Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na linii obwodowej stanęły wiaty

inforail
28.04.2018 10:26
0 Komentarzy

PKP Polskie LinieKolejowe zakończyły zasadnicze prace na przystankach warszawskiej liniiobwodowej. Zamontowano na nich wiaty.

Obecnie ekipa wykonawcy zajmuje się układaniem nowych torówi sieci trakcyjnej oraz przygotowaniem wiaduktów kolejowych. Trwajązaawansowane prace na warszawskiej linii obwodowej pomiędzy stacjami WarszawaGdańska a Warszawa Zachodnia. Pomiędzy przystankami ułożone zostały już nowetory i trwają przygotowania do montażu sieci trakcyjnej. Zmieniają się równieżprzystanki i wiadukty.

Jak podaje spółka na przystanku Warszawa Koło kończy siębudowa peronów i montowane jest zadaszenie wiat. Trwają przygotowania doinstalacji systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu, a takżedo układania torów i rozwieszenia sieci trakcyjnej. Po ukończeniu tych prac na peronie ustawionezostaną ławki i tablice informacyjne.

Gotowa jest już konstrukcja wiaduktu kolejowego nad ulicąObozową. Trwają prace przy umacnianiu przyczółków. Wykonawca przygotowuje siędo układania torów i mocowania sieci trakcyjnej.

Na ulicy Kasprzaka skończone zostały przyczółki wiaduktu.Gotowe są dwie konstrukcje, na których ułożone zostaną tory i sieć trakcyjna.Na przystanku przy wiadukcie – Warszawa Kasprzaka – widać już nowe perony iwiaty. Niebawem rozpocznie się układanie dojść i montowanie elementów małejarchitektury.

Na przystanku Warszawa Młynów w całości gotowe są już perony– ułożona została nawierzchnia. Wiaty przykryto nowym dachem. Obecnie trwaukładanie torów i sieci trakcyjnej wzdłuż peronów. Prace skupiają się także nazamontowaniu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu. Nowoułożone tory są regulowane.

Przy ulicy Prądzyńskiego zamontowano już schody oraz filarynowej kładki dla pieszych. Wykonawca docelowo wyposaży ją w windy, co ułatwikomunikację między dwoma częściami miasta osobom o ograniczonej mobilności.

Na peronie 8 stacji Warszawa Zachodnia zamontowano już wiatyi skończono nawierzchnię. Zaawansowane są także prace przy budowie dojść donowego obiektu. Niebawem rozpocznie się układanie torów i rozwieszanie siecitrakcyjnej w obrębie przystanku.

Od początku kwietnia prowadzone są rozbiórki torów i siecitrakcyjnej na tak zwanej „dużej” linii obwodowej, czyli na odcinku pomiędzystacjami Warszawa Gdańska a Warszawa Gołąbki. Dodatkowa przebudowa polegaćbędzie na wymianie 12 rozjazdów, zmianie systemu sterowania ruchem kolejowym ibudowie nowej LCS. Prace na tym odcinku odbywają się przy czynnym ruchupociągów towarowych.

Jak informują PKP PLK dzięki tej inwestycji poprawi sięsystem komunikacji w mieście. Warszawie przybędą dwa nowe przystanki kolejowe:Powązki i Koło. Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększymożliwości komunikacyjne w stolicy – pasażerowie swobodnie przesiądą się zpociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważnąrolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągidalekobieżne. Współfinansowany z mechanizmu CEF – Łącząc Europę projekt „Pracena linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia –Warszawa Gdańska)” zakończy się w kwietniu 2019 roku.


Komentarze