TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag: Spokojnie możemy brać udział w przetargach na dalekobieżne ezt-y
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.10.2017 12:33:36 22 komentarze
Impuls II na rynek włoski

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy, że PKP Intercity jeszcze w tym roku chcą ogłosić przetarg na dostawę nowych ezt-ów.

Ma ich być 12. Na tę chwilę nie znamy szczegółów, nieoficjalnie mówi się natomiast, że w specyfikacji przetargowej może pojawić się prędkość nawet 230 km/h. Co na to Newag, czyli jeden z potencjalnych oferentów?

W przeszłości wchodziliśmy na rynek dalekobieżnych ezt-ów pojazdem 19WE – mówi nam Józef Michalik, wiceprezes firmy z Nowego Sącza. Miał on wersję 20WE. 19WE to jednostka czteroczłonowa, co istotne – wysokopodłogowa. To pojazd, w którym pudła osadzone są na wózkach, dwa wózki na pudło. Gwarantuje to dłuższe pudło, a tym samym większą pojemność jednostki – tłumaczy Józef Michalik. Przypomnijmy, że ostatecznie składy te trafiły do SKM Warszawa w liczbie czterech sztuk i w wersji przystosowanej do obsługi połączeń aglomeracyjnej.

Ale bazę wyjściową do konstruowania dalekobieżnych ezt-ów Newag ma. Nie ukrywa tego też wiceprezes firmy. I podkreśla, że właśnie w oparciu o jednostki 19WE i 20WE można myśleć o stworzeniu pociągów, które mogłyby zostać zaoferowane dla chociażby PKP Intercity. Dodajmy, że przez wielu rynkowych obserwatorów to właśnie te składy są uznawane za jedne z lepszych, o ile nie najlepsze, polskie ezt-y.

W przypadku pojawienia się przetargu PKP Intercity na dostawę ezt-ów Newag rozważy start. Dodajmy start samodzielny. W historii firmy możemy bowiem odnotować współpracę ze Stadlerem, przy budowie Flirtów dla PKP Intercity właśnie. Czy to już zamknięty rozdział? Definitywnie – odpowiada Józef Michalik. W przypadku, gdyby takie postępowanie zostało ogłoszone przez PKP Intercity, na określoną liczbę pojazdów i na określonych warunkach, w szczególności dotyczących wieloletniego utrzymania pojazdów, na pewno przystąpimy do takiego postępowania – wyjaśnia Józef Michalik. Zmieniła się w ciągu ostatnich lat liczba pojazdów, które dostarczyliśmy, zmieniła się też skala naszych doświadczeń. Inne jest również potencjalne ryzyko z wprowadzania i implementacji niesprawdzonych rozwiązań. Wierzę, że w tej chwili spokojnie możemy brać udział w postępowaniu na dostawę dalekobieżnych ezt-ów – optymistycznie kończy wiceprezes Newagu.



Sprawdź też:
Newag
ezt
PKP Intercity
  • gutek – 04.10.2017

    jak na nasze polskie warunki to V=200 wystarczy

  • xtrain – 04.10.2017

    Doprawdy? To fajnie, ale czyżby sami bez duetu z np. Stadlerem.

  • advisor – 04.10.2017

    @xtrain
    Sami, Stadler ma własne Giruno, które na pewno będzie forsował.

  • D.W.S. – 04.10.2017

    A ile lat temu p. Jakubas zapowiadał, że jego "Srebrna Strzała" pojedzie 250?
    Skończyło się na podmiejskim toczydełku.
    200 i więcej to inna liga poza zasięgiem

  • zeus04 – 04.10.2017

    230-250 jest jak najbardziej w zasięgu polskich producentów.

  • GG – 04.10.2017

    Ale nie w zasięgu polskiej infrastruktury.

  • kolejFAN – 04.10.2017

    newag to raczej robi tabor dla uzbekistanu i etiopii

  • Loek – 04.10.2017

    Z tymi cenami o ostatnio w KM to szkoda waszego czasu

  • G.kolejarz – 04.10.2017

    A może coś zrobią na prędkość powyżej 200 km/h. Musiałoby to posiadać długi dziób, długie wagony tak jak przystało na pociągi intercity.Byłyby to polskie pociągi. Nie wiem jak wózki i napęd. Te zespoły pewnie trzeba by kupić. Ale chyba niewielu producentów robi wszystko od A do Z. Kiedyś Polska musi wyprodukować coś swojego.

  • zeus04 – 04.10.2017

    Skoro podmiejskie "toczydełko" jak ktoś to określił - pojechało bez żadnego przygotowania ponad 200, to co dopiero dedykowana konstrukcja np. na bazie 19WE?

  • Sebastian Cz. – 04.10.2017

    Wszystkiego nie powiedział. W pierwszej kolejności będą budować dalekobieżne ezt dla Arrivy (na połączenia na które dostała otwarty dostęp).
    Także zanim IC ogłosi i otworzy swój przetarg, Newag będzie miał już kolejne doświadczenia z szybkimi i kmofortowymi ezt.

  • Czesław G. – 04.10.2017

    Dla Arrivy to Pesa będzie robić.

  • albert – 05.10.2017

    Pesa ? jak nie zbankrutuje

  • bun – 05.10.2017

    Arriva, jak znam życie, to sprowadzi jakieś eksdojczowskie trupy i mikole popadną w zachwyt.

  • WK – 05.10.2017

    Czy ktoś może mi wyjaśnić pracyzyjnie, dlaczego pociągi dużych prędkości nie mogą być lub rzadko są niskopodłogowe, a w większości są wysokopodłogowe?

  • okl – 05.10.2017

    Żeby była równa podłoga wewnątrz składu. Dalekobieżny zatrzymuje się rzadziej, że korzyści z niskiej podłogi specjalnie dużo nie ma, natomiast przy rozplanowaniu wnętrza już tak - bo brak niskiej podłogi znacznie ułatwia sprawę.
    Niegłupie byłoby dokupienie kolejnych ETR610, tyle, że już z systemem wychylnego pudła (przyda się na liniach górskich np. do Krynicy czy Zakopanego) no i w razie czego byłaby większa rezerwa taborowa na EIP.

  • WK – 05.10.2017

    @okl@ Dzięki za odpowiedź, jest rzeczowa.

  • sphinx – 05.10.2017

    @okl Żeby wykorzystać wychylne pudło to musi być odpowiednio dostosowana infrastruktura.

  • okl – 06.10.2017

    no ale prościej dostosować infrę, niż czekać na tego mitycznego "Ygreka"... który obecnie, z powodu CPLu, będzie bardziej linią "warszawsko-łódzką"...

  • Adam – 07.10.2017

    Stadler już zapowiada udział w przetargu z EC250 SMILE, a Borbardier chce zaoferować Zefiro 250.

  • okl – 10.10.2017

    Bombardier sam czy z Newagiem?

  • sphinx – 10.10.2017

    19WE to jeszcze ujdzie. Ale telepiący impuls nie.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...