Newag całkowicie rezygnuje z modernizacji pociągów
Newag nie będzie jużnigdy modernizował pociągów, to nie ma sensu – powiedział Zbigniew Konieczek,szef nowosądeckiej firmy.
Na rynku modernizacji pozostaje zatem w zasadzie tylko jednafirma. To ZNTK Mińsk Mazowiecki z konkurencyjnej Grupy PESA. Decyzja Newagumoże wydawać się nieco zaskakująca w kontekście planów taborowych największegojeszcze póki co polskiego przewoźnika – Przewozów Regionalnych. Strategiaspółki opiera się głównie na modernizacjach. Jak już informowaliśmy na łamachInfoRail.pl firma chce zmodernizować około 250 ezt-ów w ciągu najbliższychdwóch lat. To olbrzymie zamówienie, na którym można nieźle zarobić. TymczasemNewag konsekwentnie nie startuje już w przetargach na modernizacje. Trudnozatem spodziewać się ofert firmy w kolejnych przetargach Przewozów Regionalnych.
Wykazaliśmy na cyfrach, że modernizacje są nieopłacalne –mówił Zbigniew Konieczek. Dla 400 ezt-ów Przewozów Regionalnych, w całym cyklubędą o 6 mld zł droższe niż zakup nowego taboru. Czas życia zmodernizowanegopociągu to 15 lat, nowego 30 lat – tłumaczył Konieczek.
Kupować czy modernizować? Przed takim pytaniem stają nietylko Przewozy Regionalne, ale również inne spółki. Tyle, że dla przewoźnikówsamorządowych koszt modernizacji wzrasta o cenę zakupu EN57. To około milionazłotych plus VAT. Na tyle bowiem wycenia swoje jednostki spółka, która może jeodsprzedać, a więc nie kto inny jak Przewozy Regionalne. Koszt modernizacji tokolejne 8-9 mln zł. Za niewiele więcej można już próbować kupić jednostkę nową.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze