TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Możliwa dalsza eksploatacja ED74 w PKP Intercity
InfoRail - Opublikowano: 11.08.2016 08:36:30 11 komentarzy
Możliwa dalsza eksploatacja ED74 w PKP Intercity

Sprzedaż jednostek ED74 nie jest już jedynym rozwiązaniem, dotyczącym przeszłości tych składów. To jedna z trzech alternatyw. Przewoźnik bierze też pod uwagę ich wydzierżawienie albo wykonanie napraw i dalszą eksploatację. Jeszcze kilkanaście tygodni temu wydawało się, że decyzja w sprawie sprzedaży ?Edyt? została podjęta.

Wybór opcji zostanie dokonany w oparciu o analizę kosztów i korzyści każdej z nich, z uwzględnieniem interesów Spółki oraz jej roli w systemie przewozów pasażerskich w Polsce ? poinformował Kazimierz Smoliński, Sekretarz Stanu w MIB. PKP Intercity planują eksploatację tych pojazdów do czasu konieczności wykonania przeglądu poziomu utrzymania P4, który wynika z cyklu przeglądowo-naprawczego wskazanego w Dokumentacji Systemu Utrzymania. Potem trzeba będzie podjąć tę decyzję.

Obecnie PKP Intercity SA posiada 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED 74 (w eksploatacji jest 7 sztuk), które posiadają ważne świadectwa sprawności technicznej. Podstawą wykonania napraw 4 poziomu utrzymania technicznego dla 7 sztuk pojazdów tej serii była utrata ważności świadectw sprawności technicznej tych pojazdów według określonych warunków w Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU), którą zatwierdził do stosowania Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Koszt wykonanych napraw wyniósł :

w roku 2012 dla 1 ezt w wysokości 1 432 015,20 zł netto,

w roku 2013 dla 5 ezt w wysokości 8 045 262,25 zł netto (1 609 052,45 zł netto /1 szt.),

w roku 2014 dla 1 ezt w wysokości 1 748 000,00 zł netto.

PKP Intercity poinformowały, iż w kwestii dotyczącej pozostałych pojazdów serii ED74 (poza powyżej wymienionymi) powołany został specjalny zespół mający na celu przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego dotyczącego braku eksploatacji przez Spółkę przedmiotowych pojazdów kolejowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED74
  • Ja – 11.08.2016

    W koncu zaczyna ktos powoli myslec w ic...

  • Bozia – 11.08.2016

    Pasażerowie tras dalekobieznych sie "ucieszą" , bo na Wawa - Lodz na pewno nie wroca z podanych wiele razy powodów.

  • www – 11.08.2016

    @Bozia Ale skoro okazało się, że trasa Wawa-Łódź jest deficytowa to dlaczego nie puścić na niej tanich składów? Szkoda puszczać na linię deficytową nowy drogi tabor:-)

  • Olek – 11.08.2016

    Miałem okazję kilka razy przejechać się Edytą. Może rzeczywiście ustępuje nieco nowszym EZT, ale jest to konstrukcja na 2-godzinne trasy, nic jej nie brakuje. Pociąg ten ma już swoje lata, więc nie rozumiem tego miauczenia na temat ED74. Kilka razy pokonałem trasę Piła - Warszawa, jazdy było ponad 4,5 godziny - nie umarłem, nie pokrzywiło mnie, czas przejazdu krótszy, dzięki odcinkowi Kłodawa - Warszawa z przyzwoitą prędkością 140 / 160 km/h był krótszy, niż Ex Kujawiak 30 lat temu...Krzaczory w Krakowie Bieżanowie nie są miejscem dla Edyt...

  • Soblaka – 11.08.2016

    Ja wciąż nie rozumiem czemu one nie jeżdżą w dwuskładach między Wawą a Łodzią. Przecież telepać się zmodernizowanym kiblem albo dusznym przedziałowcem to zgroza. Edki może i nie są dobre na kilka godzina jazdy ale są idealne na szybka kolej między dwoma sąsiadującymi miastami jak Warszawa-Łódź czy Bydgoszcz-Toruń. Ile teraz sie jedzie do Łodzi? 80 minut?

  • lukasznet – 11.08.2016

    @SoblakaW najnowszej wersji - nawet 67.

  • kolejFAN – 12.08.2016

    Te Edyty to się nadają co najwyżej na wymianę siedzeń i puszczanie ich w relacjach max do 100 km.Nie ma gorszej tortury niż jazda tymi zimnymi, wietrznymi (okna są nieszczelne) ,głośnymi pociągami na tramwajowych siedzeniach!a kategoria IC dla tego czegoś na Korczaku to jakaś komedia.

  • Maciek z Lublina – 12.08.2016

    Obecność jednostek ED74 na pociągach TLK jest jak najbardziej zrozumiała . Są takie - niezbyt długie relacje , w których mogą sprawdzić się znakomicie : Bydgoszcz - Gdynia , Gdynia = Olsztyn , Warszawa - Olsztyn , Warszawa - Terespol , Warszawa - Lublin , Kielce - Katowice , Kielce - Wrocław , Wrocław - Łódź ... Podałem możliwości , ale decyzja należy do PKP IC . Zgadzam się , że powinny jeździć w zestawieniu podwójnym . Zaczynały służbę na trasie : Warszawa - Łódź i ich powrót tam jest sensowny . Da się wyznaczyć trochę relacji na niecałe 250km , które mogą przypadać pociągom TLK i tu seria ED74 jest bardzo pożyteczna , zwłaszcza przez v max 160km/h .

  • paweł – 14.08.2016

    a dla czego nie mogą jeździć jak Pan Bóg przykazał pomiędzy Łodzią a Wawą? Przecież ta relacja to takie regio-ekspress, a Edyty są pociągami regionalnymi.

  • st – 18.08.2016

    skąd zmiana koncepcji? Ano NIKT nie jest zainteresowany ich zakupem....

  • NC – 19.08.2016

    ^^Drogie w utrzymaniu, awaryjne, niewygodne, hałaśliwe a w dodatku niedostosowane do obecnych standardów. Kto miałby to kupić? Jedynie jakiś desperat. Pozostali może by z ilości wzięli... za darmo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....