TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nadal nie wszystkie bilety PKP IC dostępne przez internet
InfoRail - Opublikowano: 24.03.2016 12:59:39 1 komentarz
Nadal nie wszystkie bilety PKP IC dostępne przez internet

Przez internet nie kupimy wszystkich biletów na przejazdy pociągami PKP Intercity. Za pośrednictwem strony internetowej czy aplikacji mobilnych nie da się nabyć biletu rodzinnego. Niewątpliwie sytuacja poprawia się, ale nie jest jeszcze idealna. Dlaczego?

Z informacji PKP Intercity wynika, że przewoźnik stale pracuje nad usprawnieniem elektronicznego systemu sprzedaży biletów (e-IC). Do chwili obecnej zakończono działania nad wdrożeniem w ramach systemu e-IC funkcji umożliwiających zakup biletów okresowych, weekendowych oraz biletów dodatkowych m.in. na rower. Aktualnie trwają prace zmierzające do wdrożenia aplikacji dających możliwość zakupu biletów z rożnymi ulgami ustawowymi w jednej transakcji.

Dzięki takiemu rozwiązaniu system e-IC w sposób elastyczny i intuicyjny pozwoli na zakup biletu z różnymi ulgami, które występują np. w bilecie rodzinnym.

Przewoźnik wyjaśnia, że proces wdrażania powyższych usprawnień jest trudny i złożony, a przez to pracochłonny i czasochłonny. Ponadto nowe rozwiązania wymagają przeprowadzenia serii szeroko zakrojonych testów poprawności działania systemu przed ich ostatecznym wprowadzeniem na rynek. Opisana funkcjonalność wymaga dodatkowo prac badawczo-rozwojowych, nie tylko po stronie systemów sprzedaży PKP Intercity, ale przede wszystkim w systemie centralnym zarządzanym przez spółkę PKP Informatyka, co pozwoli na dostosowanie potencjału systemu pod potrzeb rynku usług przewozowych w przyszłości.

PKP Intercity SA informują ponadto, że po pomyślnym zakończeniu testów, rozwiązanie będzie w pierwszej kolejności udostępnione pasażerom w internetowym systemie e-IC. Ze względu na złożoność prowadzonych prac uruchomienie rozwiązania planowane jest na drugą połowę 2016 roku.

Sprawą zainteresowane jest także Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, które twierdzi, że dostrzega problem i traktuje z niezwykłą wagą potrzebę usprawnienia dystrybucji biletów. Resort informuje, że podjęło wnikliwą analizę możliwości wypracowania stosownych rozwiązań w zakresie zintegrowanego systemu sprzedaży biletów. Zapewnienie integracji systemu sprzedaży biletów pozwoli skrócić czas obsługi podróżnego i poszerzyć dotychczasową ofertę, m.in. poprzez możliwość wyboru najdogodniejszego pociągu bez ponoszenia dodatkowych kosztów i straty czasu na pozyskanie informacji czy też zakup biletu różnych przewoźników w różnych miejscach. Niedostateczny lub utrudniony dostęp do oferty świadczonej przez przewoźników, w tym ograniczona możliwość zakupu biletu, mogą zostać rozwiązane poprzez wdrożenie obejmującego wszystkich przewoźników kolejowych zintegrowanego systemu biletowo ? informacyjnego. Umożliwi to zakup biletu przez podróżnego na całą planowaną podróż poprzez dowolny kanał dystrybucji, prowadzony zarówno przez przewoźników, jak i pozostałe podmioty oferujące tego typu usługi.

W obecnym systemie organizacji rynku kolejowego za dystrybucję dostępu do usług przewozowych, w tym formy i kanały sprzedaży, odpowiada przewoźnik. Niemniej jednak Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, jako organizator przewozów międzywojewódzkich, zastrzega, że jest żywo zainteresowane optymalizacją dystrybucji biletów, w tym ułatwieniem dostępu osobom korzystającym z Internetu.



Sprawdź też:
PKP Intercity
bilet
  • Andrzej – 25.03.2016

    Jak czytam takie tłumaczenia, to mi się przypominają lata 70-te i brak sznurka do snopowiązałek. Miej więcej ten sam poziom obiektywnych trudności. Ciekawe, żę firma, która robiła system sprzedaży dla PR poradziła sobie dawno z tym problemem, ciekawe też, że pozwolił on na rezerwację miejsc, gdy PR uruchamiało pociągi rezerwowane. W PKP IC nie da się nic, z wyjątkiem wypłacania pieniędzy informatykom. Nie dość, że nie potrafią zrobić czegoś nowego, to jeszcze spieprzą już istniejące. Bilet dla osoby niepełnosprawnej trzeba kupować w dwóch sesjach, co jest uciążliwe, ale wykonalne. Natomiast obecnie kkupując bilet dla przewodnika, nie ma swobodnego wyboru miejsca, co powoduje, że opiekun siedzi np. po drugiej stronie korytarza w wagonie bezprzedziałowym. Zresztą nie dotyczy to tylko osób niepełnosprawnych, bo nawet, gdy kupuje się więcej, niż jeden bilet, to sposób przydziału nmiejsc jest beznadziejny, potem nikt nie siedzi na swoim, wszyscy się zamieniają, konduktorzy nad tym nie panują i robi się bałagan. Sprawa nie do przejścia dla PKP IC i to od ilu lat, przecież ten system funkcjonuje chyba z 10 lat, 10 lat dobrego życia dla informatyków. Poza tym, jaki jest sens robienia jednocześnie nowego systemu PKP IC i wspólnego dla wszystkich przewoźników? znowu ktoś zarobi kasę za nic, albo za coś, co za chwilę umrze śmiercią naturalną.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...