TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nie ma chęci współpracy z Chinami przy budowie tunelu w ramach Via Baltica
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.03.2019 15:25:37
Nie ma chęci współpracy z Chinami przy budowie tunelu w ramach Via Baltica

Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Jyrki Katainen w opublikowanym w środę wywiadzie wypowiedział się sceptycznie na temat ewentualnego udziału Chin w budowie podmorskiego tunelu kolejowego z Helsinek do Tallina w ramach przedłużenia Via Baltica.

Zarówno w Finlandii, jak i w Estonii finansowanie tak strategicznego obiektu przez państwową chińską firmę postrzega się jako ryzykowne.

"Jest zbyt wiele otwartych kwestii" - powiedział Katainen dziennikowi "Helsingin Sanomat" Przyznał, że powodem obaw KE przed korzystaniem z chińskich funduszy jest wygrywanie przetargów przez firmy mające wsparcie chińskiego rządu, co "wypacza konkurencyjność".

O pozyskaniu chińskiego inwestora – spółki Touchstone Capital Partners - poinformował pod koniec ubiegłego tygodnia fiński biznesmen i wizjoner Peter Vesterbacka. Kieruje on firmą FinEst Bay Area, której celem jest zdobycie środków na budowę tunelu i jego techniczna realizacja. Vesterbacka, kojarzony wcześniej z fińską spółką Rovio i wielkim sukcesem gry na komórkę "Angry Birds", został zaliczony przez magazyn "Politico" do grona 28 osób, które najbardziej wpłyną na kształt Europy w 2019 roku.

FinEst Bay Area forsuje alternatywny wobec międzypaństwowego - realizowanego przez rządy Finlandii i Estonii - projekt budowy tunelu. Koszt całej inwestycji szacuje na około 15 mld euro, a taką kwotę zgodnie z podpisanym ostatnio listem intencyjnym gotowa jest zapewnić chińska firma.

Jak twierdzi Vesterbacka, tunel realizowany przy chińskim wsparciu mógłby zostać ukończony w ciągu kilku lat - znaczniej wcześniej niż alternatywny międzypaństwowy projekt. Według niego pociągi między Helsinkami a Tallinem zaczęłyby kursować w grudniu 2024 roku. Vouchery dla pasażerów w cenie 50 euro za przejazd w jedną stronę i 100 euro w obie są już sprzedawane.

W ocenie mera Helsinek Jana Vapaavuori projekt "nie jest obecnie realistyczny". Udzielając wywiadu fińskiemu radiu Yle, mer ocenił, że wiadomość o chińskim finansowaniu "nie popchnie projektu w żadną stronę".

Podobne głosy słychać w Estonii. "Ryzyko związane z użyciem funduszy chińskich przedsiębiorstw państwowych jest zbyt duże" - ostrzegł na łamach estońskiego dziennika "Postimees" ekspert ds. Chin Leslie Leino. Dodał, że "Chiny nigdy w historii nie kierowały się altruizmem", a ich celem jest "znalezienie nowych rynków zbytu dla chińskich produktów oraz zwiększenie wpływów".

Według dyrektor departamentu w fińskim ministerstwie Sabiny Lindstrom projekt budowy tunelu wymaga decyzji politycznych, ponieważ wychodzi poza granice państwa. "Jedynie jako projekt prywatny nie może być dalej prowadzony" - wskazała. Dodała, że obecnie na poziomie ministerialnym nie ma oficjalnego stanowiska w kwestii ewentualnego ryzyka związanego z chińskim finansowaniem.

Międzypaństwowy fińsko-estoński projekt FinEst Link zakłada, że budowa tunelu rozpoczęłaby się w 2025 roku, a zakończyła w roku 2040. Szacowane na 13 do 20 mld euro koszty całego przedsięwzięcia zostałyby pokryte ze środków państwowych, samorządowych i unijnych, a także prywatnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Via Baltica
tunel
Estonia
Finlandia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....