TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag wygrywa stawką za utrzymanie
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.01.2018 09:50:22 41 komentarzy
Newag wygrywa stawką za utrzymanie

Wracamy do rozstrzygnięć w przetargu na dostawę lokomotyw dla PKP Intercity. Newag, mimo, że dostał najmniej punktów za cenę jednostkową pojazdu, wygrał z dość dużą przewagą nad konkurentami.

Firma z Nowego Sącza okazała się bezkonkurencyjna oferując najkorzystniejszą stawkę za świadczenie usługi utrzymania lokomotyw.

Niestety zarówno PESA, jak i Newag utajniły większość parametrów zaproponowanych lokomotyw, stąd też nie wiemy jak dokładnie punktowali producenci. Najwięcej punktów w kryterium "cena jednostkowa dostawy pojazdu" zdobyło chińskie konsorcjum CRRC. To 44 pkt. Dalej PESA z 42,64 pkt i Newag z 37,46 pkt. Jak wspominamy tym razem to nie cena za pojazd a stawka za utrzymanie zdecydowała o wygranej. Tu Newag otrzymał 43 pkt, podczas gdy PESA 19,51 pkt a CRRC tylko 16,47.

Dalsza punktacja jest niejawna w przypadku polskich producentów.

I przypomnijmy ceny zaproponowane przez poszczególnych oferentów:

1. Newag: cena 367.624.958,40 zł brutto za zamówienie podstawowe, 551.437.437,60 zł z opcją, cena jednostkowa 17.712.000,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 0,54 zł brutto –łączna punktacja 93,46 pkt;

2. Konsorcjum PESA & ZNTK Mińsk Mazowiecki: cena 340.697.749,20 zł brutto za zamówienie podstawowe, 511.046.623,80 zł z opcją, cena jednostkowa 15.559.500,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 1,19 zł brutto – łączna punktacja 75,08 pkt;

3. Konsorcjum CRRC Sifang Co Ltd, CRRC Datong Co Ltd: cena 336.533.904,00 zł brutto za zamówienie podstawowe, 504.800.856,00zł z opcją, cena jednostkowa 15.077.524,00 zł stawka za świadczenie usług utrzymania 1,41 zł brutto -71,40 pkt.

Szacunki producenta to 354.873.500,00 zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 532.310.249,00 z opcją.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
Newag
PESA
CRRC
PKP Intercity
  • anarh – 02.01.2018

    cyżby i znowu pesa i 111e..... wygra ...

  • DarekP – 02.01.2018

    Kolejny raz pojawia się tekst: "Szacunki producenta", czy na pewno o to chodzi?Może jednak Zamawiającego?

  • xtelnet – 02.01.2018

    Newag przekracza kosztorys, poza tym koszty utrzymania łapią się na rażąco niską cenę.

  • ^^^ – 02.01.2018

    No i co z tego?

  • Combino – 02.01.2018

    ^^ Co z tego? Może to,że w wypadku praktycznie pewnego odwołania (nawet gdyby PIC zdecydował się nie unieważniać postępowania ze względu na przekroczenie kosztorysu) Newag poleci za RNC w utrzymaniu?

  • zeus04 – 02.01.2018

    Zapewne firma zostanie poproszona o wyjaśnienia i może się dowiemy za co tak naprawdę płaci przewoźnik...

  • ok – 02.01.2018

    Taki wysyp hejtu, bo jutro dobra zmiana u konkurencji? Będzie dobrze, przeżyjecie.

  • zeus04 – 02.01.2018

    A co ma konkurencja do tego? Kupuje te lokomotywy? Przewoźnika interesuje prawdziwy koszt utrzymania.

  • spginx – 02.01.2018

    Pytanie czy PIC nie uruchomił procedury RNC prosząc Newag o wyjaśnienia. Jeśli tak i Newag się jakoś wyłgał to trudno będzie ich wykluczyć z tego powodu.@xtelnet Przekroczenie budżetu nie oznacza odrzucenia oferty, zamawiający może zawsze zwiększyć budżet. A gdy tego nie zrobi to musi anulować cały przetarg i rozpisać go od nowa.

  • Mechatronik – 02.01.2018

    14.12.2017 napisałem tak adresując ten tekst @zeus04-Już niedługo przekonasz się na jakich zasadach funkcjonuje ta jej [Pesy] "pożyczka", która wspiera z publicznych pieniędzy prywatną firmę. Dzisiaj rozpoczyna się kolejny etap prywatnej firmy którą podsypano dotacją 200 mln zł a zorganizowaną za sprawą konsorcjum na którego czele są będące w rękach skarbu państwa instytucje finansowe. To prawda że przewoźnika interesuje koszt utrzymania. To stwierdzenie nie jest wcale odkrywcze. Można to było wyczytać z SWIZ. Zostało to zresztą wycenione i ocenione. Pamiętać jednak trzeba że konkurencja taka jak pesa jedzie na 200 mln. dotacji. Mogła zatem pozwolić sobie na odp. niską wycenę swych cudactw. Gdyby nie to finansowe wspieranie z państwowych funduszy z przetargu w sposób naturalny wykluczyliby się sami. Być może długo przy tym by bruździli ale finał byłby podobny jak ten z przetargu na tramwaje dla Krakowa. Nie mając odp. zabezpieczenia podziękowano by im szybko za szczere chęci i... brak możliwości rzetelnego i dobrego wykonania przedmiotu zamówienia.

  • Ech – 02.01.2018

    @Mechatronik, dokładnie tak. Pora na rynkowe, a nie polityczne zarządzanie w Pesie. Dobry produkt jest tańszy w utrzymaniu, serwisowaniu itd. Pesa nie pójdzie teraz na wojnę, a Chińczycy niby jak maja udowodnić tańsze utrzymanie? Newag to wygra.

  • zeus04 – 03.01.2018

    Chyba nikt nie myśli że CRRC miał zamiar utrzymywać te lokomotywy w Chinach. Pewnie zamierzali to robić w jakimś z polskich ASO. Czy taki np. ASO Mieczkowski wziąłby dużo za takie usługi? Albo np. taka Maxima?

  • ech – 03.01.2018

    @zeus04 I po co ten fanatyzm? On niczego rozsądnego nie prowadzi. Tak naprawdę nikogo nie obchodzi fakt co odczuwasz z powodu kłopotów twojej ukochanej firmy.

  • zeus04 – 03.01.2018

    Moja firma to tylko i wyłącznie PKP...

  • advisor – 03.01.2018

    @zeus04I dlatego masz ból dupy pod każdym artykułem, gdzie nie wygrywa PESA? Bujać to my, ale nie nas ;)

  • zeus04 – 03.01.2018

    Jak widać za skomplikowane to jest dla niektórych, aby zrozumieli ze nie...

  • zeus04 – 03.01.2018

    Jak widać za skomplikowane to jest dla niektórych, aby zrozumieli ze nie...

  • PPP – 03.01.2018

    @zeus04, a ja tak sobie myślę, że utrzymanie swojej produkcji CRRC u kogoś obcego w dalekim kraju, przez wiele lat, na zmiennym rynku płacowym daje tyle ryzyk, że dali wysoką cenę. A NEWAG wie wszystko o swoim produkcie, i swoich kosztach, w swoich obiektach, ze swoimi pracownikami, ze swoimi dostawcami. Tylko tyle i aż tyle, ale własnie "tyle" zrobiło różnicę.

  • haha – 03.01.2018

    Zeus weź sobie jakieś czopki i nie rób z siebie większego pajaca.

  • zeus04 – 03.01.2018

    I właśnie dlatego nie widzę przeszkód do tego aby przepytać zwycięzce i dowiedzieć się za co płaci przewoźnik. Może okazać się, że na P4 wystarczy zmienić koła, łożyska i umyć lokomotywę...:)

  • PPP – 03.01.2018

    @zeus04, OK, ale zamawiający właśnie dopytywał w trakcie przetargu i dopiero po dopytaniu wybrał dostawcę. W KIO nie będzie jak z tego powodu wykluczyć Newagu.

  • zeus04 – 03.01.2018

    Newag próbował to sprawdzić w niedawnym przetargu na ezt dla KM i dzięki publicznie dostępnemu od kilkunastu dni uzasadnieniu wyroku KIO - możemy poczytać interesującą lekturę i publicznie podyskutować.

  • Robin Hood – 03.01.2018

    Zeus04A ja mam nadzieję że w końcu UTK dobierze się do doopy PKP IC które wykorzystując pozycję monopolistyczną na rynku dalekobieżnych przewozów pasażerskich traktuje pasażerów jak bydło i zbędny balast nadmiernie obciążający wynik finansowy dotowanego IC. Czekam z utęsknieniem na wpuszczenie zdrowej konkurencji na polskie tory. Czekam na taki moment kiedy skończą sie te monopolistyczne praktyki narodowego przewoźnika, takie zachowania jak te z 01.01. z Zakopanego i związana z tym buta i arogancja przedstawicieli PKP IC. Rozumiem że na wygodne i czyste wagony, sprawne lokomotywy gotowe pociągnąć te wagony raczej nie mam co w najbliższym czasie liczyć? No chyba że ČD zdecyduje się i wypożyczy im kilkadziesiąt spalinowych i elektryczych lokomotyw i wagonów gotowych do pracy. Może wtedy uda się w tym ceratowym wagonie doczekać ale przynajmniej dojechać do celu podróży. Dziwne że nie martwią Cię problemy Gam, wiecznie awaryjnych ED 74 czy Dartów z którymi nadal jest sporo kłopotów w eksploatacji a rajcuje cię hejt innych producentów taboru. Nie bądź taki skromny i nie zasłaniają się że interesuje Cię tylko PKP bo łatwo to sprawdzić i przekonać się że jesteś przy okazji bardzo aktywnym hejterem Newagu.

  • zeus04 – 03.01.2018

    Nie jestem hejterem Newagu, chyba ze o czymś nie wiem :) Wszystko da się łatwo sprawdzić. Wystarczy zacząć szukać od tego wątku...

  • Robin Hood – 03.01.2018

    Rozumiem że o tego wątku nie jesteś. Tak przynajmniej zadeklarowałeś. Szkoda, że wcześniej nim byłeś. Krótką masz jednak pamięć.

  • arczimedes – 03.01.2018

    @zeus04 pisze oczywiste rzeczy, że fajnie poznać detale, nie ma co się spinać.

  • probówka – 03.01.2018

    @zeus Człowieku, ostatnio dałeś popis prawie wszędzie gdzie się da plując na Newag, a teraz udajesz głupiego? Niby co, nie pamiętasz co pisałeś? Nikt tego nie sprawdzi?

  • zeus04 – 03.01.2018

    Powtarzam: nie jestem hejterem Newagu i nie wymyślam niestworzonych rzeczy. Nie koloryzuję faktów, a patrzę krytycznie jako praktyk/zawodowiec.

  • Mechatronik – 03.01.2018

    Zeuskowi nie spodobała się niska cena jaką dał NEWAG za utrzymanie. Bidula tak się przejął tym "detalem", że spać nie może po nocach. Wcale się nie spina tylko zapomina przy tej okazji że to z państwowych pieniędzy utrzymuje się prywatną firmę, która dzięki swej polityce i prowadzeniu wojny zaciągnęła się na skraj bankructwa. Zapomina bidula że pool taborowy jaki PFR utworzył z Pesą równo dzieli jedynie koszty finansowe jego funkcjonowania a udziały jakoś tak skręciły w kierunku prywatnej firmy?Zapomniał, że bez dotacji 200 milionów złotych firmę czekałoby bankructwo? Zapomniał, że ta kwota to kilka procent tego co trzeba w nią wpompować aby wyprowadzić jej chore finanse na prostą? Zapomniał że to nie fair ze strony Pesy startować w tej sytuacji w kolejnych przetargach i po takiej kompromitacji z taborem? Zapomniał biedak, że PKP, a którego los tak bardzo mu rzekomo leży na sercu podisał z Pesą kolejna umowę na zaprojektowanie i zbudowanie spalinowo-elektrycznej lokomotywy i za co zapłaci (Jakoś nie wykazuje swego "obiektywnego" zainteresowania detalami tego chorego dealu między IC a Pesą zawartego po kompromitujących wpadkach z Gamami i Dartami) PIC ? Zapomniał bidula, że nie w taki sposob powinien wygladać dialog techniczny gdzie rozmawia sie że wszystkimi chętnymi gotowymi do tego typu działań, a decyzje są skutkiem określonego przetargu a nie są podejmowane na zasadzie "dogadania się przedstawicieli państwowego PKP i prywatnej PESy ? Zapomniał że w przetargu na brakujące już w PKP IC elektrowozy SWIZ napisał sam zamawiający i to on odpowiada za rozstrzygnięcie tego przetargu co w końcu i po wielomiesięcznym cierpieniu raczył uczynić? (A i tak będzie musiał wypożyczyć sprawne loki elektryczne w tym roku)A ktoś pisze że chce poznać detale? Ciekawość wyjątkowa i taka jakoś powodowana troską o losy PKP IC a jednocześnie dziwna bo cena za utrzymanie nie wysoka. Może to dlatego, że wygrała firma nie dotowana przez państwowe instytucje finansowe i bez wyraźnego lobbingu politycznego w ławach poselskich i rządowych.

  • zeus04 – 03.01.2018

    Zakupy broni i taboru kolejowego zawsze były i będą się stykać z polityką. Przykładowo ustawodawca państwowy tworzy prawo i może mnożyć tzw. bariery wejścia. Setki certyfikatów itp. Szwajcaria i Austria stymulują postęp i innowacyjność np. za pomocą stawek dostępu do torów, gdzie niższe opłaty dotyczą pojazdów o niższym oddziaływaniu na tor. Pojazdy z takim podwoziem jak w istniejących dotychczas Gryfinach nie miałby szans w tamtejszych przetargach.

  • Robin Hood – 03.01.2018

    Za to pojazdy takie jak Gama dzięki "skutecznemu" lobbingowi takich jak ty "specjalistów" są powodem że na polskich torach żywa będzie wiecznie ZKA tam gdzie miały docierać te bydgoskie wynalazki.

  • zeus04 – 03.01.2018

    Papierowy Gryf byłby pewnie lepszy. On jest super... bo istnieje tylko wirtualnie, a tym środowisku wszystko jest idealne...

  • Mechatronik – 03.01.2018

    I co w odpowiedzi od czwartego bożka ? Nic konkretnego. Żadnego odniesienia się do zarzutów. Za to próbuje mnie zarazić tym jak Chińczyki się trzymają? Już raz prosiłem żeby napisał mi jak to się ma do kolei na Madagaskarze??? Zdecyduj o czym piszesz człowieku. Rozumiem że już nie o tym że Newag wygrał i dlaczego tak się stało, a o stawkach dostępu do Austriackich i Szwajcarskich torów i jej wpływu na innowacyjność tamtejszych produktów. Gratuluję i szczerze współczuję.

  • zeus04 – 03.01.2018

    Niewygodnie mi się pisze z klawiatury telefonu. Właśnie wysiadam z Elfa w Gliwicach... ☺️

  • Robin Hood – 03.01.2018

    Jaki zmartwiony i zatroskany jest losem Gryffinów w Austrii i Szwajcarii zeus04? Przejął się losem Newagu przy tej okazji czy jakoś tak? Pierwszy taki który stworzył bądź chce stworzyć barierę wejścia w postaci za niskiej ceny utrzymania. Jaki zatroskany jesteś o los PIC? I jakie to wszystko wzruszajace? Aż popłakałem się po przeczytaniu tych bujd. Tyle że z radości jaką grasz to swoje cierpienie za wszystkich.

  • zeus04 – 03.01.2018

    Pytanie: Czy Gryffin dla PKP-IC jest dobry? Czy jest lepszy od Gamy? ;)

  • Robin Hood – 03.01.2018

    Pytanie winno brzmieć czy będzie dobry a nie czy jest dobry. Jestem spokojny bedzie, bo to bedzie lokomotywa sprawdzona już w prototypie multisystemowego rozwiązania. Na pytanie czy będzie lepszy od Gamy już dzisiaj można powiedzieć że nie da rady pobić rekordów usterek i awarii ustanowionych przez Gamę.

  • anarh – 03.01.2018

    odpowiadam zależy od wózków , silników trakcyjnych , amortyzatorów , Przełożenia/przekładni -silnik trakc. -.-> oś . ( zawieszenie silników ) jak już mówisz o odziaływaniu na tor. . . to kto ma lepsze rozwiązania tech.

  • Robin Hood – 03.01.2018

    O ile pamiętam to w lokomotywach i eztach Pesy często wykrywano pęknięcia wózków. Działo się też coś niepokojącego w sprzegłach i paliwo miało byc nieodpowiednie. No ale za to wszystko odpowiedzialni mieli byc wszyscy inni poza Pesą.

  • zeus04 – 03.01.2018

    Dart bazował na o wiele bardziej sprawdzonym Elfie. Silnik spalinowy Gamy na dobrych silnikach z rodziny 4000 itd. itp. Gryfin dla IC nie istnieje i z prototypem ma niewiele wspólnego. Sam prototyp ma za niski przebieg aby coś stwierdzić i jeździł w ruchu towarowym nie licząc kilku epizodów. Niemieckie elektrowozy (podobne do BR189) dla kolei indyjskich też początkowo jeździły dość dobrze. Dobrze do czasu wypracowania się luzów na przekładniach i zmęczenia materiału. Rekordy awaryjności? Warto przestudiować przypadek SP32, niemieckiej Di6 lub ST48.

  • bylykolejor – 03.01.2018

    Może za dużo elektroniki /automatyki i czujników . Kiedys wkladał klocek pod nadmiarowy . lub inny stycznik /przekażnik. i rwał dalej, bo opoznienie na trsasie 2 min . i tłumaczenie u dyspozytora

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...