Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Radom nie jest zagrożona

inforail
24.02.2016 11:46
0 Komentarzy

Termin modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomianie jest zagrożony – uspokaja PKP. Zgodnie z harmonogramem przebiega przebudowaliczącego 27 km odcinka z Warszawy Okęcie do Czachówka. W fazie przetargowej sąnastępne odcinki trasy do Radomia.

Liczący 100 km odcinek linii kolejowej nr 8 między Radomiema Warszawą jest objęty albo toczącymi się już robotami, albo pracami związanymiz przetargami i wyłanianiem wykonawców.

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy ówczesnejminister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak, modernizacja całego odcinka zRadomia do stolicy miałby się zakończyć najpóźniej w 2020 r.

Zaniepokojenie mieszkańców Radomia, którzy od lat zabiegalio modernizację linii kolejowej do stolicy, wywołały jednak ostatnie doniesieniao problemach związanych z przetargiem na przebudowę odcinka Warka-Radom. Terminskładania ofert był zmieniany już kilkakrotnie.

Według rzecznika PKP Karola Jakubowskiego, zmiana ta niejest zależna od PLK – wynika m.in. z odwołania, które zgłosił jeden z oferentówdo Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołanie zostało przez KIO uwzględnione.Decyzja KIO wzbudziła wątpliwości Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, któryskierował sprawę do sądu okręgowego” – wyjaśnił rzecznik.

Jakubowski zaznaczył, że mimo opóźnień terminy realizacjiinwestycji nie są zagrożone. Modernizacja linii pomiędzy Czachówkiem a Radomiem- jak powiedział – ma się rozpocząć w 2018 r.

Obecnie prowadzona jest przebudowa 27-kilometrowego odcinkalinii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Prace – zdaniem rzecznika -przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na tym odcinku PKP planuje modernizacjętrzech stacji i sześciu przystanków, wymianę 77 km torów, montaż ponad 100rozjazdów i nowych urządzeń sterowania ruchem oraz 75 km sieci trakcyjnej.Koszt inwestycji to 460 mln zł. Prace mają zakończyć się w II kwartale 2017 r.

W ocenie rzecznika największe zmiany widać już na stacjiWarszawa Okęcie oraz przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki iCzachówek Górny. Na stacji Okęcie stoi konstrukcja nowej, przedłużonej kładki,która zapewni pasażerom bezpieczne dojście na peron. „Zamontowane tamwindy ułatwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym i starszym. Z częścinowego, wyspowego peronu korzystają już pasażerowie” – podkreślił Jakubowski.Przebudowa stacji na Okęciu ma zakończyć się jesienią.

Na przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki iCzachówek Górny część starych peronów została już rozebrana i wykonawca jest naetapie zabudowy ścianek peronowych dla nowych, 200-metrowych peronów zaprojektowanychna zewnątrz torów. Trwają też prace przygotowawcze do budowy wiaduktudrogowego, który zastąpi obecny przejazd kolejowy w ciągu ulicyKarczunkowskiej, w sąsiedztwie przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

Od połowy marca prace obejmą także stację Piaseczno,przystanek Zalesie Górne oraz jeden z torów pomiędzy Piasecznem a Czachówkiem.

Jakubowski podkreślił, że zmodernizowanie odcinka WarszawaOkęcie – Czachówek umożliwi przewoźnikom uruchomienie zupełnie nowych połączeńobsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej,Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii.

Efektem przebudowy linii nr 8 ma być zwiększenie prędkościpociągów do 160 km na godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac podróż najszybszympociągiem między Radomiem a Warszawą zajmie około 70 minut.


Komentarze