Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nie ma winnych wypadku pociągu Kraków – Praga w 2008 roku

inforail
07.12.2017 21:10
0 Komentarzy

Sąd w Nowym Jicziniew województwie morawsko-śląskim uniewinnił w czwartek wszystkich dziesięciuoskarżonych o spowodowanie w 2008 roku w miejscowości Studenka zawalenia sięremontowanego wiaduktu, w który uderzył ekspresowy pociąg Kraków-Praga.

Katastrofa ta spowodowała śmierć ośmiu osób, w tym dwóchPolek. Spośród 95 rannych dziewięciu odniosło ciężkie obrażenia, niektórzy znich doznali trwałego poważnego uszczerbku na zdrowiu.

Wyrok nie jest prawomocny. Prokurator, który żądał dlaoskarżonych kar od trzech od sześciu lat pozbawienia wolności, złożyłodwołanie.

Według sądu nie udało się jednoznacznie udowodnić winyoskarżonych. Chociaż nie przyznawali się do winy większość z oskarżonychprzeprosiła rodziny ofiar oraz osoby, które ucierpiały w katastrofie.

„Sąd nie był w stanie obiektywnie i ze stuprocentowąpewnością stwierdzić, kto odpowiada za to, że wiadukt się zawalił. Obawiam się,że dziś już nikt nie jest zdolny to ustalić” – powiedział sędzia JaromirPszenica.

„By uznać oskarżonych winnymi, musielibyśmy wiedzieć,dlaczego wiadukt się zawalił. Możemy się domyślać, ale tego nie wiemy. Dlategoto, co się stało, nie jest jasne” – dodał. Jak zaznaczył, w przypadkuwątpliwości rozstrzygać należy na korzyść oskarżonych.

Prokurator Alesz Kopal zadeklarował zaskoczenie wyrokiem ijeszcze na sali rozpraw złożył odwołanie. „Zakładam, że przedstawionowystarczające dowody. Sąd nie zajmował się jednak wszystkimi okolicznościami”- powiedział.

Oskarżeni to trzej pracownicy głównego wykonawcy, pięciupracowników podwykonawcy, inspektor nadzoru wojewódzkiego zarządu dróg orazosoba samozatrudniona pracująca na rzecz podwykonawcy.

Do tragedii doszło 8 sierpnia 2008 roku. Mimo remontuwiaduktu nad torami ruch pociągów odbywał się normalnie. Gdy betonowakonstrukcja runęła na tory, z pełną szybkością nadjeżdżał pociąg relacjiKraków-Praga, w którym znajdowało się 400 pasażerów. Maszyniście udało sięwytracić prędkość, ale i tak uderzenie w zawalony wiadukt miało tragiczneskutki. Na miejscu zginęło sześć osób; wśród ofiar była jedna Polka. Dwie osobyw zmarły w szpitalu, w tym jeszcze jedna Polka.


Komentarze