TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Na nowy rok wspólne bilety kolejowo miejskie
Ryszard Piech - Opublikowano: 02.01.2008 17:17:32
Na nowy rok wspólne bilety kolejowo miejskie

Również w trójmieście zaszły diametralne zmiany z dniem 1 stycznia 2008 roku. Od tego dnia można na pociągi PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. zakupić metropolitarny bilet kolejowo –komunalny, który jest emitowany przez Metropolitarny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Związek ten jest nowym tworem, który ma się zająć integracją taryfową na terenie trójmiasta i miast ościennych. Był to już wręcz krok konieczny, ponieważ dezintegracja taryfowa w Trójmieście wymaga mnóstwo uwagi poświęcanej biletom. Nowy związek jako unia taryfowa przypomina udane rozwiązania znane z Niemiec, gdzie przedsiębiorstwa przewozowe zachowując swoją suwerenność stosują jednolitą taryfę. Obecnie dostępne bilety mają charakter 24 godzinnych lub 30 dniowych i występują w trzech odmianach. Pierwszy to bilet komunalny, który obowiązuje w sieci ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz MZK Wejherowo. Nie obejmuje on sieci SKM. Bilety kosztują 12zł  za 24 godzinny i 120 za 30 dniowy. Dostępne są również bilety ulgowe 50%. Drugi typ to bilet kolejowo –komunalny dwóch organizatorów. Umożliwia on korzystanie z pociągu i sieci ZTM Gdańsk lub ZKM Gdynia lub MZK Wejherowo. Przy czym należy pamiętać, że możemy korzystać wyłącznie z jednego związku komunikacyjnego i linii SKM. Ceny tego biletu to 15 zł za 24 godziny i 170 za 30 dni. Również tutaj dostępne są bilety ulgowe 50%. Trzeci typ biletów to bilet kolejowo –komunalny wszystkich organizatorów. Ma on charakter sieciowego i umożliwia podróż wszystkimi środkami transportu czyli SKM, ZTM, ZKM i MZK. Ceny za ten bilet to 18 zł za bilet 24 godzinny i 200 za bilet 30 dniowy. Oczywiście dostępne są również bilety ulgowe 50%. Dzięki temu podróżowanie po Trójmieście oraz Wejherowie staje się znacznie łatwiejsze i o wiele tańsze. Zwłaszcza dla osób podróżujących na biletach ulgowych, które dotąd były zmuszone do zakupu biletu kolejowego ulgowego z ulgą jedynie 37%, a po 26 roku życia w ogóle traciły ten przywilej. Obecnie dzięki zmianie zasad w pociągu można podróżować na zasadach miejskich, czyli z ulgą 50% i bez granicy wieku. Zyskają na tym zwłaszcza doktoranci, którzy dotąd byli pozbawieni zniżek na kolej.

 WKD, Warszawa i Katowice

Jak poinformował Zarząd Warszawskiej Kolei Dojazdowej Sp. z o.o., również w roku 2008 będzie obowiązywało porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie w sprawie możliwości odbywania przejazdów na podstawie biletów ZTM. Dotyczy to biletów dobowych oraz okresowych zakodowanych na Warszawskiej Karcie Miejskiej –według dotychczasowych zasad. Jest to niewątpliwą zaletą w sytuacji przewozów wokół Warszawy, jednak nadal największym problemem pozostaje brak integracji taryfowej z Kolejami Mazowieckimi lub chociażby realizacji ambitnych planów budowy SKM, które były programem wyborczym obecnej prezydent m. st. Warszawy. W pewnym małym stopniu sytuację ratuje SKM Warszawa, jednak z racji faktu, że spółka ta powstała za czasów poprzedniego prezydenta jej rozwój i przyszłość budzi wiele niepewności o podłożu głównie politycznym. Również pozostałe regiony w kraju nie zasłynęły zbytnio pod kątem integracji. W GOP po zlikwidowaniu wspólnego biletu ATP (Autobus Tramwaj Pociąg) nie prowadzi się ponownych prób integracji kolei z KZK GOP. Wręcz przeciwnie nowe plany strategii dla KZK GOP obejmujące bagatela 25 lat, opracowane przez firmę doradczą Ernst&Young budzą wiele kontrowersji. Marginalizują one znaczenie kolei w systemie i jedynie sugerują poprawę ilości połączeń regionalnych na trasach do np. Rybnika, Tychów czy ... Jaworzna, które nie posiada żadnej linii kolejowej do śródmieścia! Warto nadmienić również, że Tychy i Rybnik są położone w strefie innego związku komunikacyjnego. Tak więc na Śląsku województwo sobie, a KZK sobie. Województwo planuje przywrócenie ruchu na trasie Gliwice –Bytom i Tychy Miasto –Katowice, natomiast KZK planuje zacieśnić konkurencję swoimi autobusami. Jak nic na Śląsku potrzeba podobnego rozwiązania jakie zastosowano w Trójmieście, jednak najwyraźniej politycy jeszcze do tego nie dorośli.

Tak więc nowy rok zaczął się bardzo pomyślnie dla niektórych regionów kraju. Mieszkańcy BiT City i Trójmiasta czy wręcz Metropolii Zatoki Gdańskiej odczują pozytywne zmiany, które miejmy nadzieję przełożą się na cały kraj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pomorskie
Kujawsko-Pomorskie
Gdańsk
Gdynia
Wejcherowo
Toruń
Bydgoszcz
Warszawa
WKD
Katowice
KZK GOP
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....