TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag nie może być jeszcze pewny umowy w zachodniopomorskim
InfoRail - Opublikowano: 16.08.2016 11:57:23 37 komentarzy
Newag nie może być jeszcze pewny umowy w zachodniopomorskim

PESA dalej walczy o kontrakt w zachodniopomorskim. Właśnie złożyła odwołanie od wyników przetargu i domaga się unieważnienia wyboru oferty Newagu, wykluczenia tego oferenta i wyboru jej oferty jako najkorzystniejszej.

PESA argumentując swoje odwołanie stwierdza, że rywal nienależycie wykonał zamówienia na rzecz województw: świętokrzyskiego, małopolskiego, podkarpackiego oraz śląskiego. Wykonawca zawarł umowę na dostawę 19 trójczłonowych ezt-ów, podczas realizacji której doszło do przypadków nienależytego jej wykonania oraz powstania szkód po stronie niektórych z ww. województw, tworzących tzw. Południową Grupę Zakupową.

Nienależyte wykonanie umowy zostało stwierdzone w ugodzie, jaką Newag zawarł z województwem małopolskim. Mimo to firma z Nowego Sącza oświadczyła, że nie podlega wykluczeniu.

W ocenie PESY nienależyte wykonanie umowy może wiązać się z kwestią naliczania kar umownych na rzecz wykonawcy, co będzie stanowiło o nienależytym wykonaniu umowy. Jak dowodzi PESA to Newag powinien wykazać inicjatywę i złożyć stosowne oświadczenie o braku wystąpienia po jego stronie poważnych naruszeń.

I dla jasności sytuacji przytoczmy przepis, na który powołuje się PESA. To art. 24 ust. 2a PZP:

?Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, jeżeli zamawiający przewidział taką możliwość wykluczenia wykonawcy w ogłoszeniu o zamówieniu, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub w zaproszeniu do negocjacji. Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.?

Czekamy na werdykt KIO, będziemy wracać do tematu.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail Newag odniósł minimalne zwycięstwo nad PESĄ w przetargu województwa zachodniopomorskiego na dostawę 17 ezt-ów. Obie oferty szły łeb w łeb o wygranej decydowały ułamki. Firma z Nowego Sącza wygrała o 0,49 pkt.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zachodniopomorskie
Newag
PESA
ezt
  • advisor – 16.08.2016

    Żaboklicki już kompletnie odleciał.Z tego samego paragrafu można i jego uwalić, i to nie tylko w Zach-Pom. Naczelny producent bubli zarzuca innym brak solidności - hipokryzja sięgnęła szczytu.

  • Ech – 16.08.2016

    Ale trzeba mieć tupet żeby to robić! Ciekawe kiedy zapłacą PKP Intercity za darty które to opóźnienia też miały. Bydlaki...

  • krakauer – 16.08.2016

    PESA ma na koncie tylko i wyłącznie buble i niedotrzymanie wszelakich terminów i warunków umów z odbiorcami ! Towarzysz Żaboklicki cierpi na amnezję ??

  • jatal – 16.08.2016

    @ advisor:Czy przekręcanie komuś nazwiska daje ci satysfakcję?Już raz tutaj za to "przepraszałeś".@ krakauer:Cierpisz na problemy z rozumieniem tekstu?Nie chodzi o nie dotrzymywanie terminów i warunków, tylko o podejrzenie ich zatajenia. To zasadnicza różnica.

  • nikifor – 16.08.2016

    Nie zachowujcie się jak gimbaza, każdy uczestnik ma prawo do odwołania w każdym przetargu. Trochę powagi.

  • YburG – 16.08.2016

    To prawda newag starznie nierzetelna firma i powinni byc wyrzuceni na zbity pysk z zach pomu

  • PPP – 16.08.2016

    PESA z takim argumentem wobec NEWAG-u? Ciekawe. Ugoda ma to do siebie, że wyklucza traktowanie jej jako obciążenia w kontraktach. Właśnie po to istnieje tryb ugodowy w miejsce sporu sądowego, w którym wygrywa tylko jedna strona. Ugoda zazwyczaj ma klauzule o braku wpływu uzgodnionych trudności na przyszłe przetargi. Tymczasem PESA stale działa na osłabienie Newagu. Ciekawe, czy stoi również za absurdalną próbą ogłoszenia upadłości Newagu poprzez jakieś tajemnicze LEO coś tam coś tam... , co miało miejsce we wrześniu 2015. Na miejscu Newagu bym, to sprawdził bardzo dokładnie. Tak na wszelki wypadek.

  • advisor – 16.08.2016

    @jatalTak, nie mam za grosz szacunku dla bezczelności i kłamania w żywe oczy. PESA przekroczyła już wszelkie granice. Już ich tak nie broń, wszyscy wiemy, że jesteś pesofilem. Żadna firma się tak nie zachowuje. Liczyłem, że szef PESY ma trochę godności i umie przyjąć porażkę, ale jak widać się myliłem. Newag powinien teraz natychmiast zakwestionować przetarg dla KD z tego samego paragrafu. Byłbym bardzo ciekawy rozstrzygnięcia.

  • Pękające wózki PESY - UTK czeka na ...? – 16.08.2016

    Czy spalinowe PESY jeszcze jeżdżą? Czy to prawda, że włoski UTK postawił warunek - natychmiastowa wymiana wszystkich wózków albo wyłączenie wszystkich ATRów? W Polsce jakieś dziwnie milczenie na ten temat. Czy ktoś zna dalszy ciąg alertów bezpieczeństwa na pękające wózki PESY typu 37 AN i 37 ANa i 24 MN? http://www.utk.gov.pl/pl/wspolpraca-miedzynarod/europejska-agencja-kol/alerty-bezpieczenstwa/alerty-bezpieczenstwa-o-1/6988,Alerty-bezpieczenstwa-opublikowane-w-2016-roku.html

  • MichalK – 16.08.2016

    Ale PESA pojechała, przy tylu bublach które wypuścili i terminach których nie dotrzymali to powinni siedzieć cicho i się wstydzić. Mam nadzieję że KIO wykaże się rozsądkiem i Zachodniopomorskie dostanie solidne, sprawdzone i przede wszystkim ładne składy.

  • przemo – 16.08.2016

    PESA ma jeden "sprawny" produkt-ELF-dlaczego nie kontynuują produkcji tego pojazdu?Tylko co chwile nowe spaprane prototypy

  • YburG – 16.08.2016

    Hehehe i co konieczek taki cwaniak teraz jestes?

  • Ja – 16.08.2016

    Szczyt beszczelności ze strony Pesy. Proponuje, zeby teraz wszyscy zaczeli sciagac od nich kary umowne za ich buble.

  • Teresa – 16.08.2016

    Gra jest twarda. Obie firmy drapią się po rajtuzach. Brakuje analizy prawnej, czy mają jakieś szanse, ale pewnie jakąś mają. Kto się jednak tym interesuje. Ile osób wie, kiedy defektuje SU160, kto ten problem śledzi. Kogoś może, czasami to dotyczy, ale generalnie takie tu dywagacje ortodoksów. Ale jak ktoś się już zagłębia, to zupełnie logiczne, że jeśli ma choć ma trochę wrażliwości, to będzie kibicował małej manufakturze bardziej niż egzaltującej pompatycznością dominacji nastawionej na zysk. Ci pierwsi statystycznie oferują bardziej dopracowany produkt, E6ACT, Impuls, 222M i jest szansa, że kolejne ewolucje będą lepsze. Szkoda, by była gdyby ta walka wykluczyła konkurencję. I to tak na logikę, ze szkodą dla nas.

  • K – 16.08.2016

    Nikt tak nie przyjmuje przegranych jak prezes konieczek co adwisor? Pamiętasz małopolskie wyżebrane w kio czy pamięć już nie ta?

  • sphinx – 16.08.2016

    Jeśli była ugoda nie ma nienależytego wykonania umowy. Tymczasem Pesa przegrała w sądzie z małopolskim bo dostarczyli buble i jakoś jej to nie przeszkodziło startować w kolejnych przetargach i obronić się przed KIO. Absurdalne odwołanie tylko po to żeby dopiec rywalowi - jednym a kryteriów przetargu był termin dostawy pierwszych trzech pojazdów.

  • jatal – 16.08.2016

    @ advisorW takim razie nie masz za grosz szacunku także i dla siebie, bo okazuje się że wtedy "bezczelnie kłamałeś w żywe oczy" że przekręciłeś czyjeś nazwisko zupełnie przypadkiem i niechcący.I nie wypowiadaj się ponownie w imieniu wszystkich bo "przekraczasz już wszelkie granice". Także w "doradzaniu" kto komu powinien zrobić i z jakiego powodu.@ MichalKKIO nie jest od rozsądku i estetyki.@ sphinxJeśli jest należyte wykonanie umowy to nie ma żadnej ugody. Ugoda dotyczy formy zadośćuczynienia za niewykonanie prawidłowo umowy.

  • hgw – 16.08.2016

    chłopcy umiecie czytać?Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.?z czego jasno wynika że chodzi o to by odwlec postępowanie i ew.utrudnić właściwe wykonanie tej umowy,by potem mieć haka na kolejnym przetargu,podłe,ale w żabim stylupesa ma tę przewagę,że choć produkuje buble,to nie ma jeszcze wyroku...

  • Tyuoip – 16.08.2016

    Nie ma wyroku bo zalatwiaja wszystko pod stolem. Wielkiej pesy nikt nie śmiał ruszyć z przyczyn wiadomych. ...wtyki w polityce i nie tylko. Za to w niemczech j Włoszech szybko wylapali bana za niesolidnosc i roboty pod stolem.....w polsce ciagle swiete krowy choc powoli sie to zmienia

  • sfiks – 17.08.2016

    To tylko odpowiedź za małopolskie. Cóż, zdroworozsądkowy jest zakup jednolitego taboru. Małopolska sama się ukarała - będą utrzymywać 2 typy pojazdów.

  • YburG – 17.08.2016

    Newag? Bardzo niesolidna firma

  • advisor – 17.08.2016

    @jatalWtedy jeszcze łudziłem się, że PESA może prowadzić czystą grę. Teraz już nie mam żadnych złudzeń. Cóż, chciałem być dobry...Ty za to przekraczasz wszelkie granice broniąc oszustów i krętaczy. Nie pierwszy raz zresztą. Poza tym dawno nie było na forach komunikacyjnych takiej zgody, że tym razem PESA poszła za daleko. Jakże mi przykro, że musisz przetrawić ten fakt. Na pociechę możesz sobie z grubym pogadać, razem pośpiewacie sobie peany do ukochanej firmy. PS: Już nawet przy artykule z Variobahnem nie mogłeś sobie darować... co fanbojstwo robi z ludźmi.

  • allensteiner – 17.08.2016

    I bardzo dobrze precz z tymi kurpiowskimi dziadami z newagu.

  • Ja – 17.08.2016

    Jesli odwolanie Pesy bedzie skuteczne to stwierdzam, ze nie ma u nas w kraju prawa.

  • jatal – 17.08.2016

    @ advisorNie musisz ciągle udowadniać że jesteś zły. To widać już po jednym poście.Poza tym prawda nie zależy od liczby wpisów na forach, tym bardziej że większości znających się nie chce się polemizować z głupotą.Gdybyś był czegokolwiek-fanbojem wiedziałbyś co to znaczy.

  • WDRWDR – 17.08.2016

    Żaboklicki, gdzie są śląskie elfy po P4? Mamy połowę sierpnia. U Was w Brombergu nadal lipiec?

  • Chrząszcz Ryszard – 17.08.2016

    Konieczek podobno jak się dowiedział puścił publicznie bąka.

  • don – 17.08.2016

    PESA to cały sztab cwaniaków, szczególnie tych marketingowych więc pewnie znowu coś wymyślili i liczą, że KIO jako instytucja nieobliczalna się na to nabierze...niestety...mogą mieć rację bo wyroki KIO są niezbadane.

  • jakmnietolatal – 17.08.2016

    Należyte wykonanie umowy według PESY,to Gamy, Darty, Swingi czy Krakowiaki ? Które z tych pojazdów w okresie ostatnich trzech lat zostały należycie wykonane i/lub w terminie? Pytam bo jak ogromna większość znających fakty podziwiam tupet i bezczelność Zaboklickiej manufaktury klepiącej marnej jakości wozidła, a do tego mającej ambicje samodzielnie produkować je i sprzedawać za granicę. Jak na razie Niemcy jako jedyni odważyli się im to udowodnić, że sami mogą jedynie klepać coś na rynek lokalny. Dostępu do rynków zbytu nie uzyskuje się na skróty i w dodatku z niepełnowartościowym towarem. Dopiero zaprojektowane na nowo pojazdy ( Linki) i tylko te które wyprodukowano pod nadzorem zamawiającego zostały dopuszczone do jazdy po niemieckich torach. To co wyklepali wcześniej, Zaboklicki musiał zabrać do Bydgoszczy, bo nie spełniało toto większości norm. To że opchnął następnie ten " towar " rodakom znad Wisły niewątpliwie należy zaliczyć do sukcesów na miarę lokalnego cwaniactwa. Sprzedaż czegoś co nie spełnia norm i niezgodne jest z warunkami SWIZ to w przypadku przedstawicieli tego producenta standard. Tak było także w przypadku szt dla podlasia, którego "odbiór" zakończył się wyrokami dziesięciu m-cy w zawiasach dla przedstawiciela bydgoskiej manufaktury. Zapytać można także prezesa Z. o to kiedy dostarczy obiecane dopuszczenia na niemieckie tory dla opchniętych polskim przewoźnikom linków? Kiedy wywiąże się i z tych zobowiązań? Zdaje się, że i oferta PESY powinna zostać na wstępie odrzucona. Może Stadler w przypadku wygranego odwołania przed KIO zrobi to samo co Pesa? Oceniam,że jego szanse na zgarnięcie tego przetargu byłyby w takiej sytuacji bardzo duże.

  • Elektronik – 18.08.2016

    @jakmnietolatal rozumiem, że cię boli to, że Pesa dostała homologację w Niemczech, co jest największym osiągnięciem w historii polskich producentów taboru, ale tego faktu nie zmienisz. Pesa pisze historię branży, a ty piszesz hejty w necie - taka jest różnica.

  • jakmnietolatal – 18.08.2016

    @ElektronikGeneralnie wszystko opatrzone rozumiesz. Nawet fakty, które różnią się zasadniczo od hejtu powodują wzburzenie twego ślinotoku. Nie sposób dyskutować z osobą tak ograniczoną, dlatego dalszy dyskurs z tobą to strata mojego czasu.

  • Matraczak Władysław – 18.08.2016

    Jak Newag może zaliczyć tu opóźnienie na trzech pierwszych pojazdach jak na pewno ma je już wyprodukowane. Oni zawsze budują przed pidpisaniem umowy.

  • Elektronik – 19.08.2016

    @jakmnietolatal dokładnie potrafię rozróżniać fakty od hejtu i z pełną świadomością określam twoje plucie jadem hejtem, w pełni na takie miano zasługuje.

  • Ja – 19.08.2016

    Elektronik klakier Pesy!!!!

  • nie jatal – 22.08.2016

    Slinotok kolego elektroniku jak widzę wielki. Nawet nie potrafisz powściągnąć się do wysłania tylko raz tego samego posta. Ulewa się zbyt dużo!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....