TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Morawiecki: Odbudowa przemysłu szynowego ma pomóc Cegielskiemu
PAP InfoRail - Opublikowano: 15.09.2016 15:38:50 18 komentarzy
Morawiecki: Odbudowa przemysłu szynowego ma pomóc Cegielskiemu

Wicepremier Mateusz Morawiecki, podczas wizyty w Poznaniu, pytany był o plany względem Zakładów Cegielskiego. Jak stwierdził, poznańska spółka jest "w niezwykle trudnym położeniu" i zapewnił, że Cegielski ma szanse na odrodzenie.

"Nasi poprzednicy pokazali, że nie interesują się tymi częściami majątku po byłych perłach Wielkopolski, jak Zakłady Cegielskiego, czy Stomil Poznań, więc jeśli my tego nie zrobimy, to nikt tego nie zrobi. Dlatego rozmawiamy ministrem Macierewiczem o pewnych możliwościach rewitalizacji Stomilu. Odbudowa przemysłu szynowego i stoczniowego ma służyć też próbie odrodzenia Cegielskiego. Jest jednak za wcześnie by mówić o konkretnych planach" - powiedział.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Cegielski
  • krakowiaczek – 15.09.2016

    Obecny rząd - w przeciwieństwie do POprzedników, szkodników - widać stara się ratować polski przemysł .

  • www – 15.09.2016

    @krakowiaczek Newag i Pesa nie są polskim przemysłem? A w pełni poważne fabryki autobusów, samochodów, czy pociągów należące do zagranicznych poważnych firmy jak należy nazwać? Nie rozumiem. Lepiej żeby Many, Volvo, Scanie, VW, Ople, Fiaty, Lancie, Stadlery produkowane w Polsce nie były produkowane u nas? Toyota powinna zamknąć swoje fabryki silników? A co z Rosomakiem?Co to za myślenie???Słabe firmy, które nie radzą sobie na rynku muszą istnieć na siłę? Ktoś zabrania im opracowywać i wdrażać konkurencyjne produkty? Ściąganie nowych zagranicznych firm produkujących na masową skalę jest niepożądane? To gdzie mają pracować nasi ludzie? Lepiej żeby zagranicą, a my mamy koniecznie kupować importowane produkty bo swoich nie mamy?

  • Monter taboru – 16.09.2016

    trzymamy za słowo Panie Ministrze. Całe zło tkwi w polityce taborowej Pkpic a właściwie jej braku

  • coś o tym wiem – 16.09.2016

    do Monter taboruJeśli budowa i produkcja ma wyglądać tak jak z EZT to gratuluję postępów w firmie. Wykonanie NG z modernizacją bez homologacji przez prawie dwa lata to niewątpliwy sukces. Jesli produkuje się dobry tabor to on sam się sprzedaje.

  • JanuszJG – 16.09.2016

    Prawda jest taka, że H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych może stać się prawdziwą konkurencją dla Newagu oraz PESY, a do tego potrzeba podjąć odpowiednie kroki.

  • całaprawda – 16.09.2016

    Panowie,prosta sprawa "dalsze praca w FPS albo związki zawodowe"Wybór należy do załogi.

  • realista – 16.09.2016

    Tutaj tak jak POpaprańce tak i PiSuary nie dadzą rady. W przypadku FPS jedynie może dać radę Jezus Chrystus gdyż tylko On jest specjalistą od zmartwychwstania.

  • takie jest życie – 16.09.2016

    FPS - to osobna spółka skarbu państwa działajaca niezależnie od HCP. Kto pisze takie bzdury niech się dobrze zapozna ze strukturami firmy. A tak na marginesie łatwo ratować bankruta za niewłasne bo podatnika pieniądze wpompowując kolejne grube miliony aby można je było wyprowadzić do powiązanych z FPSem spólek skarbu państwa i dalej dać intratne posadki kolesiom. Kto i za czyje pieniądze finansuje EZT które naprawia FPS dla nikomu nie znanej firemki, też powiązanej z ARP

  • ? – 16.09.2016

    zastanów się. przecież tekst nie jest o FPS tylko o Cegielskim. To po co tworzysz ten wywód o FPS???

  • ?? – 16.09.2016

    a co HCP Cegielski ma wspólnego z produkcją taboru kolejowego i przywołanego przemysłu szynowego ?

  • ??? – 16.09.2016

    No skoro sam wicepremier mówi że ma to ma. chyba wie, nie?

  • pyrlander – 17.09.2016

    Mowa jest cały czas o FPS H. Cegielski. Prawdą jest, że firma ta nie powinna bawić się w ETZ'y, bowiem jej klasa jest tylko w segmencie wagonów osobowych - NOWYCH. Póki co pozostałe fabryki jedynie robią naprawy i modernizacje wagonów FPS'u, bowiem nie mają własnej konstrukcji wózków v=200 km/h. W składach międzynarodowych oprócz wagonów niemieckiej produkcji są jedynie wagony FPS; w BWE/BGE nawet 16-18-lenie v=200

  • ZNTK Poznań SA – 17.09.2016

    pyrlander - trochę skromności z tym FPsem. Wózek 25ANa i jego odmiany konstrukcyjnie był własnością ZNTK Poznań i w ramach " jakichś " rozliczeń stał się własnością FPSu. Z historii można powiedzieć że nigdy ani Cegielski ani FPS nie był producentem wózków, zawsze je dostawał z firm zewnętrznych. Dopiero po upadku i przejściu pracowników z ZNTK Poznań do FPSu zakład ten zaczął produkować ( montować ) wózki 25ANa. Jeśli chodzi o produkcję wózków wagonowych to w tej chwili PESA produkuje wózki wagonowe od podstaw które technicznie sa przygotowane do prędkości 200 km/h i nacisków na oś większych od 16 ton. W to co FPS powinien się bawić czyli produkcja nowych wagonów to pobożne życzenie. FPS nie posiada konstrukcji wagonu zgodnej z TSI. Taką konstrukcję przebadaną posiada tylko Siemens. To co posiada FPS to wagon o parametrach odbiegających od zgodności z TSI.

  • wagonowiec – 18.09.2016

    Nieboszczyku ZNTK - Pesa dziwnym trafem nie chwali się Twoimi wózkowymi rewelacjami. Zresztą w przetargach na nowe wagony nie startuje.

  • ZNTK Poznań SA – 18.09.2016

    wagonowiec - a wagony piętrowe i wagony sterownicze dla KM wyprodukowane przez PESĘ to były NG czy nowe. Trudno polemizować z kimś kto ma małe pojecie o wagonach a nazywa się wagonowcem

  • realista – 19.09.2016

    FPS jest znany z tego, że potrafi wyprodukować wagony bez zamówienia lub wygranego przetargu. Wagony wyprodukowane następnie są sezonowane na zakładowej bocznicy aż zostanie przeprowadzony ich skup interwencyjny.

  • DarekP – 22.09.2016

    Dodam jeszcze , że Newag też popełnił w swych poczynaniach wózek na 200km/h, który można zobaczyć w kuszecie na 200km/h. Można zatem domniemywać, że nie jest to ich ostatnie słowo w tej kwestii.Inna sprawa to pomoc jednej firmie, podczas gdy na rynku działa kilka innych z nią konkurujących. To niezbyt uczciwe, choć rząd widać ma zamiar ręcznie poukładać, kto i co ma produkować. Socjalizm w czystej postaci, ale widać, że konkurencja na obecnych warunkach tylko producentów wykańcza.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....