TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Na Pomorzu jeszcze sporo do zrobienia
UMWP InfoRail.pl - Opublikowano: 19.04.2017 15:57:38 12 komentarzy
Na Pomorzu jeszcze sporo do zrobienia

W Polsce najwięcej koleją jeżdżą mieszkańcy województwa pomorskiego - ogłosił właśnie Urząd Transportu Kolejowego. Wyniki cieszą, ale mamy jeszcze sporo do zrobienia ? skomentował wicemarszałek Ryszard Świlski.

Na pewno przyczyniła się do tego budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Tylko w marcu na linii PKM przewieziono rekordowe 250 tys. pasażerów, a udało się to m.in. dzięki dopasowaniu rozkładu do potrzeb mieszkańców Kościerzyny i Kartuz podróżujących do Gdańska. Można więc zakładać, że raport UTK za 2017 r. będzie dla Pomorza jeszcze lepszy - mówi Ryszard Świlski w rozmowie z Maciejem Dzwonnikiem z trójmiejskiej redakcji Gazety Wyborczej.

Następny krok? Wspólny bilet

Wicemarszałek w rozmowie z dziennikarzem wskazuje, że choć z jednej strony tak duża chęć korzystania z kolei na Pomorzu cieszy, to z drugiej, żeby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, jest jeszcze sporo do zrobienia.

Cały czas pracujemy nad większą dostępnością do kolei dla mieszkańców z okolic Słupska i Chojnic, a także wciąż borykamy się z problemem wypracowania modelu wspólnego biletu ? mówi Świlski. Gdyby na Pomorzu udało się wprowadzić system zintegrowanego biletu, to ludzie z pewnością jeszcze chętniej korzystaliby z usług kolei ? dodaje.

Żeby zbliżyć się do tego celu, przedstawiciele władz województwa udadzą się w najbliższym czasie do ministerstwa infrastruktury i będą przekonywać władzę centralną, że to właśnie Pomorze powinno otrzymać możliwość wprowadzenia pilotażowego programu wspólnego biletu. Na razie trudno jednak o konkrety.

W tej sprawie samorząd województwa mówi jednym głosem wraz z samorządami lokalnymi, ale potrzebujemy jeszcze przychylności ministerstwa. Dodatkowo, bez ustawy metropolitalnej obejmującej Pomorze, wprowadzenie wspólnego biletu będzie trudne, potrzebna jest tu dobra wola ustawodawcy - mówi wicemarszałek.

Elektryfikacja też jest potrzebna. Kiedy ruszą prace?

W planach rozwoju pomorskiej kolei na najbliższe miesiące znajduje się też elektryfikacja linii PKM oraz zakończenie budowy nowych gdyńskich przystanków (Stadion i Karwiny). O ile w przypadku przystanków terminy powinny zostać dotrzymane, to ewentualna elektryfikacja wymaga także porozumienia z władzami PKP PLK (należy do nich linia 201, po której jeżdżą pociągi PKM m.in. z Gdyni do Osowej). Projekty elektryfikacji obu linii będą gotowe jeszcze w tym roku, ale prace ruszą najwcześniej na początku 2018 r. ? tłumaczy Ryszard Świlski.



Sprawdź też:
Pomorskie
PKM
elektryfikacja
  • Ju – 19.04.2017

    W ramach lepszego połączenia Chojnic z Trójmiastem proponowałbym przedłużenie 1/2 popołudniowych połączeń do Gdynii. Dla mnie jest niedorzeczne, że prawie pełen sa133 upycha się w pełniej już "Łynie".

  • Nick – 19.04.2017

    Zamiast elektryfikacji pomyslalbym o wydluzeniu PKM-ki do Sierakowic i Bytowa a takze odkupil od PolRegio 10-12 szt Bohunow oraz zakupil nowe 3 lokomotywy spalinowe i 2 elektryczne a takze dokupil 2-3 szt jednoczlonowych SZT-ow

  • Nick – 19.04.2017

    Przydalby sie jeszcze przystanek PKM-ki na wysokosci ul. Kielnienskiej w Osowej

  • Elf – 19.04.2017

    Zmiana operatora to postawa. Pozbyc sie przewozow regionalnych!

  • Nick – 20.04.2017

    Zmiana operatora nic nie da. Jakos w zach-pomie tez sa PR-y i wszystko dziala jak nalezy.
    Wymienic to trzeba ludzi w oddziale pomorskim PR-ow (z prezesem na czele).

  • kolejFAN – 20.04.2017

    wywalić kible na złom i zakupić impulsy. To po pierwsze, po drugie zakupy nowych spaliniaków i przywrócenie ruchu na linii Kościerzyna-Wierzchucin i Kościerzyna-Bąk-Czersk! Do tego NORMALNY rozkład jazdy z Chojnic do Kościerzyny!

  • Zetes – 20.04.2017

    A co z linią 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk?

  • Maciek z Lublina – 20.04.2017

    Konieczne jest : uczynienie linii 202 dwutorową w całości , o prędkości szlakowej 160km/h , dodanie drugiego toru na linii 203 na szlaku z Gutowca k. Chojnic do Piły + podniesienie szlakowej na całej linii 203 , do 120km/h . Elektryfikacja linii 403 na całości z podniesieniem prędkości szlakowej na całości do 120km/h , uczynienie dwutorowym w całości szlaku : Poznań - Piła , co bardziej otworzy Poznań na Olsztyn i Trójmiasto . Nie wolno też zapomnieć o tym , że stan kolejowej osiemnastki na odcinku : Bydgoszcz - Piła , jest gorszy , niż na szlaku : Kutno - Bydgoszcz . W tej chwili między Bydgoszczą a Piłą jest 90km/h , a powinno być tam 120km/h . Warta rozważenia jest także odbudowa lokalnej linii : Pszczółki - Kościerzyna przez Skarszewy , co pomogłoby w przeniesieniu z głównych szlaków części lekkiego ruchu towarowego i dałoby Kościerzynie dodatkowe połączenie z Trójmiastem . Pszczółki - Kościerzyna przez Skarszewy to linia lokalna , więc tu szlakowa 60km/h . Co do wywalenia kibli na złom - TYLKO POD WARUNKIEM JEDNOCZESNEGO ZASTĄPIENIA IMPULSAMI . Gam zamiast 10 powinno być 30 , bo na bezdruciu konieczne są cały czas reaktywacje , które wzmocnią duże miasta , a także średnie - jak np Chojnice . Wypożyczone od czeskich kolei - Nurki , należy wykupić , ale też wreszcie zakupić piętrusy dla ruchu dalekobieżnego na 160km/h . To najbardziej się rzuca w oczy .

  • kolejFAN – 21.04.2017

    Grudziądz woła o pociągi dalekobieżne: do Krakowa/Warszawy i Wrocławia!! Jakimś cudem kolej przywrócono w Zamościu,Zagórzu,Chojnicach czy Suwałkach a Grudziądz dalej jest dyskryminowany!!

  • RR – 21.04.2017

    Zabierajcie swoje brudne paluchy od kibli! To co robicie to dywersja! A może chcecie sypnąć kasą ? Jeżeli nie do morda w kubeł!

  • Maciek z Lublina – 21.04.2017

    Grudziądz - tutaj ruch dalekobieżny ma pewne szanse , w razie uruchomienia następującej relacji pociągu TLK : Szczecin - Stargard - Szczecinek - Chojnice - Jabłonowo Pomorskie - Grudziądz - Brodnica - Działdowo - Olsztyn . Sprawa jest niebywale trudna , z uwagi na jednotor między Olsztynem a Działdowem , intensywnie wykorzystywany ( powinny być 2 tory ) , a także niewielką liczbę lokomotyw spalinowych , których też powinno być na stanie PKP IC - znacznie więcej . Jeśli na wschód od Brodnicy nie przez Działdowo , to - po odbudowie tej linii - przez Nidzicę , Wielbark i Szczytno , ale tu , nawet po odbudowie nieczynnego odcinka , dochodzi jeszcze kwestia zmian czoła - w Wielbarku i w Szczytnie . Trzeba pomyśleć także o dodaniu drugiego toru na całej linii : Bogaczewo - Olsztyn , z uwagi na połączenie Olsztyna z Gdańskiem i dalej na zachód , a to dodatkowo pomoże obsłużyć elbląski port po przekopaniu Mierzei Wiślanej .

  • jacek – 21.04.2017

    Panie Maćku z Lublina, gadasz pan banialuki.

    "dodanie drugiego toru na linii 203 na szlaku z Gutowca k. Chojnic do Piły" - po co? Demografia tego nie uzasadnia. Oczywiście, że jest tam duży niewykorzystany potencjał, ale to i tak nie kwalifikuje się pod drugi tor. Można stworzyć tam niezłą ofertę bez tego.

    "uczynienie dwutorowym w całości szlaku : Poznań - Piła , co bardziej otworzy Poznań na Olsztyn i Trójmiasto" - taaaak..... masy z Poznania będą jeździć do Trójmiasta i Olsztyna przez Piłę, bo na pewno będzie szybciej, niż przez Inowrocław i BiT! :)

    "Gam zamiast 10 powinno być 30 , bo na bezdruciu konieczne są cały czas reaktywacje , które wzmocnią duże miasta , a także średnie - jak np Chojnice ." - bez komentarza...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...