TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nici ze współpracy Cegielski – Stadler?
Karol Wach - Opublikowano: 02.11.2010 09:14:51 3 komentarze
Nici ze współpracy Cegielski – Stadler?

O aktualnej kondycji Spółki H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych rozmawiamy z jej Prezesem –Jerzym Cukierskim.  

Karol Wach (InfoRail): Jakie są obecnie główne cele FPS?

Jerzy Cukierski (Prezesa spółki H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych)*: Po przejęciu spółki przez Agencję Rozwoju Przemysłu naszym celem jest dostosowanie regulacji prawnych przedsiębiorstwa do, zmierzającej do podniesienia efektywności, wymogów właściciela. Obecnie jesteśmy nadal w fazie negocjacji i pracy nad wstępnym projektem nowego regulaminu wynagradzania wypracowywanego wspólnie ze związkami zawodowymi.

Spółka po zmianie właściciela jest w trakcie opracowywania strategii do 2013 r. uwzględniającej zapaść rynku przewozów pasażerskich. Oczekujemy, że przy współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu, spółka poprawi swoją sytuację i odbuduje pozycję na rynku. Restrukturyzacja ma dotyczyć trzech obszarów: organizacyjnego, produktowego oraz ekonomicznego.

KW: A jak wygląda kondycja spółki?

JC: W lipcu 2010 r., w drodze przetargu, uzyskaliśmy od Kolei Białoruskich zamówienie na remont okresowy wagonów typu 305Ad2 naszej produkcji. Planowane przyjście wagonów do FPS to początek września br.

W maju 2010 r. wygraliśmy natomiast przetarg na wykonanie wagonów sypialnych typu WLAB RIC - 200, przeznaczonych do przewozów pasażerskich w komunikacji międzynarodowej. Obecnie trwają negocjacje warunków umowy. Od września 2009 r. realizujemy długoterminowy kontrakt na wykonawstwo i dostawę szkieletów ścian bocznych do niskopodłogowych wagonów piętrowych dla firmy Simens A.G. Natomiast, z największym polskim przewoźnikiem - PKP Intercity S.A., –jesteśmy w trakcie realizacji umowy obejmującej produkcję całkowicie nowych wagonów. Są to wagony bezprzedziałowe I klasy, bezprzedziałowe II klasy, z przedziałami dla niepełnosprawnych oraz przedziałowe. Są to pojazdy przystosowane do jazdy z prędkością 200 km/h, z bardzo nowoczesnym designem, oświetleniem LED, z wyświetlaczami wewnętrznymi, na których prezentowane będą informacje pasażerskie, bądź reklamy. W wagonach zastosowano innowacyjne przejście międzywagonowe o podwyższonym komforcie. Współpraca z PKP IC obejmuje również realizację projektu naprawy rewizyjnej wagonów osobowych oraz naprawy głównej z modernizacją (wagony te, finalnie, mają opuścić fabrykę jako wagony II klasy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych).

KW: Co z ewentualną współpracą z firmą Stadler?

JC: Warunkiem współpracy z firmą Stadler Bussang było wygranie przez Stadler przetargu na dostawę 22 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) dla Województwa Wielkopolskiego. W dniu 6 sierpnia br. swoje oferty w postępowaniu złożyły 3 firmy: Stadler, hiszpański CAF oraz bydgoska PESA. W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia postępowania, w ramach podpisanego listu intencyjnego, Stadler zamierzał zlecić nam prace związane z budową środkowych wagonów, zestawieniem kompletnych zespołów trakcyjnych oraz przeprowadzeniem testów i uruchomieniem zespołów trakcyjnych. Bylibyśmy również odpowiedzialni za obsługę gwarancyjną pociągów, co znacząco zwiększyłoby efektywność eksploatacji pojazdów. Podpisany list intencyjny dotyczy przetargu na 22 sztuk EZT, ale jesteśmy przekonani, że zainicjowana w ten sposób współpraca pomoże rozwinąć potencjał naszej spółki, realizowany również w innych projektach na rynku polskim i rynkach zagranicznych.

 

*Jerzy Cukierski –absolwent Politechniki Gdańskiej. W latach 1990-1994 Prezydent Miasta Skarżysko - Kamienna. Zarządzał firmami różnych sektorów. W latach 1995-2010 pracował w zarządach miedzy innymi takich firm jak PBO S.A. w Radomiu, PZL „Wola”S.A. w Warszawie, ZPS Sp. z o.o. w Pionkach, KiZWK „Bukowa Góra”S.A. w Łącznej. Był członkiem wielu rad nadzorczych takich jak ZM „Mesko”S.A. w Skarżysko - Kamienna, PCO S.A. w Warszawie, ZEORK S.A. w Skarżysku - Kamienna, OBRUM Sp. z o.o. w Gliwicach, MPWiK Sp. z o.o. w Skarżysku –Kamienna.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Cegielski
wagon
modernizacja
  • kobold – 03.11.2010

    Drugie zdjęcie jest zdaje się przedstawia wnętrze ATR220:->

  • radek_mgth – 03.11.2010

    nic podobnego. To są właśnie nowe wagony FPS

  • KW – 03.11.2010

    Było drobne zamieszanie, teraz już jest ok. Przepraszam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....