TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag naprawił wagony. I przy okazji przetestował z Griffinem
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.07.2017 05:32:08 20 komentarzy
Newag naprawił wagony. I przy okazji przetestował z Griffinem

W trakcie realizacji kontraktu na naprawę 15 szt. Wagonów Newag postanowił wykonać jazdę próbną lokomotywą Griffin wyprodukowaną w 2013 r., a obecnie dzierżawioną przez Orlen KolTrans.

Wagony zostały zmodernizowane do prędkości 160 km/h oraz przetestowane na trasie Kraków – Tarnów – poinformowała Aldona Kuźma z Biura Prasowego Newagu.

W trakcie próby sprawdzone zostały systemy zabudowane w wagonach oraz chcieliśmy sprawdzić właściwości i parametry lokomotywy. Próba przebiegła zgodnie z założeniami i zakończyła się wynikiem pozytywnym – dodała.

A tak lokomotywa Griffin prezentowała się z wagonami PKP Intercity. Czy za jakiś czas taki widok będzie standardem, a nie jedynie jednostkowym przypadkiem? Przypomnijmy, że przewoźnik ma w planach zakup nowych lokomotyw.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
Griffin
wagon
  • advisor – 03.07.2017

    Nowoczesna polska lokomotywa ciągnie świeżo wyremontowane wagony po odnowionej, zadbanej trasie kolejowej - piękne. Obym dożył, by taki obrazek stał się codziennością w naszym kraju. Griffin powinien stać się oficjalnym następcą EU/EP 07. Wspaniała maszyna!

  • zeus04 – 03.07.2017

    Skąd wiadomo, że wspaniała? Przejechał zaledwie 192 tys km i podlegał już przebudowom.

  • mechanik – 03.07.2017

    @zeus04 Aż żal to czytać, ból tyłka i mataczenie to zły kierunek. Piszesz o lokomotywie demonstracyjnej, a i tak ciebie to tak mocno boli, że naginasz fakty.Porównaj przebiegi. Griffin jeździ od kwietnia 2013, wychodzi mu 3,9 tys. km/miesiąc. A twój przykład, na którym totalnie poległeś, ST46, to 3,6 tys km/miesiąc. Dla przykładu Dragon Newagu Lotosie robi 14 tys/miesiąc, maszyny fruwają aż miło, więc nie kompromituj sie jeszcze bardziej. Lepiej przypomnij, jakie przebudowy i w jakiej ilości musiały przejść lokomotywy twojego ulubionego producenta, aby mogły w ogóle w jakikolwiek sposób cywilizowany funkcjonować.

  • zeus04 – 03.07.2017

    @ mechanik: Nie porównuj lokomotywy spalinowej do wielosystemowego elektrowozu. Specjalnie dałem przykład ST46, bo PKP-Cargo nie jeździ spalinówkami przez pół Polski, a jedynie obsługuje końcówki niezelektryfikowane i czasem też stoi...bo jest tylko spalinowozem i czasem coś odmówi posłuszeństwa np. w kwietniu pompa paliwowa (dodatki bio potrafią wszystkie takie "załatwić"). Zwykle elektrowozy PKP-Cargo (kursujące tylko po Polsce) robią więcej, a nie mówiąc o wielosystemowych którymi jeździmy w krajach sąsiednich (1 tys km dziennie)...

  • zeus04 – 03.07.2017

    Lokomotywa demonstracyjna...gama 111Ed-001 miała w marcu 2016 ponad 200 tys km na liczniku, a premierę we wrześniu 2012. Tak, czy owak 200 tys km, to mało aby określić lokomotywę mianem "wspaniała".

  • mechanik – 03.07.2017

    @zeus04 Ale to nie ja tylko Ty porównywałeś do ST46. Przyznasz, że najmądrzejsze to nie było. Co peanów nt Gamy, to może przypomnij, co po cichutku robiła u producenta w ubiegłym roku przez miesiąc, bo powypadkowa wizyta to nie była. Na szczęście KM mają własny zapas taboru i kłopotu nie było. tak więc sam widzisz, że doczepić się do konkurencji można zawsze, tylko jaki w tym widzisz sens??

  • zeus04 – 03.07.2017

    @mechanik: Celowo nie porównywałem do SM42 modernizowanym w tym okresie, bo wszystkie jakie ostatnio widziałem miały ponad 100 tys km, a są tylko manewrówkami. Nie wiem co robiła Gama u producenta, bo w Bydgoszczy nigdy nie byłem nie licząc raz przejazdu samochodem 8 lat temu i kilka razy przejezdnie pociągiem (ostatnio ponad 20 lat temu). Czy ja się czepiam konkurencji? Powtarzam tylko, że za wcześnie mówić o wspaniałości jakiejś maszyny.

  • mechanik – 03.07.2017

    @zeus04 Totalne pomieszanie z poplątaniem.Nie chodzi o to jaki typ porównywałeś, tylko PO CO. Jazdy typowej dla napuszczanych na siebie gówniarzy po forach mogłeś sobie darować, prawda?A jeżeli lokomotywa dobrze sie spisuje, a niektórzy piszą o wspaniałości, to tylko chwalić. Niech służy wszystkim. Niech konkurencja też się postara, a co. Też będą chwalić.Bo pluć to wiesz, każdy potrafi.

  • zeus04 – 03.07.2017

    To już prawdy nie można napisać? Fakt jest faktem. 192 tys km ws 190 tys km SM42-1250 od lutego 2012.

  • mech – 03.07.2017

    Ale co ta - przypominam - tendencyjna prawda ma niby pokazać? I przede wszystkim czemu mają takie wpisy służyć? Niech twój ulubiony producent zrobi coś takiego że będą chwalić, użyjesz sobie jak nigdy. A takie czepianie się, to szkopda słów.

  • zeus04 – 03.07.2017

    Śmieszne to wszystko. Nie mam ulubionego producenta tzn. każdego lubię który nie boi się ryzyka i próbuje coś nowego, tylko jak Gryfin ma 192, a 15 miesięcy temu prototyp Gamy miał ponad 200 tys km, to to jest ta tendencyjna prawda? Tak? My również jeździmy na Dragonie, ale dawno nie widziałem 001. Pewnie 002 i kolejne są wspanialsze. Gryfin 002 pewnie też będzie wspanialszy od 001. Nigdy nie oceniam po roku czy dwóch, a tym bardziej po 200 tys km.

  • G.kolejarz – 03.07.2017

    Najważniejsze, że te 16 wagonów wesprze wątły park taborowy PKP IC .Jest to kropla w morzu potrzeb ale zawsze coś. Oczywiście lokomotywy są bardzo potrzebne! Tyle wagonów powinno trafiac do przewoźnika raz na kwartał.

  • Tomek – 03.07.2017

    wystarczyłaby dobra reklama (taki marketing z przytupem), chęć polityczna... i za pieniądze jakie IC/państwo polskie, wywaliło na ED250 mielibyśmy o wiele więcej wagonów takich jak widzimy na filmie i nowe lokomotywy (wyprodukowane w PL) i ten sam "efekt wow" oraz powrót pasażerów do kolei.

  • yogeeboo – 04.07.2017

    @Tomek - Pendolino przyciągnęło pasażerów do kolei efektem wow: prędkość powyżej 200 km/h (wiem że tylko na małym kawałku jeździ tak szybko) - a co za tym idzie szybka podróż np Kraków- Wawa, tym że to pendolino - zachodni pociąg jakiego odpowiedników u nas nie było, efekt nowości - każdy chciał zobaczyć jak "to" jeździ. Potem pojawił się efekt" polskiego pendolino" - patrzcie my też potrafimy - ale efekt chyba jednak dużo mniejszy... Gdyby nie pendolino - znaczący skok jakościowo-wizerunkowy - wzrostu pasażerów remontowanymi wagonami ciągniętymi prze zEP07 (max 120 km/h) by nie było.

  • DarekP – 04.07.2017

    Nie można i nie powinno się porównywać modernizacji wagonów i lokomotyw do zakupu Pendolino. To pierwsze podnosi z kolan komfort i jakośc obsługi pasażerów pociągów TLK, to drugie wyznacza kierunek rozwoju i pokazuje przepaść techniczną do aktualnego taboru.Na prawdę czas przestać sobie wycierać gębę Pendolino - to był bardzo sensowny i celny zakup. Bez niego kolej o prędkości powyżej 200km/h by w Polsce nie nastała.

  • G.kolejarz – 04.07.2017

    Uważam, że Pendolino było potrzebne i warto byłoby dokupić jeszcze ze 20 składów Z tym, że powinny one uwzględnić sugestie polskich pasażerów -co należy zmienić poprawic.

  • Tomek – 04.07.2017

    @yogeebooczy ja gdzieś coś pisałem o starych wagonach ciągniętych przez babunie EP07?Przyciągnięcie ludzi na kolej uzyskał byś ten sam kupując nowe loki i nowe wagony + robiąc dla nich porządną reklamę. Za te same pieniądze można było kupić o wiele więcej lokomotyw i wagonów (choćby i na > 200 km/h).Czesi to mniejszy naród od nas, ale kolejowo są lata świetlne przed nami. Tam dali sobie spokój z Pendolino i na jego miejsce kupili RailJet-y. "Efekt wow" mieli jeszcze większy niż w przypadku naszej szopki z ED250. O komforcie podróży już nawet nie wspominam. Każdy kto miał okazję jechać produktem Siemensa i ED250 wie o czym piszę.

  • yogeeboo – 05.07.2017

    @Tomek - do tej wypowiedzi się odnosiłem "...i za pieniądze jakie IC/państwo polskie, wywaliło na ED250 mielibyśmy o wiele więcej wagonów takich jak widzimy na filmie i nowe lokomotywy (wyprodukowane w PL) i ten sam "efekt wow"...." A nie do tego że można było kupić RailJet-y - bo ich na tych zdjęciach chyba jednak niema. Gdyby kupiono RailJet-y zamiast pendolino pewnie byłby taki sam efekt wow - ale nie byłoby tego gdyby nawet kupiono polskie lokomotywy i zmodernizowano wagony do 169 km/h tak jak w tym artykule i Twojej pierwszej wypowiedzi.

  • Elf – 05.07.2017

    No nagranie jednego filmu z pociągnięcia wagonów pasażerskich to faktycznie mega doświadczenie. Panowie bez jaj! Nie ma żadnego doświadczenia w eksploatacji Gryffina z wagonami pasażerskimi.

  • Tomek – 06.07.2017

    @yogeebooa skąd Ty wiesz, że by nie było? Robisz w reklamie?Po za tym nie łap mnie za słówka w odniesieniu do wagonów. To, że na zdjęciu widzimy zmodernizowane wagony a moja wypowiedź wygląda tak a nie inaczej nie oznacza, że wychodzę z założenia, że kasę jaką wywalono na ED250 trzeba było przeznaczyć na moderny. Chcesz się ślinić na widok ED250, lubisz jak marnotrawi się publiczne pieniądze? OK. Ja to szanuję (tym mocniej jeżeli sam łożysz na cyrk zwany państwem a nie jesteś na garnuszku rodziców). Uszanuj zatem moje zapatrywanie się na ww. kwestię. Dyskusję w tym wątku uważam za zakończoną. Spokojnego wieczoru.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....