TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag z umową na dostawę kolejnych Impulsów dla KD
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.01.2017 12:02:08 6 komentarzy
Newag z umową na dostawę kolejnych Impulsów dla KD

Newag podpisał dziś umowę z Kolejami Dolnośląskimi na dostawę kolejnych Impulsów.

Będzie ich 11. Pięcioczłonowych składów 45WE, podobnych do tych, jakie eksploatują Koleje Mazowieckie. To największy zakup w historii Kolei Dolnośląskich. Zamówienie jest realizowane w ramach realizacji projektu pod nazwą "Poprawa jakości usług regionalnego publicznego transportu zbiorowego Województwa Dolnośląskiego realizowana poprzez zakup jedenastu nowych, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych".

Przypomnijmy, że złożona 17 listopada oferta, zaproponowana przez firmę NEWAG S.A. została wybrana jako najkorzystniejsza. Producent zaoferował dostawę 11 pojazdów Impuls za kwotę 266,5 mln złotych brutto (kryterium ceny wynosiło 60%). Zaproponowane Kolejom Dolnośląskim pojazdy będą posiadać 249 miejsc siedzących (25% punktów) oraz objęte zostaną 48 miesięcznym okresem gwarancji. W przetargu udział brała także PESA.

Jak powiedział marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski, koszty całej inwestycji wyniosą 266,5 mln zł i będą sfinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-20.

"Od kilku lat rozwijamy lokalne połączenia kolejowe w regionie i ta historyczna, największa inwestycja w Koleje Dolnośląskie SA jest tego konsekwencją. Przede wszystkim zależy nam na podniesieniu komfortu podróży, bo zainteresowanie Dolnoślązaków tym środkiem transportu jest coraz większe" - powiedział Przybylski.

Prezes Kolei Dolnośląskich SA Piotr Rachwalski poinformował, że pojazdy będą obsługiwać nowe połączenie z Wrocławia w kierunku Kłodzka i Międzylesia oraz będą wykorzystywane do obsługi najbardziej uczęszczanych linii: Wrocław - Legnica ? Lubin ? Głogów oraz Wrocław ? Węgliniec i Wrocław - Rawicz.

"Zainteresowanie naszymi przewozami jest coraz większe. Z danych za lata 2013-15 wynika, że w 12 województwach zmniejszyła się liczba pasażerów, a w trzech wzrosła o kilka procent. Tymczasem w województwie dolnośląskim zanotowaliśmy wzrost aż o 31 procent" - powiedział Rachwalski.

W zeszłym roku Koleje Dolnośląskie przewiozły ponad 7 mln pasażerów.



Sprawdź też:
Newag
Koleje Dolnośląskie
Impuls
  • Dr.Zoidberg – 13.01.2017

    No i fajnie.

  • jacek – 13.01.2017

    Uważam, że optymalny kształt kolei regionalnej w dolnośląskim będzie można uzyskać dopiero dzięki kolejnym inwestycjom - zarówno tym małym, jak i tym dużym. Może na początek wymienię te najmniejsze, dzięki którym efektywność ekonomiczna już istniejących relacji wzrośnie naprawdę bardzo znacząco: 1. Konieczne jest odtworzenie odcinka Chojnów-Rokitki na linii kolejowej nr 316 (z prędkością eksploatacyjną 90-110 km/h) wraz z likwidacją odcinka LK nr 275 Miłkowice-Rokitki, co pozwoli zwiększyć dostępność liczącego blisko 14 tysiące mieszkańców Chojnowa dzięki włączeniu go w relację Wrocław-Legnica-Żagań-Żary (obecnie pociągi te pomijają Chojnów od strony północnej, zatrzymując się na p.o. Goliszów, który znajduje się z daleka od i tak niewielkiej wsi. Goliszów na tym nie straci, bo i tak leży tuż obok Chojnowa, a w nowym układzie w relację Wrocław-Żary włączona zostałaby dodatkowo większa od Goliszowa wieś Biała. 2. Wiemy już, że zapadła decyzja polityczna, aby odtworzyć bezpośrednią relację Wrocław-Świdnica przez Sobótkę, więc dyskusja na temat sensu tej inwestycji nie ma już większego sensu. Należy więc starać się "wycisnąć" z niej jak najwięcej. Uważam, że optymalne byłoby uruchomienie składów złożonych z dwóch SZT (po 2-3 człony każdy), które byłyby rozłączane na stacji Świdnica Przedmieście. Jeden zakończyłby bieg na stacji Świdnica Miasto, drugi zaś pojechałby dalej do Dzierżoniowa, by dalej dojechać do Bielawy. Nie ma sensu uruchamiać połączeń dla jednego 58-tysięcznego miasta, gdy tuż obok mamy jeszcze miasto 33-tysięczne, a tuż pod nim 30-tysięczne. Dodatkowo uruchomiłbym skomunikowane z pociągami autobusy z 7-tysięcznych Pieszyc do odtworzonego przystanku Dzierżoniów Dolny. 3. Można naprawdę relatywnie niewielkim kosztem "wycisnąć" z potencjału ekonomicznego linii Wrocław-Legnica i Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra poprzez odtworzenie kilku linii o charakterze dojazdowym. O konieczności utworzenia bezpośrednich połączeń Wrocław-Legnica-Lubin (docelowo obowiązkowo do Polkowic) chyba nie muszę się rozpisywać. Dlatego skupię się na linii 274, na której po realizacji poniższych inwestycji wręcz konieczne stanie się wprowadzenie pociągów push-pull po 4 człony każdy :) - można zacząć od mającej największy potencjał tzw. jeleniogórskiej kolei miejskiej, odtwarzając połączenia do Karpacza i Kowar (przede wszystkim do Kowar) z prędkością 90 km/h oraz zwiększając częstotliwość na linii do Szklarskiej Poręby p. Piechowice, - następnie warto uruchomić pociągi ze Zgorzelca do liczącej 18 tysięcy mieszkańców Bogatyni (wystarczy choćby i 90 km/h dla zapewnienia konkurencyjności), - Lubań-Leśna jako eksperyment - przywrócenie prędkości szlakowej na poziomie 50-70 km/h i wypożyczenie od Czechów wagonu motorowego 810, to paradoksalnie ma sens, bo choć Leśna liczy niespełna 5 tys. mieszkańców, to cały odcinek znajduje się w obszarze stosunkowo zurbanizowanym, a przystanku są blisko skupisk ludności, - Gryfów Śl.-Mirsk-Świeradów - ogromny potencjał w ruchu turystycznym, - Kamienna Góra - aż prosi się o przesunięcie linii 274 na południe, tworząc nowy przebieg z Marciszowa do stacji Boguszów-Gorce, przy czym do KG powinien być duży ruch transgraniczny z Czechami przez Lubawkę, - Wałbrzych-Mieroszów-Mezimesti-Broumov - to też jak najbardziej ma sens. 4. Warto rozważyć elektryfikację odcinka magistrali podsudeckiej Kamieniec Ząbkowicki-Ząbkowice Śl. Wtedy na linię Wrocław-Kłodzko-Międzylesie można byłoby puszczać dwuskłady złożone z jednostki czteroczłonowej (do Kłodzka) i dwuczłonowej (do Ząbkowic Śl.), które w Kamieńcu Ząbkowickim byłyby rozłączane na dwa pociągi. Większe inwestycje: 1. Lwówek Śląski i Złotoryja w ramach jednego projektu inwestycyjnego. Absolutnym priorytetem powinno być uruchomienie pociągów kursujących w takcie godzinnym z prędkością na poziomie 110 km/h (z wyjątkiem miejscowych ograniczeń wynikających z geometrii torowiska) w relacji Legnica-Złotoryja-Lwówek Śl.-Wleń-Jelenia Góra. Dzięki temu do sieci kolejowej włączony zostałby nie tylko 9-tys. Lwówek Śl., ale także 16-tys. Złotoryja, a oba miasta zyskałyby bardzo korzystne połączenie zarówno z Jelenią Górą, jak i Legnicą i Wrocławiem. 2. Rewitalizacja odcinka Lwówek Śl.-Nowogrodziec-Zebrzydowa do 90 km/h też ma sens. Ale tylko w przypadku uruchomienia bezpośrednich pociągów z Jeleniej Góry do Zielonej Góry co dwie godziny przy możliwie wysokiej prędkości handlowej. Takie pociągi na odcinku Jelenia Góra-Lwówek Śl. powinny więc kursować jako RE (postój - Wleń), następnie do stacji Zebrzydowa jako Os, za to potem aż do Zielonej Góry już tylko jako RE (postoje - Węgliniec, Iłowa, Żary, Nowogród Bobrzański). 3. Linia Wrocław-Międzylesie: po modernizacji do 160 km/h tam, gdzie tylko to możliwe oraz budowie drugiego toru na odcinku Strzelin-Kamieniec Ząbkowicki należy koniecznie przywrócić połączenia z Kłodzka do Stronia Śląskiego z prędkością 90 km/h (takt godzinny) i wprowadzić takt godzinny z Kłodzka do Kudowy-Zdrój. Odcinek Kłodzko-Międzylesie-Usti nad Orlici-Pardubice powinien być obsługiwany głównie jednostkami dwuczłonowymi zakupionymi wspólnie przez KD i CD - tu akurat nie potrzeba zbyt wiele bezpośrednich połączeń Wrocławia z granicą.

  • KODek – 13.01.2017

    Brawo Dolny Śląsk że NEWAG a nie ten tandeta Pesy

  • Stylista – 14.01.2017

    Popieram skomunikowanie Lwówka Śląskiego z Wroclawiem,

  • jacek – 15.01.2017

    @Stylista

    Godzimy w ten sposób interesy komunikacyjne Wrocławia, jak i JG i Legnicy. Dwie pieczenie upieczone na jednym ogniu

  • sphinx – 17.01.2017

    @ KODek raczej plus, że jednolity tabor. Do elfów jednak im daleko...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...