TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Radom nie jest zagrożona
PAP - Opublikowano: 24.02.2016 13:46:56
Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Radom nie jest zagrożona (foto: PKP PLK)

Termin modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia nie jest zagrożony - uspokaja PKP. Zgodnie z harmonogramem przebiega przebudowa liczącego 27 km odcinka z Warszawy Okęcie do Czachówka. W fazie przetargowej są następne odcinki trasy do Radomia.

Liczący 100 km odcinek linii kolejowej nr 8 między Radomiem a Warszawą jest objęty albo toczącymi się już robotami, albo pracami związanymi z przetargami i wyłanianiem wykonawców.

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy ówczesnej minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak, modernizacja całego odcinka z Radomia do stolicy miałby się zakończyć najpóźniej w 2020 r.

Zaniepokojenie mieszkańców Radomia, którzy od lat zabiegali o modernizację linii kolejowej do stolicy, wywołały jednak ostatnie doniesienia o problemach związanych z przetargiem na przebudowę odcinka Warka-Radom. Termin składania ofert był zmieniany już kilkakrotnie.

Według rzecznika PKP Karola Jakubowskiego, zmiana ta nie jest zależna od PLK - wynika m.in. z odwołania, które zgłosił jeden z oferentów do Krajowej Izby Odwoławczej. "Odwołanie zostało przez KIO uwzględnione. Decyzja KIO wzbudziła wątpliwości Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który skierował sprawę do sądu okręgowego" - wyjaśnił rzecznik.

Jakubowski zaznaczył, że mimo opóźnień terminy realizacji inwestycji nie są zagrożone. Modernizacja linii pomiędzy Czachówkiem a Radomiem - jak powiedział - ma się rozpocząć w 2018 r.

Obecnie prowadzona jest przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Prace - zdaniem rzecznika - przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na tym odcinku PKP planuje modernizację trzech stacji i sześciu przystanków, wymianę 77 km torów, montaż ponad 100 rozjazdów i nowych urządzeń sterowania ruchem oraz 75 km sieci trakcyjnej. Koszt inwestycji to 460 mln zł. Prace mają zakończyć się w II kwartale 2017 r.

W ocenie rzecznika największe zmiany widać już na stacji Warszawa Okęcie oraz przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny. Na stacji Okęcie stoi konstrukcja nowej, przedłużonej kładki, która zapewni pasażerom bezpieczne dojście na peron. "Zamontowane tam windy ułatwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym i starszym. Z części nowego, wyspowego peronu korzystają już pasażerowie" - podkreślił Jakubowski. Przebudowa stacji na Okęciu ma zakończyć się jesienią.

Na przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny część starych peronów została już rozebrana i wykonawca jest na etapie zabudowy ścianek peronowych dla nowych, 200-metrowych peronów zaprojektowanych na zewnątrz torów. Trwają też prace przygotowawcze do budowy wiaduktu drogowego, który zastąpi obecny przejazd kolejowy w ciągu ulicy Karczunkowskiej, w sąsiedztwie przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

Od połowy marca prace obejmą także stację Piaseczno, przystanek Zalesie Górne oraz jeden z torów pomiędzy Piasecznem a Czachówkiem.

Jakubowski podkreślił, że zmodernizowanie odcinka Warszawa Okęcie - Czachówek umożliwi przewoźnikom uruchomienie zupełnie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii.

Efektem przebudowy linii nr 8 ma być zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac podróż najszybszym pociągiem między Radomiem a Warszawą zajmie około 70 minut.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Radom
modernizacja

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....