TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Newag zmodernizuje lokomotwy EP09
INFORAIL - Opublikowano: 01.04.2015 09:12:36 1 komentarz
Newag zmodernizuje lokomotwy EP09

PKP Intercity podpisały umowę z Newagiem na wykonanie obsługi technicznej 5 lokomotyw elektrycznych serii EP09 na 4-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją do typu 104Ec. Za wykonanie tych prac przewoźnik będzie musiał zapłacić 7 998 500 PLN netto. Producent z Nowego Sącza został wybrany w procedurze bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W uzasadnieniu czytamy, iż wykonanie napraw rewizyjnych lokomotyw serii EP09 jest konieczne do spełnienia wymogów DSU. W trakcie napraw lokomotywy te zostaną zmodernizowane do typu 104EC, do jakiego uprzednio zmodernizowano (prace wykonały ówczesne ZNLE Gliwice) 34 lokomotywy serii EP09. Zamawiający przejął aportem lokomotywy od ?PKP Cargo S.A.?oraz umowę (zawartą między ?PKP Cargo S.A.?a NEWAG Gliwice S.A.), na wykonanie napraw głównych lokomotyw. W ramach cesji tej umowy zamawiający uzyskał częściowo dokumentację dotyczącą lokomotyw. Umowa określa, iż dokumentacja ta może być wykorzystywana i powielana do obsługi i napraw lokomotyw wyłącznie w zakładach naprawczych Zamawiającego, względnie w spółkach, w których udziały posiada PKP S.A. lub ?PKP Cargo S.A.?, jak również u ich następców prawnych. Wykonawca napraw zastrzegł (jako autor i właściciel dokumentacji), prawo do jej własności intelektualnej oraz nadał jej klauzulę tajemnicy handlowej. Zamawiający nie jest zatem uprawniony do przekazania tej dokumentacji innemu podmiotowi na potrzeby wykonywania napraw. Wykonanie napraw nie jest możliwe bez kompletnej dokumentacji konstrukcyjnej, w tym w szczególności bez całości dokumentacji modernizacyjnej. Uwzględniając powyższe dokumentacja konstrukcyjna, w tym dotycząca zmian i modernizacji lokomotyw EP09, opracowana przez NEWAG stanowi utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Korzystanie z tej dokumentacji, wymaga zgody tego podmiotu, wyrażonej w formie licencji bądź poprzez przeniesienie praw autorskich. NEWAG odmówił jej udzielenia. Dokumentacja ta stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Umożliwienie osobom trzecim korzystania z ww. dokumentacji stanowiłoby naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa skutkujące możliwością zgłoszenia przez NEWAG uzasadnionych roszczeń wobec zamawiającego. Dokumentacją modernizacji do typu 104Ec lokomotyw EP09 wykonanych w NEWAG może dysponować tylko jej twórca i właściciel, czyli NEWAG. Na tak zmodernizowaną lokomotywę wykonawca w uzyskał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego. Wykonanie napraw wraz z modernizacją do typu 104Ec lokomotywy EP09 nie jest możliwe bez kompletnej dokumentacji konstrukcyjnej, w tym w szczególności bez dokumentacji modernizacyjnej. Pełną dokumentację dotyczącą napraw lokomotyw EP09 posiada jej twórca i wykonawca NEWAG. Zakładając, że inna firma wykonałaby naprawę z modernizacją w takim samym zakresie, to pomijając kwestię zarzutów NEWAG (ochrona praw wyłącznych) byłaby to inna modernizacja niż ta wykonana przez NEWAG do typu 104Ec. Wymagałoby to uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie pojazdu do eksploatacji przez UTK dla wykonawcy naprawy. Bez tego lokomotywa nie może być eksploatowana. Uwzględniając powyższe zostały spełnione przesłanki udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki na rzecz NEWAG-u. Dokumentacja opracowana przez NEWAG stanowi utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zatem dowolna forma korzystania z tej dokumentacji, wymaga zgody właściciela, wyrażonej w formie licencji bądź poprzez przeniesienie praw autorskich. I wszystko jasne?   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
EP09
modernizacja
PKP Intercity
  • de micheliss – 02.04.2015

    Wszystko ładnie i pięknie, ale należy się zastanowić nad prawdziwą modernizacją tej serii. Po pierwsze wymiana silników na asynchroniczne i podniesienie prędkości eksploatacyjnej do 200 km/h. Przy 10 husarzach byłoby to znaczące wzmocnienie pozycji PKP jako najszybszego przewoźnika w Polsce, a w najbliższym czasie nie zanosi się na dalszy zakup lokomotyw o takich parametrach. Skoro po CMK będzie można jeździć 200 km/h to trzeba mieć też inny tabor niż Pendolino. 10 husarzy co jakiś czas jest odstawianych: a to ze względu na niesprawne spężarki lub inne powody... Jak modernizować EP09 to tylko po to by jeździły po 200 km/h.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....