TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag wygrywa przetarg na lokomotywy dla PKP IC
- Opublikowano: 29.12.2017 16:03:41 73 komentarze
Newag wygrywa przetarg na lokomotywy dla PKP IC

PKP Intercity, zgodnie z zapowiedziami, jeszcze przed końcem 2017 roku, rozstrzygnęły przetarg na dostawę 20 nowych lokomotyw. Najlepsza okazała się oferta Newagu.

W przetargu złożone zostały następujące oferty:

1. Newag: cena 367.624.958,40 zł brutto za zamówienie podstawowe, 551.437.437,60 zł z opcją, cena jednostkowa 17.712.000,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 0,54 zł brutto -93,46 pkt;

2. Konsorcjum PESA & ZNTK Mińsk Mazowiecki: cena 340.697.749,20 zł brutto za zamówienie podstawowe, 511.046.623,80 zł z opcją, cena jednostkowa 15.559.500,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 1,19 zł brutto -75,08 pkt;

3. Konsorcjum CRRC Sifang Co Ltd, CRRC Datong Co Ltd: cena 336.533.904,00 zł brutto za zamówienie podstawowe, 504.800.856,00zł z opcją, cena jednostkowa 15.077.524,00 zł stawka za świadczenie usług utrzymania 1,41 zł brutto -71,40 pkt;

Szacunki producenta to 354.873.500,00 zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 532.310.249,00 z opcją.

Wszystkie oferty były ważne i podlegały ocenie. Teraz PESA i CRRC mają czas na ewentualne odwołania. Jeśli nie skorzystają z tego prawa PKP Intercity będą mogły podpisać umowę z Newagiem. Byłyby to pierwsze Griffiny we flocie przewoźnika, jak również pierwsze takie lokomotywy przeznaczone do ruchu pasażerskiego.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Japoniec – 29.12.2017

    No i wydupcyli chincyków

  • byłykolejor – 29.12.2017

    Ciekawe jak będą sie sprawowały przy 160 , wózki, zawieszenie,amoryzacja, przełozenie z trakcyjnych na oś. bo obciązenia/drgania siły oddziaływania są większe niż jak lata w towarowych jak do tej pory pierwszy egzemplarz z 2013 r. po za kilkoma testami w IC. . Bo jednak te z Pesy 2 elekrtowozy w Kol.Mazowiecjich pojezdziły juz 2 lata więc sprawdzone w praktyce 130 km/h conajmniej

  • Ybg – 29.12.2017

    Odwolanie

  • Mr X – 29.12.2017

    Nie ma punktu zaczepienia do odwołania

  • WK – 29.12.2017

    Ile miało być lokomotyw, 20 sztuk? Wreszcie coś nowego, a nie moderny lokomotyw z lat 70. i końcówki lat 80.

  • hgw – 29.12.2017

    Nareszcie!Cały dzień na to czekałem.W zasadzie powinni od razu ogłosić zakup 30-u sztuk bo przy ich brakach taborowych,szczególnie w zakresie szybkich lokomotyw to jest to minimum potrzebne na wczoraj!

  • G.kolejarz – 29.12.2017

    Dobrze się stało. Byle nie dali ciała

  • DarekP – 29.12.2017

    Myślę, że jak dobrze wypadnie pierwszy okres eksploatacji, to nie będzie się nad czym zastanawiać. Te 30 sztuk to i tak kropla w morzu potrzeb, bo tak na prawdę liczebnie mogły by być uzupełnieniem 2 projektów wagonowych Przemyśl-Szczecin.

  • mechanik – 29.12.2017

    W końcu start we właściwą stronę.

  • przemas22223 – 29.12.2017

    I co z tego że Newag wygrywa przetarg.Jestem pewny że do Szczecina ta lokomotywa nie przyjedzie.Wezmą sobie wszystko co najlepsze do Poznania, Wrocławia, Gdyni czy Warszawy, a do Szczecina jak zawsze będzie przyjeżdżać szmelc.

  • Robin Hood – 29.12.2017

    Nie prawda że do Szczecina przyjedzie szmelc. Gamy tam nie pojadą.

  • El Polaoo – 29.12.2017

    Brawo Newag...ma lepsze podejscie do klienta od PESA a poza tym jednak dluzej pracowali w formie testow nad Griffinem od PESA ktora zawodzila, choc KM nie narzekaja zbytnio to jednak w PKP IC za bardzo nawala bo nie dopracowali

  • Krakauer – 29.12.2017

    Brawo Newag

  • Jan – 29.12.2017

    Ybg znowu bredzi ?

  • gutek – 29.12.2017

    w zasadzie to nic nie wiemy o Grifinie np.jak spisuje się u innych więc okaże się co to warte jak trafi do PKP IC

  • Luki – 29.12.2017

    Najlepsze to i tak spalinowe gamy,nie wiesz kiedy padnie xD

  • Ybg – 29.12.2017

    Przy tej cenie za utrzymanie powinni ich wyrzucic z przetargu. To jawne oszustwo w bialych rekawiczkach

  • zeus04 – 29.12.2017

    Ludzie radzieccy listy piszą...

  • Czytelnik – 29.12.2017

    Może ktoś przypomnieć jaki jest termin dostaw?

  • YBG – 29.12.2017

    Konieczek sie jeszcze wysypie na tych lokach. Wspomnicie moje słowa za pare miesjecy. Hhhhhh

  • MichalK – 29.12.2017

    Ybg - możesz sobie pomarzyć. Griffiny są niezawodne tak więc Newag może dać niską cenę za utrzymanie. PKP IC umie liczyć i wybrało najlepszą ofertę. A PESA niech nauczy się robić dobre jakościowo produkty, ostatnio stałem 2,5 godziny w zimnie, w szczerym polu bo jaśnie pan Dart raczył zdechnąć w połowie trasy.

  • YbG – 29.12.2017

    Chyba flirt padl. Darty jezdza niezawodnie

  • Robin Hood – 29.12.2017

    Cieławiek s Polszy gawarił szto "zakup takich wynalazków [Gryffin z Newagu] byłby regresem w stosunku do rozwiązań mechanicznych EU07." Wot maładiec.

  • Spostrzeżennik – 29.12.2017

    Jak piszecie artykuł, to wypadałoby wspomnieć ILE lokomotyw chce PKP-IC. W artykule nie ma żadnej wzmianki o tym. Grube cyferki nic nie mowią, gdy nie wiadomo jak duże jest zamówienie

  • zeus04 – 30.12.2017

    W dziedzinie lokomotyw elektrycznych już dość dawno "wszystko" zostało wynalezione, a nasi rodzimi producenci zbyt późno zaczęli, aby coś nowego wymyślić. Nie ma też "żelaznej kurtyny" i konstruktorzy z polskich fabryk(*) nie czekali na takie eventy jak Trako, czy InnoTrans, tylko jeździli gdzie się tylko da i mierzyli wszystko co ich interesowało. W kosztach utrzymania trudno przeskoczyć OeBB i jak pokazywała dotychczasowa praktyka nikt zbytnio się nie wyrywał przed szereg. Tu mamy precedens i ciekawe co z tego zostanie po ok.ośmiu latach "przymusowego" utrzymania owych zamówionych 20-tu elektrowozów. Jeżeli Newag będzie się trzymał tego co deklaruje dziś to jestem za.(*) Fabryk należących do gałęzi przemysłu maszynowego, czyli zajmujących się głównie mechaniką i konstrukcjami metalowymi. Firmy innowacyjne z branży elektrotechnicznej musiały mocno pracować na swój sukces i tu producenci energoelektroniki z Polski mają swoje sukcesy, lecz w przypadku lokomotyw zostali odstawieni na tor boczny. Newag wykorzystał ich doświadczenia do budowy tylko prototypu 6-osiowca i drugą firmę o budowy 4-osiowca. Seryjne egzemplarze wyposaża w energoelektronikę ABB.

  • mechanik – 30.12.2017

    @zeus04 "to jestem za" - A masz inne wyjście? W przeciwieństwie do twojego ulubionego producenta Newag deklaruje parametry i konsekwentnie dostarcza pojazdy wysokiej niezawodności, nie wykonując "niespodzianki" w zamian brylując w mediach z wiadomym skutkiem. Dopiero co pupa ciebie bolała i udowadniałeś że koło jest kwadratowe tj., że silniki "za nos" działają jak w latach 50-tych pełną masą nieresorowaną. Widzę, że zmieniasz zdanie, tak trzymaj :)

  • zeus04 – 30.12.2017

    Dwie godziny na podobny spam odpowiadałem pewnej "mariolce": "Tak? To jedź teraz do Zebrzydowic i pociesz obsługę lokomotywy wyprodukowanej przez tą firmę w drugiej połowie 2012 roku. Po zmianie kierunku jazdy pociągu, czyli "oblocie" na drugą stronę - nie da się popełnić PG. Temperatura w ok. -4 stopni Celsjusza...(tablica hamulcowa od firmy Knorr, a sprężarka z osuszaczem powietrza)." Po tych słowach już miałem wsiadać do samochodu i tam jechać (mój czas dojazdu tam to ok. 80 minut samochodem), ale przyszła decyzja o holowaniu pociągu za pomocą drugiej lokomotywy i skład już dojechał na miejsce. Słonko mocno świeci, to wynalazek może odtaje...

  • mechanik – 30.12.2017

    @zeus Niestety, ale sam spamujesz, i to w dużej ilości. To są fakty.Oczywiście nie napisałeś nic co skorygowałoby stos tendencyjnych głupot jakie zdarza ci się pisać, tylko nic na temat, ale cóż... "Dyskutujemy" o niezawodności lokomotyw elektrycznych. Jak widać nic nie masz do Griffina i Dragona. Trochę szkoda, bo możnaby obalić kilka na siłę propagowanych mitów. Ale przynajmniej nie wchodzisz inwektywy, to wielki plus i szacun za to.

  • zeus04 – 30.12.2017

    Miało być "dwie godziny temu". Do ^^^ Nie ma dnia abym miał spokój z tymi wynalazkami i muzę robić wszystko aby to jeździło. O Gryfinie nie ma co pisać, bo to ledwo ma przejechane 200 tys km, a reszta niedawno dostała dopuszczenia. Dragon jeździ z towarowymi, więc prędkości nie te. Rozwiązania mechaniczne? Można poczytać to: 1) dr inż. Marek Sobaś, prof. IPS Instytut Pojazdów Szynowych „TABOR”Rozwój układów biegowych pojazdów szynowych, związanych z opłatami za użytkowanie infrastruktury kolejowej. 2) Selection of Suspension Arrangement of Traction Motors : A Right ApproachR.N.Lal ,Senior Executive Director StandardsGanesh , Director Standards Electrical DirectorateResearch Design and Standards Organisation , LucknowOba powszechnie dostępne...

  • mechanik – 30.12.2017

    @zeus04 Acha. Oczywiście na boku pozostawiona niezawodność, nawet fakt zerowego padu komputera w prototypowym Dragonie, bo zapasowy nigdy nie musiał być użyty. To nie był żaden ABB. Pozwolisz, że na tym skończymy, bo sensu w tym nie ma.

  • advisor – 30.12.2017

    Jaka wspaniała wiadomość!PIC jednak w końcu zrobił krok we właściwą stronę!I jak widać fani pewnej bydgoskiej firmy mają problem z akceptacją rzeczywistości ;) ciekawe, gdzie nasi dwaj główni eksperci się podziali?

  • lukas – 30.12.2017

    znowu prototypy.

  • marta – 30.12.2017

    Z tego artykułu wynika że żaden ze światowych potentatów kolejnictwa jak: simens, stadler, bombardier, CAF, alstom..., nie złożyli swoich ofert. Nie jestem biegły w tych tematach ale ogłoszono że zaczynają się prace aby pociągi mogły jeździć z prędkością 200, a potem 250 km/h, czemu przetargi na lokomotywy i EZT-y są do 160 km/h? Czy w późniejszym czasie da się je dostosować do wyższych prędkości, czy tylko pendolino będzie mogło jeździć z taką prędkością?

  • hgw – 30.12.2017

    Póki co za mało mamy loków na 160 a szlaków na 160 przybywa.Jak będzie infra na 200 to się rozpisze kolejne przetargi

  • YBg – 30.12.2017

    To będą nie sprawdzone prototypy. Taka prawda jest. A newsg sie i tak wysypie na tym kontrakcie

  • zeus04 – 30.12.2017

    @mechanik: o protypowym Dragonie znajdziesz komentarz z dziś na RK. U mnie na sekcji mam kilka sztuk lokomotyw z Sącza i dwie dziś zamarzły. Sam komputer główny jest wart 30 do 50 tys zł, a jak wiadomo lokomotywa kosztuje dużo więcej i aparatury do popsucia ma znacznie więcej. Mechanik może nie rozumieć określenia "energoelektronika", a takiego dziś użyłem na początku. Jeszcze nie zacząłeś a już skończyłeś? Szybki ten "pistolet"... ☺️

  • T – 30.12.2017

    @ybg jakbyś śróbki dokręcał zamiast w internecie trolować to może darty by jeździły zamiast zastępczych wagonowych...

  • MichalK – 30.12.2017

    Ybg - skoro piszesz że Darty jeżdżą niezawodnie to może wyjaśnisz mi tę nietypową sytuację na torach? A numer taborowy składu coś ci mówi? [url=http://ifotos.pl/z/qxswqrw/][img]http://s6.ifotos.pl/mini/DSC00351J_qxswqrw.jpg[/img][/url][url=http://ifotos.pl/z/qxswqra/][img]http://s5.ifotos.pl/mini/DSC00371J_qxswqra.jpg[/img][/url]

  • mechanik – 30.12.2017

    zeus04 Zamarzły, bo...? Przyczyna? :D Nie zaczynaj tematu jak nie możesz uczciwie skończyć.Jeszcze raz: Dyskusja była o lok. elektrycznych. Jeśli chodzi o "energoelektronikę" kiedyś dyskutowaliśmy na rk i pisałeś takie bzdury, że aż strach,. Poległeś totalnie, więc łaskawie nie pouczaj.Komputer sam z siebie nie zawiesza się jak wiesz, kwestią kluczową jest topologia i jakość projektu/wykonania wraz z software, więc znowu okólniki. Jeśli chodzi o spalinowe to uczciwie porównaj sprawność tych z Newagu do Pesy.Nie widzę sensu, EOT

  • zeus04 – 30.12.2017

    Przyczyna? - 4 stopnie. O jakiej dyskusji na RK piszesz? Energoelektroniką interesuję się od ponad 30 lat i czasem własnoręcznie buduję falowniki 3-fazowe. Dobieram podzespoły, lutuję i programuję mikrokontrolery, więc śmieszy mnie Twój kategoryczny osąd, że gdzieś poległem. No chyba że mechanicy są lepsi od elektroników w tym :)

  • zeus04 – 30.12.2017

    Aha, właśnie przed chwilą wysiadłem z zapendolino nr. 4506 Bielsko-Biała - Gdynia. Skład to EP09 i 8 wagonów.

  • AB – 30.12.2017

    Jak się nie chce płacić za naprawy i przeglądy to tak jest... na Waw-Wro też regularnie ostatnio lata "za pendolino"... Alstom to nie pomoc sąsiedzka tylko biznes. Kupujesz to musi być Cię stać na serwis i utrzymanie.

  • mechanik – 30.12.2017

    zeus04 Bezsens dowodowy. 4 stopnie nie jest przyczyną. Nawet moje drugie auto bez kłopotu odpala przy -30 w zimie, jest to diesel, a przyczyną jest konstrukcja doskonale przystosowana do niskich temperatur. Nie jestem mechanikiem, to tylko podpis. Chwaliłeś się jednym falownikiem który chciał ktoś nawet finansować. Nie jest to trudna konstrukcja, jeśli siedzi się w temacie, o czym też już rozmawialiśmy. Kolejny faux pas. A dyskusja tutaj też nie dotyczyła wsadów do mega8, ani kto umie trzymać lutownicę. EOT

  • zeus04 – 30.12.2017

    Bezsens dowodowy to zachwalanie zakupu Gryfina...

  • mechanik – 30.12.2017

    :D Jeszcze tylko to... Litości/ Zeus przypomnij ile jest sprawnych bezwypadkowych składów pendolino, rezerwa w ilości zero i jakie robią obiegi, a jakie robią Darty i z jakim efektem, pomijając tu radosną twórczą statystykę. Chwała też najwyższemu, że ktoś został w końcu zmuszony do przypomnienia sobie, czy też przyuczenia, co to takiego lcc.

  • YBg – 30.12.2017

    Tabor newagu juz przy -2stopniach w celsjuszach zamarza na kamien. newag daje slaba izolacje termiczna kazdy wam to powie.

  • Jodek – 30.12.2017

    Ybg nie wie jak zwykle o czym piszę .

  • mechanik – 30.12.2017

    @Ybg trollu, jakie paliwo nie nadaje się do eksploatacji przy -2ctC?

  • PESA DO DU... – 30.12.2017

    Bardzo dobrze że Newag a nie Pesa!!!

  • Instagram.com Agata – 30.12.2017

    Uff Newsy jak dobrze.

  • dwulicowy – 31.12.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • Gno – 31.12.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • dołek – 31.12.2017

    Newag za drogie ale tanie w utrzymaniu a pesa tanie a drogie w utrzymaniu,jaka różnica? bez sensu taka sama. komedia

  • JanuszJG – 31.12.2017

    Przy porannej kawie bardzo miło czyta się gorzkie żale fanów PESY, że przetarg wygrał NEWAG, który przedstawił najlepszą ofertę w przetargu. Ich produkty są bardzo dobre i w porownaniu do niektórych produktów PESY.

  • Tmb – 31.12.2017

    po roku liniowej eksploatacji zobaczymy. Kto miał racje. 20 nowych loków troche mało.

  • YBg – 31.12.2017

    Lokomotywy newagu zaczna sie psuć po pewnym czasie

  • WPT – 31.12.2017

    Tak. Po 75 latach

  • cosmo-pl – 31.12.2017

    @marta W obecnej konfiguracji da radę na 190 km/h (200) tak był projektowany, jeżeli wierzyć producentowi. 250 nigdy nie pojedzie, bo byłoby to dla tej konstrukcji zbyt duże wyzwanie. Może na pusto. Przy tych prędkościach pojawiają się dodatkowe wyzwania dla układu wózkowego i napędu.

  • Tttt – 01.01.2018

    Odwołanie pewne. Nie ma szans utrzymać lokomotywy za 0,54zl/km brutto.Zidiocialy rynek mamy w kraju i tyle.Zamawiający nie chcą walić żadnymi karami za utrzymanie i producenci przez pierwsze 6-8 lat doplacaja do utrzymania a potem przez 10-20 lat maja pewny zysk z mega nakładów o których nie informowali.100 lat za murzynami - dają się robić przy ustaeianych przez siebie przetargach jak małe dziewczynki.Ale w sumie co tam- przetarg zrobią, kilka lat popracuja w IC a po okresie gwarancji i utrzymania niech się martwi ktoś inny bo już dawno ich nie będzie.Dramat, jak ma być dobrze w tym kraju...

  • Gall – 01.01.2018

    Odwołanie pewnie będzie za rażąco niską cenę utrzymania.I pewnie to wygrają

  • Anonim – 01.01.2018

    Czyli newag polegnie od własnej broni :D

  • antysyf – 01.01.2018

    @Tttt z pewnoscia za kase 3x wieksza serwis w Chinach bylby szybki i w przeliczeniuna liczbe kilometrow dojazdo do serwisu tez tani Tak??? Brawo Newag. Konstrukcje ktore sie malo psuja sa tanie w serwisowaniu.

  • Cymbergaj – 02.01.2018

    Pesa to syf znany niestety na polskich torach doskonale

  • P wawa – 02.01.2018

    Cieszy wygrana Polskiego producenta choć obawiam się, że polegną za rażąco niską cenę. Mam nadzieję, że ta głupota zniknie kiedyś z polskiego prawa.

  • gdi – 02.01.2018

    @P wawa Nie ma żadnej rażąco niskiej ceny. Są producenci którzy potrafią liczyc i wykonać solidnie zamówienie, bez strat i proszenia państwa o pomoc. Nie pomawiaj, a jak cię tyłek boli to zacznij myśleć.

  • maniek – 03.01.2018

    @gdi dobra dobra Stadler też tak mówił jak go pozwał Newag w Łodzi w przetargu na EZT, więc nie bądź taki do przodu, to nic nadzwyczajnego, że takie kwestie jak deklarowane ceny utrzymania się analizuje.

  • JanR – 04.01.2018

    Super sprawa, oby tak dalej. ,,NEWAG'' zasłużył na to.Brawo dla Prezesa i młodej Kadry inżynierskiej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...