TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag jednak poszuka inwestora, PFR znowu w grze?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 04.12.2018 08:52:00 6 komentarzy
To czekamy teraz na efekty tej współpracy.

Newag, który w październiku zdecydował o zakończeniu przeglądu opcji strategicznych, nie wyklucza w przyszłości kolejnego przeglądu opcji strategicznych - wynika z wypowiedzi prezesa spółki Zbigniewa Konieczka dla PAP Biznes.

Newag rozpoczął w listopadzie 2017 roku przegląd opcji strategicznych związanych z potencjalnymi procesami konsolidacyjnymi sektora produkcji taboru kolejowego w Europie, przy udziale Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR).

"Spółka zakończyła rozmowy z PFR w zakresie możliwych scenariuszy konsolidacji rynku taboru kolejowego. Zarząd nie wyklucza rozważania opcji strategicznych w przyszłości, o czym niezwłocznie poinformuje stosownym raportem bieżącym" - powiedział prezes, nie podając więcej szczegółów.

W lipcu 2018 roku PFR podpisał umowę inwestycyjną, na mocy której fundusz zarządzany przez PFR zainwestuje w polskiego producenta pojazdów szynowych - Pesa Bydgoszcz docelowo 300 mln zł, przejmując blisko 100 proc. akcji spółki.

Po trzech kwartałach 2018 roku nakłady inwestycyjne Newag wyniosły 22 mln zł i zostały przeznaczone na modernizację sieci ciepłowniczej i gazowej, infrastruktury torowej oraz zakupy oprzyrządowania produkcyjnego.

"Wartość przychodów ze sprzedaży Grupy Newag za trzy kwartały 2018 roku wyniosła 522,7 mln zł i tym samym była wyższa o ponad 70 mln zł w stosunku do sprzedaży osiągniętej za analogiczny okres ubiegłego roku. Jednocześnie, przede wszystkim dzięki realizacji w tym okresie zleceń o wyższej niż w poprzednich okresach rentowności o utrzymaniu większości kategorii kosztów na porównywalnym do ubiegłego roku poziomie, grupa odnotowała ponad 17,5 mln zł zysku netto a EBITDA przekroczyła 61 mln zł - powiedział prezes.

"Ostatni kwartał br. to, podobnie jak w ubiegłych latach, realizacja najistotniejszej części zaplanowanej rocznej sprzedaży, co przy utrwalonej polityce cenowej powinno przynieść proporcjonalne do osiąganych wyniki finansowe" - dodał.

Konieczek poinformował, że grupa w minionych dziewięciu miesiącach zawarła umowy na dostawę i modernizację taboru kolejowego o wartości ponad 900 mln zł, a istotna część dostaw będzie realizowana w 2019 roku.

"Aktualnie na polskim rynku trwają przetargi na dostawę pięciu, z opcją na kolejne 10, elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich, dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity, dostawę 4 czteroczłonowych pojazdów dla woj. małopolskiego oraz dostawa 8 trójczłonowych pojazdów dla woj. podkarpackiego. Ponadto w segmencie spalinowych zespołów trakcyjnych mamy przetargi na dostawę 2 pojazdów dwuczłonowych dla woj. podkarpackiego oraz 6 pojazdów trójczłonowych dla Kolei Dolnośląskich" - powiedział.

Dodał, że w segmencie lokomotyw elektrycznych Newag prowadzi rozmowy z przewoźnikami towarowymi zainteresowanymi zakupem lokomotyw zarówno sześcioosiowych Dragon 2, jak i czteroosiowych Griffin.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Newag
PFR
  • jatal – 04.12.2018

    O inwestorze myśli, podobnie jak Pesa, już od kilku lat, ale podobnie jak Pesa, dopóki będzie się cenił to go nie znajdzie. Inwestorzy jeśli już to wolą poczekać aż "delikwentowi" poślizgnie się noga co zmusi go do uległości.

  • mechanik – 04.12.2018

    jatal Dla kogo i po co piszesz te bzdety?

  • zeus04 – 04.12.2018

    Pewnie dla inteligencji pisze i bardzo lubię jego rzeczowe i niezwykle trafne oceny sytuacji :)

  • Edi666 – 04.12.2018

    Bombardier i Siemens już wykazują zainteresowanie kupnem Newag.

  • Jakub Kacper Kopko – 05.12.2018

    O nie...

  • Combino – 06.12.2018

    @Edi666: Bombardierowi Newag potrzebny jak stonodze 102-ga para butów,ale Siemens... wziąwszy pod uwagę wyjątkowo ostatnio "ciepłą" atmosferę na linii Wiedeń-Siemens nie da się wykluczyć takiego scenariusza. Jednak najpierw muszą przekalkulować co jest skłonne jeszcze wziąć ÖBB,bo to też będzie miało znaczenie nim Siemens ostatecznie trzaśnie austriackimi drzwiami.

  • DarekP – 06.12.2018

    Z wymienionych postępowań, dolnośląskie mają szansę, o ile wzrośnie budżet, na Podkarpaciu wezmą SZT, a Intercity to wielka niewiadoma.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....