziałów na rzecz samorządów województw, z uwagi na fakt, że Agencja Rozwoju Przemysłu SA, jak każdy inwestor, oczekuje zysków w związku z nakładami poczynionymi przy realizacji określonej inwestycji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
MIR
restrukturyzacja
  • Pt47 – 01.02.2015

    Czegoś tu nie rozumiem. Przekazano PRy samorządom z wielkim (tajnym?) długiem. Zabrano tabor. Potem nie przepuszczono żadnego prawie unijnego projektu modernizacyjnego czy zakupowego. Samorządy głównie inwestowały w PR a teraz nagle te same samorządy mają zapłacić za udziały?. Jak to się ma postępowania z IC? Tam wszystko przechodzi a kasy pompuje się coraz więcej i ...jak jest każdy widzi.

  • Pt47 – 01.02.2015

    Pewnie efekt będzie taki, że kto tylko może, chcąc nie chcąc, powoła własne spółki. Czy o to chodzi?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....