Newag: Spokojnie możemy brać udział w przetargach na dalekobieżne ezt-y

inforail
04.10.2017 10:30
0 Komentarzy

Wczoraj na łamachInfoRail.pl pisaliśmy, że PKP Intercity jeszcze w tym roku chcą ogłosićprzetarg na dostawę nowych ezt-ów.

Ma ich być 12. Na tę chwilę nie znamy szczegółów, nieoficjalniemówi się natomiast, że w specyfikacji przetargowej może pojawić się prędkośćnawet 230 km/h. Co na to Newag, czyli jeden z potencjalnych oferentów?

W przeszłości wchodziliśmy na rynek dalekobieżnych ezt-ówpojazdem 19WE – mówi nam Józef Michalik, wiceprezes firmy z Nowego Sącza. Miałon wersję 20WE. 19WE to jednostka czteroczłonowa, co istotne – wysokopodłogowa.To pojazd, w którym pudła osadzone są na wózkach, dwa wózki na pudło.Gwarantuje to dłuższe pudło, a tym samym większą pojemność jednostki – tłumaczyJózef Michalik. Przypomnijmy, że ostatecznie składy te trafiły do SKM Warszawaw liczbie czterech sztuk i w wersji przystosowanej do obsługi połączeńaglomeracyjnej.

Ale bazę wyjściową do konstruowania dalekobieżnych ezt-ów Newagma. Nie ukrywa tego też wiceprezes firmy. I podkreśla, że właśnie w oparciu ojednostki 19WE i 20WE można myśleć o stworzeniu pociągów, które mogłyby zostaćzaoferowane dla chociażby PKP Intercity. Dodajmy, że przez wielu rynkowych obserwatorówto właśnie te składy są uznawane za jedne z lepszych, o ile nie najlepsze,polskie ezt-y.

W przypadku pojawienia się przetargu PKP Intercity na dostawęezt-ów Newag rozważy start. Dodajmy start samodzielny. W historii firmy możemybowiem odnotować współpracę ze Stadlerem, przy budowie Flirtów dla PKPIntercity właśnie. Czy to już zamknięty rozdział? Definitywnie – odpowiada JózefMichalik. W przypadku, gdyby takie postępowanie zostało ogłoszone przez PKPIntercity, na określoną liczbę pojazdów i na określonych warunkach, wszczególności dotyczących wieloletniego utrzymania pojazdów, na pewnoprzystąpimy do takiego postępowania – wyjaśnia Józef Michalik. Zmieniła się wciągu ostatnich lat liczba pojazdów, które dostarczyliśmy, zmieniła się teżskala naszych doświadczeń. Inne jest również potencjalne ryzyko z wprowadzaniai implementacji niesprawdzonych rozwiązań. Wierzę, że w tej chwili spokojniemożemy brać udział w postępowaniu na dostawę dalekobieżnych ezt-ów –optymistycznie kończy wiceprezes Newagu.


Komentarze