TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Modernizacja na 20 lat
InfoRail - Opublikowano: 05.10.2016 10:16:57 9 komentarzy
Taki widok wkrótce przejdzie do historii?

Zmodernizowane pociągi na pewno pojeżdżą jeszcze 20 lat ? mówi Krzysztof Mamiński, Prezes Przewozów Regionalnych. Przypomnijmy, o czym pisaliśmy już na łamach InfoRail, że przewoźnik szykuje właśnie przetarg na remonty 36 jednostek.

Wszystkie są już w tej chwili pełnoletnie ? mówi Mamiński. Nawet bardzo ? dodaje. Ale po przeprowadzonej modernizacji składy będą odpowiadać standardom nowego taboru. Będzie nowe wnętrze, klimatyzacja, informacja pasażerska, pudło i system sterowania. To ważne nie tylko z punktu widzenia pasażera ale też obsługi i maszynisty. Wszystko będzie zgodne z obowiązującymi standardami i przepisami ? mówi Mamiński.

Szef Przewozów Regionalnych nie ukrywa, że lepiej kupować niż modernizować. Liczy się jednak kasa. Modernizacja to koszt 7-8 mln zł, nowy pociąg to 16-18 mln zł ? podkreśla Krzysztof Mamiński. Tu jest odpowiedź na pytanie czy kupować czy modernizować. Dziś mamy określoną ilość środków, tak zadecydowaliśmy, tak też jest zapisane w programie restrukturyzacji. Modernizacja 36 i zakup 10 nowych pociągów ? wyjaśnia dalej szef przewoźnika.

Ale to nie koniec planów taborowych Przewozów Regionalnych. Po roku 2018 chcielibyśmy rozmawiać z producentami o nowych pociągach. To mogą być długie serie i dzięki temu obniżony koszt jednostkowy zakupu. To daje szanse ? wyjaśnia Mamiński. Przypomnijmy, że Przewozy Regionalne jako spółka w restrukturyzacji nie może właśnie do 2018 roku korzystać ze środków pomocowych. Jeżeli dziś moglibyśmy z nich skorzystać to do wzięcia byłyby nawet 4 mld zł ? dodaje szef przewoźnika. Wówczas moglibyśmy mówić o olbrzymim procesie wymiany taboru.

W ciągu kilku lat cały tabor przewoźnika, zgodnie z zapowiedziami Krzysztofa Mamińskiego, ma być nowy i zmodernizowany. Trzymamy za słowo.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
modernizacja
tabor
ezt
  • kolejFAN – 05.10.2016

    O laboga, kible jeszcze przez dwadzieścia lat?! w jakim wieku żyje ten gość?! w latach gierkowskich??

  • gutek – 05.10.2016

    Centrala PR mieści się przy dworcu Wileńskim na który nie dociera żaden pociąg spółki.Może po modernizacji jednostek warto byłoby skierować na Wileniak ze 2 pociągi przyśpieszone z Białegostoku

  • YburG – 05.10.2016

    To i tak wiecej niz newagowskie impulsy hehehehe

  • ŁDZ – 05.10.2016

    Niektóre Łódzkie moderny mają już 10 lat, a najnowsze już 4, więc my szybciej się tych "pociągów" pozbędziemy XD

  • xxl – 05.10.2016

    pan Mamiński tworzy legendę do zapędów ARP która chce EN57 przetrwał wszystko i wszystkich. Można powiedzieć nie było kolei był EN57, jest kolej jest EN57, nie będzie kolei będzie EN57. Pana Mamiński z panami z ARP chcą stworzyć skansen rupieci a nie prawdziwą kolej. Dlatego PR zasługuje na miano Patologi Regionalnej

  • www – 05.10.2016

    Zamiast kupić 19 nowych pociągów, które przyciągnęłyby pasażerów PR wyremontuje 36 pociągów. Zaraz! Ale po tylu latach zaniedbań te naprawdę stare EN57 będzie można zmodernizować?

  • as – 05.10.2016

    A nie modernizowali już? To w czym problem.

  • przemo – 06.10.2016

    PR-y będą się zawsze kojarzyć z kiblami zmodernizowanymi lub nie.A jeśli już jesteśmy przy temacie modernizacji en57-co się dzieje z jednostkami z FPS ?Czekają jak zmodernizują wszystkie i wtedy wypuszczą je na tory czy jest jakiś problem z dopuszczeniem ich do ekspluatacji?A może czekają aż PR-y zmienią się w Polskie Regio i z nowymi barwami wyskoczą i powiedzą "Nowa nazwa,nowe kolory,nowy tabor"

  • dyzio – 06.10.2016

    Przemo - FPS nie ma nic do tych kibli, łapę na nich trzyma PTS/ARP i wciśnie je PRom

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....