TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Na trasę Warszawa – Białystok najlepsza byłaby … ósemka?
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.06.2020 15:45:46
Na trasę Warszawa – Białystok najlepsza byłaby … ósemka?

Jakiś czas temu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o połączeniach na trasie Warszawa – Białystok, opierając się na odpowiedzi na interpelację posła Jarosława Zielińskiego, przesłaną przez wiceministra Andrzeja Bittela.

Pytający nie jest usatysfakcjonowany przekazanymi informacjami, stąd też podejmuje ciekawą polemikę z przedstawicielem resortu, dotyczącą m.in. lokomotyw prowadzących pociągi na wskazanej trasie. Przypomnijmy, że Andrzej Bittel wskazał, że na odcinku Warszawa–Białystok na chwilę obecną nie ma prędkości rozkładowej do 160 km/h. Poseł Zieliński tymczasem stwierdził, że przedmiot jego wniosku nie został dobrze zrozumiany i napisał, że pociągi na odcinku Warszawa-Białystok kursują z prędkością maksymalną do 130 km/h, co jest przecież prędkością do 160 km/h, a ponadto jest to prędkość wyższa niż możliwa do osiągnięcia przez pociąg "Hańcza" przy lokomotywie EU07, która aktualnie jest wykorzystywana do prowadzenia tego pociągu. Jest to fakt, popularna siódemka może rozpędzić się do 125 km/h, a więc brakuje 5 km/h. Oczywiście wielu może powiedzieć, że jest to klasyczne czepianie się. Poseł bowiem dalej zadaje pytanie: w jaki sposób prowadzona jest gospodarka taborem trakcyjnym, jeśli kilka lat temu możliwe było zapewnienie dla pociągu "Hańcza" lokomotywy EP09 (prędkość maksymalna160 km/h), a obecnie brak jest takiej możliwości? Dlaczego umowa między Ministerstwem a przewoźnikiem pozwala na takie sytuacje?

Jak widać obie strony mają swoje racje. Aby je pogodzić należałoby do obsługi pociągu "Hańcza" skierować lokomotywę EP08. Oczywiście tymczasowo, bo powszechnie przecież wiadomo, że za jakiś czas do Białegostoku mamy jeździć 160 km/h a pociągi będą prowadzone Griffinami, które są sukcesywnie dostarczane do PKP Intercity. W tym kontekście jednak pojawia się pytanie czy o przyszłość lokomotyw EP08. Jak widać są one potrzebne i nadal powinny być przez przewoźnika eksploatowane. Być może nawet – przy kolejnych remontach siódemek – warto byłoby rozważyć możliwość przebudowania ich do standardu EP08. Lokomotyw tych w taborze PKP Intercity jest zaledwie kilka, ale – co istotne – są one szybsze niż klasyczne EP07. Póki co spółka takich planów chyba nie ma...  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
EP08
EP07
Białystok

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....