TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag wystartuje w hybrydowych przetargach. Będzie miał konkurencję?
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.03.2020 10:45:17 3 komentarze
Newag wystartuje w hybrydowych przetargach. Będzie miał konkurencję?

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Koleje Dolnośląskie ogłosiły taborowy przetarg, który obejmuje m.in. hybrydy. Podobne plany ma również Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski.

W obu przypadkach niemal pewne jest, że ofertę złoży Newag. Potwierdza to Prezes nowosądeckiego producenta w rozmowie z PAP.

"Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na 11 EZT-ów i hybrydowych, dwunapędowych jednostek trakcyjnych. W opcji jest zwiększenie kontraktu o 30 jednostek. W związku z tym, że w 2019 roku nasza oferta powiększyła się o pojazd hybrydowy, na pewno będziemy w tym przetargu startować" – powiedział Zbigniew Konieczek.

Przetarg na dostawę hybryd dla województwa zachodniopomorskiego ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach.

Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl W ocenie analityków Erste Securities Polska, Newag wygra większość przetargów na HZT. Wynika to z faktu, że główny rywal  - PESA - obecnie nie produkuje tego rodzaju taboru, będąc zbyt zajętym restrukturyzacją spółki. Ale nie oznacza to, że nie wystartuje w "hybrydowych" przetargach. Prezes bydgoskiej firmy Krzysztof Zdziarski zapowiedział bowiem, że taki pojazd może pojawić się w ofercie PESY. Przyznał, że kierowana przez niego firma analizuje rynek i współpracuje z dostawcami, którzy są w stanie zagwarantować zbudowanie takiego pojazdu.

Przypomnijmy, że w Bydgoszczy prowadzone są prace nad pojazdami wodorowymi. A to w dalszej perspektywie ma zaowocować pojawieniem się pojazdów napędzanych tym paliwem. Krzysztof Zdziarski zasugerował, że być może zamawiający powinni poczekać na nowe rozwiązania i dopiero wówczas ogłosić przetargi.

Nie można również zapominać o Stadlerze, który brał udział w dialogu technicznym, dotyczącym hybrydowych pojazdów dla województwa zachodniopomorskiego. I być może będzie zainteresowany zarówno tym przetargiem, jak również zamówieniem Kolei Dolnośląskich. Hybrydowe składy dostarcza dla Lombardii. 

Wszystko zatem wskazuje, że pierwsze liniowe hybrydy na polski rynek wprowadzi ktoś z trójki Newag, PESA i Stadler.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hybryda
Newag
Stadler
PESA
  • mechanik – 03.03.2020

    "Krzysztof Zdziarski zasugerował, że być może zamawiający powinni poczekać na nowe rozwiązania" - dobre :)

  • zeus04 – 03.03.2020

    Pośpiech niewskazany. Lepiej poczekać i porównać różne konstrukcje. Dawniej zlecano temat dwóm niezależnym ośrodkom. Tak było w przypadku opracowywania podstawowego typu lokomotywy manewrowej gdzie powstały prototypy SM15 i SM42 oraz ich silniki a8C22 i V12CD19. Tak było przy wyborze docelowego modelu modernizacji SM42, gdzie powstały wersje 6Dg i 6Dk. Tak było podczas wyboru nowoczesnego wózka wagonowego, gdzie równolegle pracowano nad 11AN i 19AN (BKW200). Normą to jest w lotnictwie wojskowym gdzie powstały prototypy np. w USA YF-22 i YF-23, a w ZSSR MiG-29 i Su-27...

  • zeus04 – 04.03.2020

    Czasami te klocki nie pasują do siebie. Ostatni przykład z życia: prądnica synchroniczna z magnesami stałymi nie ma innej możliwości regulacji napięcia wyjściowego jak tylko poprzez zmianę obrotów i w zakresie dostępnych obrotów wahać się może pomiędzy ok. 600 V DC do 2220 V DC (ta druga wartość przy maksymalnych obrotach i bez obciążenia w temp. ok. -30 stopni Celsjusza). Drugi zakupiony klocek który ma moc odbierać z tej "prądnicy"poprawnie pracuje w zakresie napięć wejściowych 2kV do 4kV i jest to zgodne z normą. Gdyby poddostawca dostał specyfikację całości, to spokojnie przygotowałby to do pracy z niższymi napięciami, ale nikt nic nie powiedział...klocki powkładano i szok...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....