Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na trasie Lubartów-Parczew 120 km/h. A na razie autobusem

inforail
01.10.2020 11:15
0 Komentarzy

Rozpoczęły się pracezwiązane z modernizacja linii kolejowej Lubartów-Parczew (Lubelskie).Inwestycja o wartości blisko 90 mln zł ma być zakończona w drugim półroczuprzyszłego roku.

Na trasie z Lubartowa do Parczewa oraz na stacji Parczewwymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poprawi sięstan 15 obiektów inżynieryjnych, w tym dziewięciu mostów. Efektem będziedostosowanie przepraw do większych obciążeń, co umożliwi przewóz cięższychładunków.

Zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Gródek,Zabiele, Parczew Kolejowa. Powstaną dwa nowe przystanki – w Laskach iBerejowie. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie.Zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwiąobsługę większej liczby składów. Dzięki przebudowie układu torowego pociągipasażerskie przyspieszą na całym odcinku do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13zmodernizowanych przejazdów.

Prace rozpoczęły się od demontażu linii. Zdjęto już około 12km torów między Brzeźnicą Bychawską a Lubartowem. Wykonawca rozebrał perony naprzystankach Tarło, Ciecierzyn, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. W ich miejscubędą budowane nowe, wyższe, dogodniejsze dla podróżnych.

Ruszył remont blisko dwustumetrowego mostu nad rzeką Wieprz.Po demontażu toru stalowa konstrukcja 5-przęsłowego obiektu zostanie odnowionai wzmocniona. Przęsła kratownicowe będą zabezpieczone powłoką antykorozyjną.Przewidziano remont podpór i przebudowę przyczółków. Na odnowionym mościezostanie ułożony nowy tor. Prace objęły już także pięć innych obiektów.

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 naodcinku Lubartów – Parczew” to 89,9 mln zł netto. Projekt przewidziany jest dowspółfinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaLubelskiego na lata 2014-2020. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugiepółrocze 2021 r.

Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa to kolejny etapprac na linii z Lublina do Łukowa (linia kolejowa nr 30). W 2017 r. wykonanoprace na odcinku Parczew – Łuków. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto.Dzięki inwestycji zmodernizowano 52 km linii. Prace objęły także perony wParczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne.

Prace na jednotorowej linii wymagają wprowadzenia zastępczejkomunikacji autobusowej. Obowiązuje on od końca sierpnia. Szczegółoweinformacje można znaleźć na www.portalpasazera.pl (PAP)

Komentarze