Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag całkowicie rezygnuje z modernizacji pociągów

inforail
17.05.2017 12:51
0 Komentarzy

Newag nie będzie jużnigdy modernizował pociągów, to nie ma sensu – powiedział Zbigniew Konieczek,szef nowosądeckiej firmy.

Na rynku modernizacji pozostaje zatem w zasadzie tylko jednafirma. To ZNTK Mińsk Mazowiecki z konkurencyjnej Grupy PESA. Decyzja Newagumoże wydawać się nieco zaskakująca w kontekście planów taborowych największegojeszcze póki co polskiego przewoźnika – Przewozów Regionalnych. Strategiaspółki opiera się głównie na modernizacjach. Jak już informowaliśmy na łamachInfoRail.pl firma chce zmodernizować około 250 ezt-ów w ciągu najbliższychdwóch lat. To olbrzymie zamówienie, na którym można nieźle zarobić. TymczasemNewag konsekwentnie nie startuje już w przetargach na modernizacje. Trudnozatem spodziewać się ofert firmy w kolejnych przetargach Przewozów Regionalnych.

Wykazaliśmy na cyfrach, że modernizacje są nieopłacalne –mówił Zbigniew Konieczek. Dla 400 ezt-ów Przewozów Regionalnych, w całym cyklubędą o 6 mld zł droższe niż zakup nowego taboru. Czas życia zmodernizowanegopociągu to 15 lat, nowego 30 lat – tłumaczył Konieczek.

Kupować czy modernizować? Przed takim pytaniem stają nietylko Przewozy Regionalne, ale również inne spółki. Tyle, że dla przewoźnikówsamorządowych koszt modernizacji wzrasta o cenę zakupu EN57. To około milionazłotych plus VAT. Na tyle bowiem wycenia swoje jednostki spółka, która może jeodsprzedać, a więc nie kto inny jak Przewozy Regionalne. Koszt modernizacji tokolejne 8-9 mln zł. Za niewiele więcej można już próbować kupić jednostkę nową.


Komentarze