TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Na trasach z Katowic do Rzeszowa i Krakowa prawie samie Impulsy
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 23.11.2017 13:04:59 8 komentarzy
Na trasach z Katowic do Rzeszowa i Krakowa prawie samie Impulsy

O 5 proc. wzrośnie w nowym rozkładzie jazdy, wchodzącym w życie 10 grudnia, liczba kilometrów przejeżdżanych przez pociągi zamawiane przez woj. śląskie. Na linii Katowice – Gliwice w godzinach szczytu pociągu mają jeździć co ok. 20 minut. Pojawią się też nowe połączenia.

Jak poinformował w czwartek urząd marszałkowski woj. śląskiego, w nowym rozkładzie roczna praca eksploatacyjna wzrośnie względem obecnego o ok. 5 proc. Wszystkie pociągi zamawiane przez woj. śląskie przejadą łącznie w ciągu roku ok. 8,9 mln km, z czego ok. 7 mln zrealizują samorządowe Koleje Śląskie, a ok. 1,9 mln - Przewozy Regionalne.

Wśród najważniejszych zmian, na aglomeracyjnym odcinku Katowice – Gliwice wprowadzona zostanie częstotliwość kursowania co ok. 20 minut w godzinach szczytów, czyli między godziną 5.30 a 8.30 oraz 14.00 a 17.00. Między tymi stacjami pojedzie ok. 37 par pociągów w ciągu doby, nadal jednak nie będzie kursów nocnych – między północą a godz. 4.00.

Na odcinku Częstochowa – Katowice pociągi osobowe zostaną uzupełnione 3 parami pociągów przyśpieszonych. W kluczowych godzinach wjazdy pociągów do Katowic od strony Zawiercia odbywać się mają co 15 minut. Również wjazdy porannych i popołudniowych pociągów do Częstochowy mają odbywać się co ok. pół godziny. Między Katowicami a Dąbrową Górniczą pojedzie ok. 32 par pociągów w ciągu doby.

Na linii Katowice – Tychy Lodowisko zwiększenie liczby pociągów pozwoli na wydłużenie 30-minutowego taktu rano (do godz.10.00) i po południu (do godz. 19.30). Dzięki poprawie stanu linii do Oświęcimia i przyspieszeniu tam pociągów ich liczba mogła zostać zwiększona z 7 do 9 par w ciągu doby. Popołudniami pociągi do Oświęcimia będą odjeżdżały z Katowic co godzinę. W dni robocze liczba par pociągów na linii Katowice – Sławków – Olkusz zwiększy się z 4 do 6.

Na linii Katowice – Rybnik – Wodzisław Śląski – Bohumin poranny pociąg z Krakowa do Rybnika zostanie przesunięty na wieczór, aby zapewnić powroty z Krakowa oraz odjazdy z Katowic po godzinie 20.00, co pozwoli wypełnić obecną dwugodzinną lukę na odcinku Katowice – Rybnik. Przez przejście graniczne Chałupki/Bohumin dalej będzie kursowało 6 par pociągów.

Przy współpracy z województwami małopolskim i podkarpackim uruchomione zostaną 3 pary bezpośrednich codziennych pociągów łączących Katowice z Rzeszowem, spośród których 1 para dotrze do Rybnika. Na remontowanym odcinku Katowice – Kraków liczba połączeń zwiększy się z 6 do 9 par w dobie. Wszystkie pociągi do Rzeszowa oraz prawie wszystkie do Krakowa będą obsługiwane taborem zakupionym w ramach projektu Południowej Grupy Zakupowej.

Wszystkie pociągi na linii Katowice – Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń będą w nowym rozkładzie kursowały codziennie. Ostatni pociąg na tej linii zostanie wydłużony z Bielska do Żywca. Pociągi przyśpieszone, podobnie jak obecnie, w dni robocze będą dowoziły do pracy w Katowicach, a w dni wolne na wycieczki w Beskid Żywiecki.

Zadanie to będzie spełniał również przyśpieszony pociąg Ornak z Katowic do Zakopanego, który będzie kursował przez 63 dni w roku: w wybrane dni w okresach świątecznych, weekendy śląskich ferii zimowych oraz we wszystkie dni wolne od pracy w okresie od 1 maja do 30 września. Pociąg będzie wyjeżdżał z Katowic o godz. 6.40, by wjechać do Zakopanego o godz. 11.10. Odjazd z Zakopanego zaplanowano na godz. 16.38, a przyjazd do Katowic na godz. 20.50.

Z Cieszyna do Katowic i z powrotem będzie można podróżować dwoma nowymi bezpośrednimi pociągami przyśpieszonymi, kursującymi we wszystkie dni. Na połączeniach Gliwice – Kędzierzyn-Koźle oraz Gliwice – Opole dołożono po jednej dodatkowej parze pociągów w ciągu dnia. Na linii Kędzierzyn-Koźle – Racibórz uruchomiony zostanie dodatkowy pociąg dowożący do Raciborza na 6.00 rano oraz powrotny z Raciborza po godzinie 21.00 (w dni robocze bezpośredni do Opola). Część połączeń będzie obsługiwana taborem należącym do woj. opolskiego.

W przyszłym roku, w związku z prowadzonymi pracami torowymi, zarządca kolejowej infrastruktury, czyli spółka PKP Polskie Linie Kolejowe planuje wprowadzić pięć zmienionych organizacji ruchu, czyli korekt rocznego rozkładu jazdy. Koleje Śląskie będą szczegółowo o nich informować. Zmiany będzie można też sprawdzać w rozkładzie na stronie rozkład.plk-sa.pl.

Województwo śląskie przeznacza rocznie na organizację transportu kolejowego ok. 180 mln zł. Z tej kwoty ok. 140 mln zł otrzymują Koleje Śląskie, a 40 mln zł Przewozy Regionalne (w tym ok. 5 mln zł ze środków Funduszu Kolejowego).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
śląskie
Koleje Śląskie
Przewozy Regionalne
rozkład jazdy
  • ED72 – 23.11.2017

    Czy KS oddadzą 3 impulsy na Kraków i Rzeszów?

  • Józek – 23.11.2017

    Nie samie ino z kiblami bedom.

  • Stachu – 24.11.2017

    Na Rzeszów- Katowice zdaje się bedą jeździły Efly II Podkarpacia.

  • WD1 – 24.11.2017

    KŚ mogłyby zainteresować się połączeniamido Wielunia i nawet Kępna. Żenujące jest to, że Łódzki oddział PR realizuje przewozy na linii Tarnowskie Góry - Częstochowa Osobowa zabierając w zeszłym roku pociągi z linii Wieluń Dąbrowa - Kępno. Dzięki temu mieszkańcy Krzepic/ Wielunia/Wieruszowa mogliby dostać dostać się do Kępna i przesiąść na pociągi dalekobieżne

  • DarekP – 24.11.2017

    Stachu, ale one nie były jakby zakupione w ramach PGZ. Podkarpacie ma jednego trójczłona z PGZ więc poszaleć nie ma czym.

  • kolejFAN – 25.11.2017

    @WD: linia wielunska powinna mieć co najmniej 5 par pociągòw z Katowic/TG do Kępna skomunikowanych z pociągami Kępno-Ostrow-Jarocin. Do tego 2 codzienne pary pocTLK : CZCIBOR Krakòw-Czestochowa-Chorzew Siemk.-Wielun-Kěpno-Szczecin ; i TLK WIKING Katowice-TG-Wielun-Poznań-Szczecin. Do tego nocny Podhalanin z Zakopanego do Szczecina albo niegdysiejszy NARCIARZ do Poznania w sezonie.

  • Pracownik – 25.11.2017

    W dni robocze liczba par pociągów na linii Katowice – Sławków – Olkusz zwiększy się z 4 do 6. To jest przecież jakaś kpina z pasażerów. Na linii 62 powinno być z 15 par pociągów, a nie 6. Ludzie i kto ten rozkład jazdy ułożył? Pierwszy pociąg z Sędziszowa wyjeżdża o 3:44 i melduje się w Katowicach o 6:12!!! Tak 6:12. Ja rozumiem, że po drodze jest Mittal, Saint Gobain, Dąbrowa Górnicza Towarowa itd. ale jak ktoś ma na 6 rano, to przepraszam bardzo, kolejny rok, mam jeździć busem albo samochodem do pracy, po mam taką pracę, że nie mogę być po 6 tylko przed 6. Kolejny rok z rzędu i nie potrafią w tym zakichanym PolRegio zmienić godzinę z 3:44 na 3:24. Dodatkowo nie ma żadnego pociągu na skomunikowanie. Kolejna sprawa, to jestem ciekawy jak Koleje Śląskie obsłużą te nowe połączenie, skoro dostawa Elfów 2 się przedłuża, a EN57 oddają z powrotem?? Może by ktoś pomyślał o kupnie jakiegoś używanego taboru, bo mam takie wrażenie, że zaniedługo będziemy czytać ,, z przyczyn technicznych na linii S..., Koleje Śląskie odwołały połączenia, a pociągi zostały zastąpione KKA".

  • WD1 – 28.11.2017

    @kolej FAN. z tym CZCIBOREM trochę popłynąłeś. Pewnie chodziło Ci o Herby Nowe, nie Chorzew S. Ale wydłużenie do/z Kępna obecnych połączeń miałoby sens. W niedziele Regio do TG po 14 i Rawa do Poznania wypchane po brzegi. A to co IC zrobiło z Korsarzem to śmiech na sali. Przyzwyczajenie ludzi przez 2 lata do nocnego sezonowego połączenia nad morze, a następnie przerzucenie go na węglówkę z powodu remontu Piła - Poznań. Podhalanin też kluczborską. Zabawa pasażerami trwa w najlepsze

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....