TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag wygrywa na Podkarpaciu. Dostarczy tabor dla PKA
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.05.2019 11:41:48 70 komentarzy
Newag wygrywa na Podkarpaciu. Dostarczy tabor dla PKA

Podkarpacki Urząd Marszałkowski zaakceptował ofertę złożoną przez Newag w przetargu na dostawę taboru dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

W przetargu wpłynęła jedna oferta, właśnie z Newagu:

w części I, obejmującej dostawę 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej: 158.374.800,00 zł, 3,20 za usługę utrzymaniową. Ilość miejsc siedzących to 138, 698.886,00 zł za pakiet utrzymaniowy za przyrządy i narzędzia niezbędne do P3 to 184.623,00 zł. Okres gwarancji to 72 miesięcy, zaś cena za symulator 2.509.200,00 zł.

w części II, obejmującej dostawę 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym: 37.392.000,00 zł, 3,78 zł za usługę utrzymaniową. Newag oferuje pojazd z 105 miejscami siedzącymi. Cena za pakiet pozderzeniowy to 643.782,00 zł oraz za przyrządy i narzędzia niezbędne do P3 to 184.623,00 zł. Okres gwarancji to 60 miesięcy.

Obie oferty mieszczą się w budżecie. Szacunki zamawiającego to odpowiednio: 163.003.871,77 zł i 42.538.097,23 zł.

PESA natomiast przesłała do Urzędu Marszałkowskiego pismo, w którym wyjaśniła, że z uwagi na wysokie ryzyko, jak również krótki czas na homologację i produkcję nie złoży oferty.

I przypomnijmy szczegóły. Zamówienie obejmuje zakup taboru wraz z usługą serwisowo – utrzymaniowo – naprawczą i zostało podzielone na dwie części:

Część 1 - Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym jest dostawa 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej, zwanych w dalszej części EZT, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA o średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów w przedziale 300-500 km (przy założeniu rocznego rozliczania) wraz z:

1) przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi i utrzymania,

2) świadczeniem usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczych w zakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych tj. P1, P2, P3 i P4.

Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:

1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którym mowa w załączniku nr 7 do Umowy,

2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osób wskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia,

3) dostawa fabrycznie nowego, kompletnego, stacjonarnego symulatora jazdy wraz z jego instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniem pracowników i pięcioletnim upgrade (systemu wraz z aktualizacją tras). Symulator powinien odpowiadać wymogom stawianym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów. Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Wykonawcą Zaplecza Technicznego PKA - punktu obsługi technicznej wraz z zapleczem na terenie stacji kolejowej Rzeszowie - Staroniwa.

Całość ma zostać zrealizowana do 30 września 2026 roku.

Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:

1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którym mowa w załączniku nr 7 do Umowy,

2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osób wskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia,

3) dostawa fabrycznie nowego, kompletnego, stacjonarnego symulatora jazdy wraz z jego instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniem pracowników i pięcioletnim upgrade (systemu wraz z aktualizacją tras). Symulator powinien odpowiadać wymogom stawianym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów. Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Wykonawcą Zaplecza Technicznego PKA - punktu obsługi technicznej wraz z zapleczem na terenie stacji kolejowej Rzeszowie - Staroniwa.

Termin wykonania zamówienia:

1) do 30.9.2026 r. – termin przybliżony, zależny od terminu wykonania przeglądu P4 – dla części nr 1.

2) Wymagany przez zamawiającego termin dostawy 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej:

2 szt. ETZ – do 30.6.2020 r.

6 szt. ETZ – do 30.9.2020 r.

Termin dostawy zakresu opcjonalnego – do 30.9.2020 r.

Część 2 - Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym jest dostawa 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym, zwanymi w dalszej części autobusami szynowymi lub pojazdami, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA o średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów w przedziale 300 - 500 km (przy założeniu rocznego rozliczania) wraz z:

1) przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi i utrzymania,

2) świadczeniem usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczych w zakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych tj. P1, P2, P3 i P4.

Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:

1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którym mowa w załączniku nr 7 do Umowy,

2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osób wskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia.

Termin wykonania zamówienia

1) do 30.6.2029 r. – termin przybliżony, zależny od terminu wykonania przeglądu P4 – dla części nr 2.

2) Wymagany przez zamawiającego termin dostawy 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym – do 30.6.2020 r.

3) Termin dostawy zakresu opcjonalnego – do 30.6.2020 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
Podkarpackie
  • Jean Luc – 16.05.2019

    Doskonale. Jest duża szansa na dostawę pojazdów dobrej jakości i bez większych opóźnień 😀

  • Mikosław Marczysław Mateuszsław Matuszyk – 16.05.2019

    Newag jako jedyna słuszna fabryka!

  • Michał R. Kowalski – 16.05.2019

    No to pozostaje już tylko tylko zbudować aglomerację!

  • zeus04 – 17.05.2019

    A kto przegrywa?

  • kolejFAN – 17.05.2019

    hmm, może lepiej kupić kilka nowych SZT i takt co 2 h na wszystkich liniach bez druta a nie kolejne zabawki dla nieistniejącej aglomeracji?

  • mechanik – 17.05.2019

    @zeus04 Kto przegrywa? Producent który nie wziął udziału w przetargu, załamujący fanatyku jednej firmy.

  • zeus04 – 17.05.2019

    Przegrywa klient końcowy i podatnik...niedoszły mechaniku.

  • mechanik – 17.05.2019

    @zeus04 Piszesz nieprawdę. End-user jak i podatnik WYGRYWAJA ze względu choćby na osiągnięty LCC, a tych korzyści jest znacznie więcej. Wiem, że ta prawda Ciebie boli, nie martw się, uszy do góry - prawda wyzwala.

  • zeus04 – 17.05.2019

    Pojazd niedostarczony jeszcze nie osiągnął żadnego LCC. To co podają producenci, to zazwyczaj projekcje pobożnych życzeń. Ja natomiast pracuję przy eksploatacji taboru trakcyjnego i wiem jak jest naprawdę.

  • mechanik – 18.05.2019

    @Zeus kolokwialnie pisząc - nie bredź i nie konfalubuj, jak to masz we zwyczaju, zwłaszcza jak "wiesz jak jest naprawdę". W tym wypadku to wręcz wzbudza obrzydzenie, o czym pisali już tobie na innym forum. Wracając do tematu, przecież inne pojazdy tych producentów dawno były dostarczone i każdy wie jak solidny jest dany producent. Doskonale też wiesz, że LCC Edyty, dzieła Twojego pupila nic już nie przebije :xD A to, co często wypisujesz, ma taką rację bytu jak w tym kawale o najszybszych zegarkach :xD

  • zeus04 – 18.05.2019

    Niespełniony "mechaniku" nie porównuje się pojazdów wyprodukowanych 15 lat temu do obecnych. Jak już chcesz to spróbuj porównać LCC ED74 do LCC 19WE lub E6ACT-001. Zrozum też w końcu że ED74 były zakupione przez PKP-PR do obsługi linii Warszawa-Łódź i obecnie są za mało pojemne. Podobny problem mają linie lotnicze które zakupiły potężne A380 - które na obecne czasy są za duże. Gdyby ED74 były w prywatnych rękach, to śmigałyby aż miło :)

  • Alibaba – 18.05.2019

    Ja pierdziu. Ciekawe czy on sam wierzy w to co pisze?

  • mechanik – 18.05.2019

    @Alibaba :xD@zeus04 Ale Ja nie jestem niespełnionym mechanikiem, mógłbym Ciebie tego uczyć - to raz. A patrząc jakie bzdury piszesz, to nauka bardzo Tobie jest potrzebna :-))) Po drugie przestań kłamać i przypomnij wszystkim ile kosztował zakup ED74, jego eksploatacja i planowana reanimacja. Jak walczono z padaką, jakie hece wyprawiała w trakcie łączenia etc. etc. I skończ pie... tzn. pisać, ze gdzieś był przeznaczony - to nie ma nic do rzeczy. Taka Gama też nie potrafiła jeździć tam gdzie miała jeździć, bo powodem było paliwo i łosie. Na szczęście to nie była samowolka z zakupionymi zespołami napędowymi, byle zaoszczędzić, ani brak umiejętności wykonania sterowania napędem skutkującego niszczeniem sprzęgieł... Skończ sieroto robić z siebie idiotę, wstydu sobie oszczędź :-))))

  • mechanik – 18.05.2019

    @Zeus ... I co ma do tego pojemność Edyty to jej padów? :-)) Omal nie oplułem ekranu, jak to przeczytałem :)) Jak chcesz iść w tę stronę to lepiej weź koszt zakupu Pendolino takiego ojej drogiego, jego wykonaną pracę przewozową i porównaj do Edytoodpowiednika tj. ~47mln/skład i jego dokonania w pasażerokilometrach :-))) A te głupkowate wpisy, siłowo wymyślane na poparcie tezy ty i ten drugi model basu/basuu czy jakoś tak plus inne wcielenia zostawcie dla ubogich rozumem i dalej wspólnie przeżywajcie swoją misję :) Jeszcze dokolportujcie sobie kogoś, nawet wirtualnie, bo dwóch nawiedzonych na 36mln mieszkańców to grubo poniżej średniej statystycznej :)

  • zeus04 – 18.05.2019

    Mechanikiem jesteś od czego? Rowerów? Wpis w google niczego nie zwraca, więc nawet 100 000 nieznanych mechaników pożytku tu nie da. Widocznie za późno się urodziłeś, aby mieć coś ciekawego do napisania.

  • mechanik – 18.05.2019

    @zeus04 No popatrz, mechanik rowerowy zapędził Cie w kozi róg i znowu wyszedłeś na idiotę :-)) Skończ załamujący konfabulancie bredzić, wstydu sobie oszczędź... Ktoś wykazuje tobie zawodność jakiegoś elementu, a Ty w "odwecie" potrafisz wydusić, że drzwi w elektrowozie Newagu głośno się zamykają. W temacie LCC dajesz odpowiedzi jak powyżej, jakbyś miał IQ

  • mechanik – 18.05.2019

    @zeus04 - I czego ci google nie zwraca? Tego jak firma nauczyła się sterować momentam obrotowym, podgrzewać filtr paliwa, czy jak spawać ostojnice? :-)))

  • zeus04 – 18.05.2019

    Podkarpackie pojazdy różnych producentów ma, a ty fikasz jak niegdyś poseł Gabriel Janowski na haju w sejmie...

  • zeus04 – 18.05.2019

    Podkarpackie pojazdy różnych producentów ma, a ty fikasz jak niegdyś poseł Gabriel Janowski na haju w sejmie...

  • mechanik – 19.05.2019

    @zeus04 Aż tu zajrzałem :-)) O czym Ty bredzisz, możesz napisać? Zawsze wyskakujesz jak Filip z konopii ze swoimi debilizmami, gdy ktoś śmiał coś napisać nt. przedmiotu Twojego uwielbienia. Możesz wytłumaczyć swoje reakcje, te tony głupot zaprzeczających prawdzie serwowane na różnych serwisach? Czemu to ma służyć? Jakiejś urojonej satysfakcji, wypełnieniu swoistej dysfunkcji? Bo dobrej opinii temu któremu "pomagasz", na pewno nie służy.

  • mechanik – 19.05.2019

    Zeus, wytłumacz wszystkim zdanie: "Podkarpackie pojazdy różnych producentów ma, a ty fikasz jak niegdyś poseł Gabriel Janowski na haju w sejmie.." To bardzo ciekawe ;)

  • zeus04 – 19.05.2019

    No to jest właśnie fenomen, że firma która klepała przez kilkadziesiąt lat naprawy SM42, SP42 i SM31 nagle wyskakuje z prototypami tuż po przystąpieniu Polski do UE (więc i większe środki na różne wodotryski) od razu zyskuje takie uznanie. Tylko u kogo?

  • mechanik – 19.05.2019

    A, tu cię boli :xD Masz problem, musisz z tym żyć :) Nie każda firma idzie na skróty i sama siebie niszczy. Oczywiście nie wytłumaczyłeś tego bełkotu powyżej, ani tego jeszcze wyżej, i jeszcze wyżej...

  • zeus04 – 19.05.2019

    O czym ty chcesz dyskutować? Przecież ty nic nie wiesz. Podajesz jakieś absurdalne liczby. ED74 kosztowała ok. 15,5 mln zł. Teraz po 12 latach przejdzie naprawę główna + głęboką modernizację (dostosowanie do potrzeb ruchu dalekobieżnego). Pendolino kosztowało 80 mln zł + ok. 53 mln za eksploatację 17-letnią. Po tych 17 latach będzie naprawa główna i płacz jak PKP usłyszy cenę...

  • mechanik – 19.05.2019

    Musze przyznać, ze nie zawodzisz :-)) Naucz się czytać ze zrozumieniem, to raz. Edytowy odpowiednik Pendolino to ~47mln/skład. ED74 przechodzi "głęboką modernizację" nie tak jak kłamliwie opisujesz (tradycja zobowiązuje, hmm...) tylko po życiu w ciągłych padach i staniu w krzakach. Kwota modernizacji to jest inwestycja w Pesę, moim zdaniem bardzo słuszna. Natomiast Twoje kłamliwe bzdety są delikatnie pisząc nie na miejscu, ale to już mnóstwo ludzi Tobie raczyło przypomnieć. Co do następnych Twoich konfabulacji: PKP zakup Pendolino poprzedziło szacunkami, bardzo znana i dobrze opisana historia, efekty okazały się znacznie lepsze niż przewidywano - więc łaskawie skończ bredzić. Oczywiście kwestie wizerunkową, nie do przecenienia, przez litość tu nie uwzględniam. I napisz wszystkim skarbie w jaki to sposób ma powstać płacz PKP, skoro użytkownik zna ceny producnta oraz koszty takich napraw przeprowadzanych przez sąsiadujące z nami koleje, hmm? Te wszystkie insynuacje i bzdety to czynisz odpłatnie czy też z głupoty, że tak przez grzeczność spytam?

  • zeus04 – 19.05.2019

    Ty się nie zasłaniaj jakimiś wirtualnymi innymi ludźmi. Obecnie PKP-IC płacze przy kosztach odtworzenia jednego członu ED250 po wypadku na przejeździe kolejowym (36,6 mln zł za praktycznie jeden wagon). SBB wystawiło na sprzedaż kilkunastoletnie ETR470, czyli pojazdy serii z której wywodzi się konstrukcja ETR610 i ED250, a to ze względu na koszt naprawy głównej tych składów. Szwajcarów może stać. Twoje kłamliwe tezy możesz sprzedawać jakimś brukowcom. Sensacje podobno się dobrze sprzedają.

  • mechanik – 19.05.2019

    Zeus, że ci nie wstyd pisać takich bredni... PKP nie płacze, ponieważ za naprawę płaci ubezpieczyciel, o czym dobrze wiesz. Chociaż, czekaj... przy tych bredniach co piszesz, to faktycznie możesz w swoje brednie wierzyć :-))) I jeszcze raz: zakup Pendolino jest efektywny kosztowo, po okresie planowanej eksploatacji decyzja czy dokonywać naprawy, zbywać czy porzucać w krzaki należy do właściciela, prawda? :D człowieku, to co piszesz po prostu głupotą powala.

  • zeus04 – 19.05.2019

    Nie ma darmowych obiadów. Za WP Tech: "Jak informuje PKP Intercity, całkowity koszt naprawy Pendolino uszkodzonego pod Ozimkiem, który poniesie PKP Intercity, wynosi około 36,6 mln zł (8 535 722.00 EUR), a nie 45 mln zł, które pojawia się w publikacjach medialnych. Kosztem PKP Intercity jest kwota netto." Możesz jeszcze przyprowadzić całe swoje przedszkole.

  • mechanik – 19.05.2019

    :xD @zeus04 Tak się zastanawiam, czy Ty, piszący bzdury konfabulancie, na pewno masz zamiar zaprzeczać temu, że skład Pendolino jest ubezpieczony??? I co tak naprawdę bełkotliwym wpisem powyżej nt. kosztu naprawy chcesz udowodnić??? Nie nadążam... Czy naprawdę jesteś aż tak głupi, tak anormalny, ze robiąc z siebie publicznie idiotę masz zamiar dalej to ciągnąć? Wybór należy do Ciebie. Ja oczywiście z chęcią poczytam sobie, przy okazji, co dalej napiszesz :)

  • zeus04 – 20.05.2019

    Patrz wpis nr.1 i 2. Myślisz że na ubezpieczenie złożą się Francuzi i Niemcy? Nie! Przegranym jest podatnik w Polsce.

  • mechanik – 20.05.2019

    @Zeus04 Twoje konfabulacje budzą obrzydzenie i pogardę. Co ma zakup towaru do naprawy powypadkowej?! Opłatę powypadkową opłaca ubezpieczyciel z kapitału własnego, Skarb Państwa jest tutaj poręczycielem. Ponieważ szkoda jest znaczna i przekracza 1mln EU sprawca jest bankrutem. "Jedyną" winą takiego postępowania jest profilaktyka, słabe uświadamianie społeczeństwa jakim zagrożeniem jest łamanie przepisów na przejazdach kolejowych oraz nikła świadomość dochodzenia kosztów naprawy powypadkowej. Co mają do tego insynuacje, że przegranym jest polski podatnik?! Zakłamany do bólu człowieku, w jakim wariancie naprawy powypadkowej ten polski podatnik niby nie byłby przegrany?

  • zeus04 – 20.05.2019

    Jak masz problem z logicznym myśleniem, to jest to głównie twój problem. Zawsze możesz uważać że zawsze masz rację. Drogi tabor + drogie naprawy = strata dla podatnika. Ubezpieczenie to jest to nic innego jak rozłożenie kosztów na większą grupę społeczną. Składki pokryją pasażerowie w biletach, a resztę wszyscy ubezpieczeni w danym towarzystwie.

  • mechanik – 21.05.2019

    @zeus04 - Gdzie niby "jak zawsze"? O czym ty bełkoczesz, o kapitale grupy ubezpieczeniowej?!!! I dziękuję,. że w końcu sam przyznałeś rację, że drogie naprawy to obciążenie dla podatnika, czyli coś przeciwko czemu bredziłeś w kilkunastu wpisach powyżej. Nawet na własnej pokrętnej logice sam się wyłożyłeś :xD

  • mechanik – 21.05.2019

    zeus jakie trzeba mieć złe intencje i jaką głupotę w sobie aby jak ty robić z siebie pośmiewisko... Może wytłumaczysz PO CO to robisz? Bo nikt normalny tego nie zrozumie.

  • zeus04 – 21.05.2019

    Bez przerwy udostępniasz kody źródłowe swoich myśli, a ja nie jestem specjalistą od sztucznej inteligencji. Może kiedyś do ciebie dotrze, że nie porównuje się LCC pojazdów z różnych epok i o różnym przeznaczeniu. Jak bardzo chcesz porównać LCC ED74 to porównaj z 14WE lub wieloma typami wagonów np. 111Ar. Możesz też ET22-20xx, EM10 ze zwykłą EU07. Skąd się bierze kapitał grupy ubezpieczeniowej? Pewnie drukują pieniądze ;)

  • mechanik – 22.05.2019

    zeus04 LCC to analiza kosztów życia produktu a nie historia. Bzdurami nie zakrzyczysz tego, wiecznie konfabulujący człowieku. Nie interesuje nas historia tylko jakość inwestycji! I co ma kapitał do twoich bredni? Ustawa o działalności ubezpieczeniowej 11 września 2015 Dz.U. z 2015 r. poz. 1844, Art. 80 Do szkoły nieuku! Grupa ubezpieczeniowa to nie Święty Mikołaj, firma na ubezpieczeniach zarabia albo bankrutuje. I jeszcze raz: Nie bredź, nie konfalubuj, nie wprowadzaj bzdurnymi teoriami innych w błąd!!!

  • zeus04 – 22.05.2019

    Zauważ że np. OC ciągle drożeje (masz samochód?). Rosną koszty napraw i odszkodowań i firmy ubezpieczeniiwe zawsze przerzucają to na klientów. Im więcej takich wydarzeń jak w Ozimku tym droższe polisy dla wszystkich kierowców i firm np. kolejowych. Wiadomo czym jest też LCC i nie wiem dlaczego wspominasz o ED74 skoro nikt ich podkarpackiemu nie oferował. Porównaj LCC np. Elfa2 z np. obecnie oferowanymi Impulsami czy Flirtami. OK? ED74 porównuj do pojazdów z tamtej epoki i oczywiście o podobnych cechach użytkowych (ED74 nie powstały zamiast np. ED250 i nie konkurują z takim segmentem przewozów)...

  • mechanik – 22.05.2019

    @zeus04 Chłopie skończ to, bo przykro czytać. Tabor z definicji jest ubezpieczany i nie żongluj danymi statystycznymi bo masz ZEROWE pojecie o czym piszesz. Dla hecy już Tobie napiszę, że niektórym flotom... nie opłaca się ubezpieczać. Wartość tego o czym piszesz to śladowe ceny. Skończ pier... o LCC skoro piszesz jak niedouczony idiota nie rozumiejąc mechanizmu LCC!!!! Podatnika zdrowo kosztuje sprzęt nastawiony na dumpingową sprzedaż i drogą obsługę, kropka!!!!! Zajmij się szydełkowaniem albo uprawianiem ogródka ****KONIEC TEMATU *****

  • zeus04 – 22.05.2019

    Normalnie muszę łopatologicznie jak do łosia jakiegoś, albo nawet boota łosia. Wystarczy wpisać w google słowa kluczowe "zeus04 LCC". Znajdziesz materiały na temat LCC SM42 6Dg (wybrałeś sobie dowolny pojazd tzn. ED74, to ja też wybiorę sobie dowolny) np. rok 2014 i https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=115783797&postcount=6586 lub z 2012 roku i SM31: https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.kolej/TdSKsgjGndINormalnie za rączkę trzeba prowadzić i wszystko podać na talerzu...

  • mechanik – 22.05.2019

    @zeus04 Ale tutaj nie interesują nikogo pisane przez Ciebie bzdury (internet każdą głupotę przyjmie) tylko stwierdzenie, że podatnika słono kosztuje żerowanie na nim, czyli prywatyzacja zysków i uspołecznianie strat. Pisząc wprost - skończ pierniczyć bzdety i przyjmij do wiadomości, że to co piszesz to godny pogardy populizm którego nie masz szans obronić. Jeszcze raz (może dotrze? Wątpię...): Podatnik jest obciążany kosztem eksploatacji sprzętu o dużym koszcie życia. - DOTARŁO?

  • mechanik – 22.05.2019

    - I przeczytałeś w końcu Dz.U. z 2015 r. poz. 1844, Art. 80, czy dalej będziesz pierniczył w kółko bez sensu?

  • mechanik – 22.05.2019

    I prezypomnę temat mojej "dyskusji" z betonem: "Przegrywa klient końcowy i podatnik...niedoszły mechaniku.". A ty o czym pierniczysz?

  • zeus04 – 22.05.2019

    Jeszcze raz do super łosia i szwagrów jego: Podkarpackiemu nikt nie oferował ED74 (w sumie gdy budowano ED74, to Newag kleił swoje oporowe 14WE). Jeżeli masz wyliczone LCC dla ED74 lub jakiekolwiek dla taboru kolejowego to podaj tu, no ale przecież ty nic nie musisz - prawda? LCC dla 6Dg było liczone ok. 10 lat temu i za podstawę do obliczeń wzięto trzy sztuki pracujące w Hucie Częstochowa i jednej w PKP-Cargo z Rybnika, czyli głównie była to projekcja przyszłych cen paliw oraz niezawodności-dostępności oraz założeniu, że niezmodernizowanych SM42 już nic nie da się poprawić (co oczywiście było i jest nieprawdą, bo choćby znacznie wydłużono w tym czasie cykle międzyprzeglądowe np. P1 z 72 godzin do 14 dni). Podatnik przegrywa po wielokroć. Raz że taki monopolista oferuje tabor drogi w zakupie i równie drogi w eksploatacji (wskaż chociaż jeden przypadek "taniości" w remontach i utrzymaniu np. Impulsa). Dwa - składki ubezpieczeniowe cały czas idą w górę (od 30 - lat nie miałem nawet najmniejszego draśnięcia samochodu, ale solidarnie muszę płacić coraz więcej).Tak niektórych flot nie opłaca się ubezpieczać, a zwłaszcza taboru kolejowego - którego znaczna większość jest nieubezpieczona. Ubezpiecza się tylko najdroższe pojazdy, a składki są bardzo wysokie (kierowcy nie chcą się solidarnie składać na wygórowane ceny napraw jakiegoś "Porsche na polne tory", czyli ED250)...

  • mechanik – 23.05.2019

    @zeus04 Co za zakłamanie! Konfabulancie: SM42 i inne miały bdb LCC na swoje lata. To była inna technologia, ale też i inna polityka, itd. A ED74 to doskonały przykład jak pięknie traci podatnik. "Kible" Newagu jeździły i jeżdżą, prawda zakłamany "specu"? Dalej chcesz udowadniać, że Ziemia jest kwadratowa? Co do ubezpieczeń (w końcu dotarło, że ubezpieczenie/wypadek to inny koszt...) to wbij sobie nieuku do głowy, że liczy się aspekt ekonomiczny, a wypadki są skalowalną częścią eksploatacji! I nie bredź tutaj, że składki są podwyższane na skutek odszkodowań kolejowych bo to nie ta skala, nie te pieniądze, a czasami wręcz inna kieszeń. A to Twoje "Porsche" wbrew twoim chciejstwom wykonało już doskonałą robotę, także finansową. Czyli dokładnie odwrotnie, niż to co robili (i niestety często robią) wąsaci janusze z ich kibelkową mentalnością, czego jesteś żywym przykładem. Do szkoły, a nie dawaj popis załamujących bredni. Swoimi kłamstwami wzbudzasz tylko pogardę

  • zeus04 – 23.05.2019

    Niedoszły mechaniku...nie masz żadnych danych, więc skończ. Nawet jak ci podano część "na talerzu" to nie zapoznałeś się z nimi a wykonano je na zlecenie producenta owego taboru (po 10 latach można już ocenić jak solidnie wykonane były tzn. owe szacunki LCC i cała reszta). 14WE już nie jeżdżą tam gdzie miały i kilka zostało odkupionych przez prywatną firmę. Naprawy rewizyjnej nie zdecydował się przeprowadzić ich twórca, więc zrobiły to zakłady w Mińsku Mazowieckim. Obecnie nawet nie wiem gdzie stoją (na początku stały niedaleko Częstochowy). Egzemplarze o numerach 2, 4, 5 i 6 nie widziane od końca zeszłych wakacji a naprawy rewizyjne + modernizacje przechodziły w połowie 2017 roku. Dalej możesz fikać jak pewien poseł bo widocznie prawda ci nie na rękę. Możesz też miłować dzienniki ustaw, ale do zrozumienia ich zawartości ciągle ci daleko. Im droższe pojazdy i ich naprawy tym wyższe składki. Pojazdów kolejowych za bardzo nikt nie chce ubezpieczać. Firm oferujących takie usługi jest mało. Konkurencja jest praktycznie zerowa. Składki bardzo wysokie i ciągle będą drożeć po takich wypadkach jak z ED250. Jak widzisz zasłanianie się ustawami czy szacunkami LCC są bardzo ryzykowne (papier wszystko wytrzyma). Nie porównuje się pojazdów typu ED250 do ED74. Na tej samej zasadzie mógłbyś udowodnić wszystko np. że zakup 1 sztuki ED250 bardziej się opłaca od np. 7 sztuk EN81. Jednostki ED74 były dostarczone zgodnie z zamówieniem i przeznaczeniem na ok. 1,5h czas jazdy Warszawa-Łódź. Przewoźnik PKP-PR nie planował ich wykorzystywać na liniach typu intercity. Po latach remontu linii do Łodzi i wielu objazdach w końcu przywrócono tam dobry czas przejazdu i frekwencja na tyle wzrosła, że ED74 stały się za mało pojemne na tą linię, a na inne relacje za mało wygodne...

  • mechanik – 23.05.2019

    @zeus)$ I znowu morze bredni :D Człowieku, ED74 to dramatyczny LCC i olbrzymi koszt dla podatnika, wydane pieniądze przy minimalnej pracy przewozowej. Zero ścigania winnych. Gniły w krzakach, bo każda próba złomowania to potencjalny prokurator. Dotąd jedyny ruch przewoźnika to przetarg na podmianę kół z tych odstawionych. Teraz (rozsądny!) to inwestycja w LUDZI. Jasne? Twoje porównania i "analizy" to brednie!!! Nie rozumiesz też nic z tego co pisałem o flotach NOWYCH pojazdów. Na kolei nikt nie ubezpieczy czegoś, co po potencjalnym wypadku zwyczajnie trafia jako dawca i na żyletki. Na to moze wpaść tylko wąsaty Janusz w Twoim wydaniu. To nie jakaś chęć czy niechęć ubezpieczeń, czy inne twoje rojenia na poziomie Staśka spod budki z piwem, tylko liczy się porządna kalkulacja. I jeszcze raz nieuku: wbrew Twoim wyobrażeniom to NIE SĄ DUŻE KOSZTY i nie decydują o wysokości składek. Konkurencyjność ubezpieczycieli na tym podwórku ma miejsce, tylko wygląda to inaczej niż Twoje wyobrażenia. A kalkulacje i porównania z poziomu mentalności wąsatego mechanika daruj sobie, zwyczajnie to ciebie przerasta. Nawet głupiej ustawy nie rozumiesz (o której dopiero ode mnie się dowiedziałeś :xD). ED74 nie okazały się mniej pojemne, tylko w tym stanie nie nadają się do efektywnej pracy użytkowej. To co przeprowadzano to próba wykorzystania taboru, z rozpaczliwym skutkiem. Wbrew Twoim bredniom ED74, przygotowane do max. 2h podróży, kursowały w składach przez całą Polskę. ED250 to zaś skład premium i do tego został kupiony. Z definicji drogi,ale bardzo efektywny plus wykonana świetna praca wizerunkowa, nie do przecenienia.

  • mechanik – 23.05.2019

    -I naprawdę, pokazałeś tu poziom głupoty o jakiej nikt nie marzył, a ciągniesz to dalej ;D Kilkoro moich znajomych ma z tego niezły ubaw. Ja raczej mam niesmak, że ktoś z tak załamującą mentalnością i taką marną wiedzą próbuje samozwańczo pełnić rolę rzecznika. Efekt Staśka spod budki z piwem, ja bardziej tłumaczyłbym to zasiedzeniem w destrukcyjnych strukturach.

  • zeus04 – 23.05.2019

    ED74 jak już zrozumiałeś (brawo Ty) były zamówione i wyprodukowane na max 2h jazdy. Odwrotna sytuacja miała miejsce w Niemczech, gdzie DB zamówiło komfortowe składy sypialne od Talgo z zamiarem wykorzystania ich jako nocne pociągi hotelowe. Zarówno PKP-PR jak i DB pomyliły się w swych szacunkach rynku i składy Talgo też stoją i to o wiele dłużej niż ED74. Nie jest winą ani Talgo ani Pesy że zamówiono akurat takie składy. PKP-PR też nie planowały ich oddawać do PKP-IC ani wychodzić z grupy PKP. Gdyby ED74 trafiły np. do KŚ to jeździłyby aż miło, bo techniczne prawie niczym się nie różnią od udanych Elfów. ED250 zostały zakupione w celu zastąpienia dotychczasowych składów wagonowych kursujących po CMK a w większości zestawionych z wagonów klasy Z1 i lokomotyw EP09. Pracę wizerunkową wykonałby każdy nowszy skład zespolony z aerodynamicznym wyglądem + dobra agencja PR. Można było zamówić w tym celu dowolny zestaw w polskim przemyśle.

  • mechanik – 23.05.2019

    @zeus Znowu kłamiesz. Już nie chcesz udowadniać, że ED74 były cacy i super wykorzystywane? Nagle odmieniło ci się? Historia powyżej :-))) Talgo - DB odeszło połączeń nocnych, kłamco. Talgo to inny temat, ale podobnie ciekawy. Co do kolejnych konfabulacji: Tak, nie jest winą Pesy że zamówiono takie składy. Winą jest wyprodukowanie ED74 z tak dramatycznym LCC. Kolejną winą, że nikt z tego w odpowiednim czasie nie wyciągnął konsekwencji. I nie bredź o kiblach Newagu. Przewoźnik decyduje czy sprzęt eksploatować, po Px bez kłopotu. jak to kibel, uzyskuje bdb dostępność. Kolejne brednie: "bo techniczne prawie niczym się nie różnią od udanych Elfów" - tylko jest jeden malutki problem, padają... A w duecie to wręcz poezja :xD Kolejne bzdury: ED250 NIE BYŁY zakupione w celu zastąpienia czegoś. Co niby zastąpiono? To kolejny zakup, a nie kolejne wagony, nie pisząc już o bredniach zastąpienia EU09. W tamtych latach kolejne próby wąsatych januszy, zwłaszcza z ich PR "specu", zakończyłyby się tak jak z Edytami, w krzakach. Na szczęście nas to ominęło. A rojenia kłamliwego janusza zostaw dla naiwnych.

  • zeus04 – 23.05.2019

    Dziś "pogoda barowa", ale ty chyba jesteś tam stałym klientem i stąd takie skojarzenia i nieciekawy język o irracjonalnej logice nie wspominając. Pewnie dużo znajomych tam spotykasz, a społeczeństwo musi później to całe towarzystwo leczyć. ED250 zastąpiły wszystkie ekspresy na trasie do Bielska Białej i Gliwic np. mojego porannego EIC "Ondraszek". W Katowickich ekspresach składy wagonowe pozostały tylko na trasach międzynarodowych. PKP-PR wyszły z grupy PKP ale widocznie o tym nie wiesz, bo ciągle pada i nikt nie chce cię zatrudnić.

  • mechanik – 23.05.2019

    @zeus Boli, co? Ataki frustracji daruj sobie ;) Zwyczajnie, zamiast kłamstw i insynuacji napisz prawdę. A z logiką PR tu nie wyjeżdżaj, bo aż przykro czytać. Dopiero powyżej pisałeś o tym że mieli coś zakupić, tutaj że nie zakupili i tak plączesz te kłamstewka kilka dni. Walcz ze sprzętem, za to ci płacą i ciesz się, że jesteś potrzebny i doceniany. A o tym na czym się nie znasz to nie wypowiadaj się, bo będzie jak powyżej. Grunt, że jak widzę odechciało cie się kłamać o koszcie podatnika. ps. Mam nadzieję, ze dzisiaj nie piszesz tych wypocin w czasie pracy, to jest do sprawdzenia. Już w swojej głupocie taki numer wykręciłeś.

  • zeus04 – 23.05.2019

    Ubzdurałeś sobie i błędnie się podpisujesz, bo nie wiem czy w życiu chociaż młotek w ręce miałeś, bo po pierwsze zrobiłbyś sobie krzywdę, a po drugie zepsułbyś go. Wiem ze na samo słowo bar... łapiesz wiatr w żagle i znowu zaczniesz swój słowotok i pewnie ślinotok...

  • mechanik – 23.05.2019

    @zeus Już? Skończyłeś? W końcu (ale z wieeelkim trudem) do Ciebie dotarło, że dużym obciążeniem dla podatnika jest awaryjny tabor. Tego się trzymajmy i na tym kończymy. Jak widzisz konfabulacje są nieskuteczne, a o ośmieszenie się nie jest trudno, czego doświadczyłeś. Trzymaj ten młotek i o tym lepiej pouczaj innych, bo w tym na pewno jesteś dobry. I jeszcze raz, bardzo ważne: MAM TYLKO NADZIEJĘ, że nie piszesz tego ze stanowiska pracy.

  • zeus04 – 23.05.2019

    A jednak ktoś dał ci ten młotek do ręki i się palnąłeś.

  • mechanik – 23.05.2019

    Drogi zeusie ;) Proponuję skupić się i poczytać treść ustawy wskazanej powyżej, przemyśleć temat, a nie silić się na wyszukane złośliwości, bo na podstawie tego co powyżej zapewniam, że nic dobrego z tego nie wyniknie ;)

  • zeus04 – 23.05.2019

    Ty sobie wyobrażasz upadek firmy ubezpieczeniowej? Westa upadła w 1993 a mój wujek pracował przy jej likwidacji jeszcze w 1995 lub nawet 1996. Firmy zawsze pokryją ewentualne straty w przyszłych składkach a jak nie, to uczynią to podatnicy. Cały system opiera się na solidarnościowym rozłożeniu strat na większą grupę. Teraz zastanów się ile taboru wyprodukowanego od 2004 roku już nie jeździ i dlaczego. Napisz kto go wyprodukował. Gdybyś to wiedział nie pisałbyś o ED74, ale ty nic nie wiesz i już tak będziesz plótł trzy po trzy...

  • mechanik – 24.05.2019

    @zeus trollu ty dalej tutaj??? Pzrestań pisać bzdur o mentalności Staśka spod budki z piwem, o czym już pisałem... MASZ ZEROWE pojęcie o firmach ubezpieczeniowych. Niech do twojej tępej pały w końcu dotrze, że TO NIE SĄ DUŻE KOSZTY. To co piszesz to zwykłe brednie. Idź już lepiej naprawiać kible i całować szyny po których jeździ tabor firmy którą tak uwielbiasz i na poczet której tak załamująco kłamiesz ;) Jak masz przykłady padającego taboru w Polsce, to dawaj :D Trzeba być niesamowitym idiotą aby zakłamywać rzeczywistość i myśleć, że inni w to uwierzą :D

  • zeus04 – 24.05.2019

    I dalej pleciesz swoje dyrdymały niedoszły mechaniku. Każdy bardziej ogarnięty miłośnik kolei bez trudu wskaże ci inne pojazdy w Polsce które stoją w krzakach i nie są dziełem Pesy...

  • mechanik – 24.05.2019

    @zeus Co ty trollu chcesz udowodnić?! Będziesz podpierał się takimi debi9lizmami jak 7 EU07 kupionymi przez PR i rzuconymi na bocznicęz którymi nie wiedzą do dziś co z tym robić dalej? Co to ma do rzeczy?! A na kolei takich numerów jest tam zatrzęsienie. I tym będziesz się podpierał?! Weź swoją załamującą mentalność wsadź wiesz gdzie, idź bredzić pod budkę z piwem.

  • zeus04 – 24.05.2019

    Podpowiem że nie chodzi o EU07 PR, a o setki mln zł wydanych na tabor trakcyjny w latach 2004-2011 z którym nie wiadomo co teraz zrobić i już ani jedna sztuka nie jeździ...

  • mechanik – 25.05.2019

    @zeus No to im podpowiedz trollu co z tym zrobić, przecież tak dobrze się znasz :-)) Dadzą ci premię :-)) A tak serio, podałem drobny przykład. Każdy interesujący się tematem widzi dyletanctwo, niedecyzyjność i masę nietrafionych decyzji. To, że zaczyna się to na nowo kręcić to cud, patrząc na mentalność takich jak Ty. Popisuj się dalej, ty i kilku innych na krzyż pajaców vs 36 milionów. Trochę mało, statystyka wisi :D

  • zeus04 – 25.05.2019

    Masz te "przewagę" nade mną, że nie masz żadnej ale to żadnej realnej wiedzy na temat. Wykazujesz się absolutna ignorancję jeśli chodzi o fundamenty i podstawy. Posługujesz się wyłącznie propagandowymi frazesami, produkowanymi na użytek ciemnego ludu. Zachęcam do powtórnego przeczytania...

  • mechanik – 25.05.2019

    Zmartwię Cię - Jesteś popularny jako nawiedzony oszołom, wyznawca jednej firmy. A tutaj tak naprawdę nikogo nie interesują Twoje przekonania, a tylko śmieszy, a czasem dobija głupota łamana przez nawiedzenie w tysiącu i jednym Twoich wpisach. ps. Coś tam podpowiadałeś o nieużywanym taborze. Nie bój się, pochwal się wiedzą i od razu skomentuj co o tym myślisz ;) :) :)

  • mechanik – 25.05.2019

    ps. Fajny ten ogólnikowy bełkot co napisałeś, ale tutaj nie jesteś na zakładowym zebraniu (nie śmiem nic napisać o partyjnych...). **Trochę** precyzyjniej proszę ;)

  • zeus04 – 25.05.2019

    Dalej dajesz popis swojej niewiedzy, no ale ty nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy i sam nawet sobie nie pomożesz, bo ręką za włosy z bagna się nie wyciągniesz.

  • mechanik – 25.05.2019

    @zeus Misiu, fakty na stół albo kończ ten nieustanny bełkot. Jaka niewiedza?

  • zeus04 – 25.05.2019

    Tak jak napisałem tzn. "średnio rozgarnięty miłośnik kolei" ma tą wiedzę, ale tobie ona na nic. Twój świat kończy się na kolorowych obrazkach ED74...

  • mechanik – 25.05.2019

    @zeus -Ale o czym ty cały czas pierniczysz, trollu? Plotłeś bzdury nt. tego jak to przegrywa podatnik, wywody jak Bolka spod budki z piwem, zerowa wiedza o ubezpieczeniach, "wiem ale nie powiem" (strach) o stojacym w krzakach taborze... Co tu robisz? Dokąd zmierzasz? Co chcesz udowodnić, poza implikowaniem bełkotu?

  • zeus04 – 25.05.2019

    Ale sobie podniosłeś notowania. Niech kolej naprawia pojedyncze człony nawet za 100 mln zł, a co tam. Twoi koledzy spod budki nawet nie zauważą...

  • mechanik – 25.05.2019

    @zeus Konkrety trollu, nie bełkot proszę. Miało być o stojących odłogiem pojazdach.

  • zeus04 – 25.05.2019

    Rusz 4-litery w Polskę albo popytaj MK...

  • mechanik – 26.05.2019

    @zeus Acha. A konkrety?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....