Newag wystartuje w hybrydowych przetargach. Będzie miał konkurencję?
Jak informowaliśmy nałamach InfoRail.pl Koleje Dolnośląskie ogłosiły taborowy przetarg, któryobejmuje m.in. hybrydy. Podobne plany ma również Zachodniopomorski UrządMarszałkowski.
W obu przypadkach niemal pewne jest, że ofertę złoży Newag.Potwierdza to Prezes nowosądeckiego producenta w rozmowie z PAP.
„Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na 11 EZT-ów ihybrydowych, dwunapędowych jednostek trakcyjnych. W opcji jest zwiększeniekontraktu o 30 jednostek. W związku z tym, że w 2019 roku nasza ofertapowiększyła się o pojazd hybrydowy, na pewno będziemy w tym przetargustartować” – powiedział Zbigniew Konieczek.
Przetarg na dostawę hybryd dla województwa zachodniopomorskiegoma zostać ogłoszony w najbliższych dniach.
Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl W ocenie analitykówErste Securities Polska, Newag wygra większość przetargów na HZT. Wynika to zfaktu, że główny rywal – PESA – obecnienie produkuje tego rodzaju taboru, będąc zbyt zajętym restrukturyzacją spółki.Ale nie oznacza to, że nie wystartuje w „hybrydowych” przetargach. Prezesbydgoskiej firmy Krzysztof Zdziarski zapowiedział bowiem, że taki pojazd możepojawić się w ofercie PESY. Przyznał, że kierowana przez niego firma analizujerynek i współpracuje z dostawcami, którzy są w stanie zagwarantować zbudowanietakiego pojazdu.
Przypomnijmy, że w Bydgoszczy prowadzone są prace nadpojazdami wodorowymi. A to w dalszej perspektywie ma zaowocować pojawieniem siępojazdów napędzanych tym paliwem. Krzysztof Zdziarski zasugerował, że być możezamawiający powinni poczekać na nowe rozwiązania i dopiero wówczas ogłosićprzetargi.
Nie można również zapominać o Stadlerze, który brał udział wdialogu technicznym, dotyczącym hybrydowych pojazdów dla województwazachodniopomorskiego. I być może będzie zainteresowany zarówno tym przetargiem,jak również zamówieniem Kolei Dolnośląskich. Hybrydowe składy dostarcza dla Lombardii.
Wszystko zatem wskazuje, że pierwsze liniowe hybrydy napolski rynek wprowadzi ktoś z trójki Newag, PESA i Stadler.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze