Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niedawno przebudowana linia helska ma słabą przepustowość. Będą poprawiać

inforail
18.03.2019 08:42
0 Komentarzy

PKP PLK niedawno zakończyłyprzebudowę linii nr 213 Reda – Hel. Po kilkunastu miesiącach okazało się, że tama słabą przepustowość i trzeba ją znowu … przebudować.

Spółka właśnie ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji przygotowawczejdla Projektu „Poprawa przepustowości na linii nr 213 Reda–Hel” w ramachRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014–2020.Szacunkowa wartość to 2 000 000.00 PLN netto.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji przygotowawczej, którejjednym z elementów jest Studium Wykonalności, będące podstawowym dokumentem,składanym przy aplikowaniu o dofinansowanie ze środków UE w ramach dowolnegoprogramu operacyjnego, opisującym przedsięwzięcie, a także zasadność iwykonalność jego realizacji w określonym wariancie. Opracowanie powinno wnależyty i dokładny sposób dostarczyć Zamawiającemu i instytucjomodpowiedzialnym za wdrażanie projektów finansowanych ze środków publicznych wPolsce, podstaw do podjęcia decyzji finansowych i rzeczowych odnośnierealizacji projektu. Opracowanie będzie podstawowym dokumentem dla realizacjicałego projektu – rozwiązania i koncepcje w nim zawarte staną się podstawą doopracowania pozostałych elementów dokumentacji i etapów w ramach projektu.

Zamawiający oczekuje od Wykonawcy realizacji następujących celów:

1) określenie optymalnego wariantu inwestycyjnego realizacji projektu, wkontekście prognoz przewozowych i przyszłych potrzeb eksploatacyjnych iutrzymania, ze szczególnym uwzględnieniem ruchu regionalnego;

2) określenie modelu finansowania projektu;

3) kompleksowe przedstawienie uwarunkowań i rekomendacja najlepszychrozwiązań realizacji projektu.

Oferty można składać do 24 kwietnia 2019 roku, zaś opracowanie ma być gotowedo końca 2020 roku.

Przypomnijmy, że linia helska wykorzystywana jest optymalnie w zasadziejedynie w okresie wakacyjnym. Obecnie część składów Przewozów Regionalnychdociera jedynie do Władysławowa, skąd garstka zazwyczaj pasażerów jedzie dalejautobusem komunikacji zastępczej.


Komentarze