TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Niepewna przyszłość Przewozów Regionalnych w łódzkim
INFORAIL - Opublikowano: 25.08.2015 10:25:31 6 komentarzy
Niepewna przyszłość Przewozów Regionalnych w łódzkim

Tak, jak wczoraj sygnalizowaliśmy na łamach InfoRail Łódzka Kolej Aglomeracyjna przygotowała jesienne nowości dla swoich pasażerów. 19 września będzie historyczną datą, bo po raz pierwszy pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zatrzyma się w Lipcach Reymontowskich ? mówi marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień nawiązując do epizodu z życia Władysława Reymonta, który pracował na kolei. Pociągi ŁKA pojadą jednak dalej, bo nowa trasa będzie biec do Skierniewic. Wrześniowy kurs będzie promocyjny, a na stałe ŁKA zacznie kursować do ?miasta kwiatów? w grudniu. Na początek będą to dwie pary pociągów dziennie.
Na zmianach skorzystają też mieszkańcy Strykowa i Sieradza. Wprowadzona tam zostanie komunikacja dowozowa. Autobusy w barwach ŁKA będą kursować po ulicach obu miast i dowozić pasażerów do dworca tak, aby dogodnie mogli dostać się do pociągów. Koszt przejazdu nimi będzie zawarty w cenie biletu przy niezmiennych stawkach taryfowych biletów na ŁKA. Jest to program pilotażowy, ale jeśli spotka się z zainteresowaniem mieszkańców, to zostanie on rozszerzony na inne miasta.

Będziemy zachęcać inne miasta do współpracy. Tylko przy ich poparciu możliwe jest rozszerzenie tej usługi ? mówił Witold Stępień.

Co ciekawe nie w każdym autobusie będzie jechał konduktor. Wówczas pasażerowie bilety na przejazd będą mogli kupić dopiero w pociągu.

Autobusy zostaną pomalowane w barwy ŁKA, każdy będzie mógł zabrać na swój pokład co najmniej 40 pasażerów.

Marszałek Witold Stępień zapowiedział też, że 15 września ŁKA i Koleje Wielkopolskie rozpoczną wzajemną sprzedaż biletów. Pasażerowie będą mogli kupić w kasach ŁKA bilety na pociągi należące do Kolei Wielkopolskich i odwrotnie. Przypomnijmy, że od 1 sierpnia podobne porozumienie zostało zawarte między ŁKA, a Kolejami Mazowieckimi.

Przejmowanie kolejnych linii w województwie łódzkim przez samorządowego przewoźnika stawia pod coraz większym znakiem zapytania przyszłość Przewozów Regionalnych w tym regionie. Siatka połączeń ŁKA coraz mocniej rozwija się i choć nikt z samorządowców nie chce mówić jeszcze o całkowitym przejęciu przez tego ostatniego przewoźnika całej pracy w województwie, to wydaje się, że taki kierunek będzie chciał obrać Urząd Marszałkowski. Tym bardziej, że w dalszej perspektywie województwo planuje zakup co najmniej 20 kolejnych pociągów, które mają trafić do ŁKA. Linia do Skierniewic jest tą, którą przecież dotychczas obsługiwały Przewozy Regionalne. Od grudnia pojawią się tam pociągi ŁKA. Co prawda będą to dwie pary połączeń, ale doskonale wiadomo, że to dopiero początek. Przejęcie kolejnych kursów to tylko kwestia czasu.

Już dziś wiadomo też, że ŁKA obsługuje lub w ciągu kliku najbliższych miesięcy zacznie obsługiwać strategiczne linie w województwie łódzkim. To połączenia z Łodzi do Sieradza, Kutna, Łowicza i Skierniewic. Pociągi przewoźnika kursują też między Łodzią Kaliską a Widzewem. Co więcej w planach jest uruchomienie kursów do Warszawy, we współpracy z Kolejami Mazowieckimi. W dalszej przyszłości można spodziewać się też szerszej współpracy, nie tylko biletowej, z Kolejami Wielkopolskimi. Wszystko to pozwala postawić tezę, że los Przewozów Regionalnych w tym regionie jest może jeszcze nie przesądzony, ale bardzo niepewny.






Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ŁKA
Łódzkie
Przewozy Regionalne
  • Patologia IC i PR do piachu – 25.08.2015

    I bardzo dobrze......W rozkladzie 2016/17 widze nie mniej niż 4 pary .... Łodz - Warszawa (dwie na 10 wagonowych Flirtach od ŁKA i dwie na 10 wagonowych Impulsach od KM) ewentualnie na Bombkach.

  • PR mentalne sieroty po PRL – 25.08.2015

    Bardzo dobrze! Przewozy Regionalne pokazały już co potrafią (niewiele). ŁKA nie ma tego historycznego balastu i to jest jej przewaga

  • www – 25.08.2015

    PR-y nie mają żadnych szans tam gdzie jeżdżą nowi przewoźnicy samorządowi. To tylko kwestia czasu kiedy zostaną wypchnięci z tych województw, a w najlepszym wypadku dla PR-ów pozostaną ochłapy w postaci mało efektywnych liniach. Na razie samorządy nie mają wystarczająco dużo swojego taboru, dlatego przez kilka lat pozostanie obecny status quo. Kiedy PR-y wrócą do swoich metod podnoszenia kosztów i zmniejszania przewozów to dobrze się nie skończy. Zaraz... przecież restrukturyzacja ma na tym polegać. To się ma dobrze skończyć? Ktoś w to uwierzy?

  • PKP to syf – 26.08.2015

    Iluś marszałków podpisało 5 letnie kontrakty z PR? Bo bez tego nie będzie żadnej restrukturyzacji

  • Bozia – 26.08.2015

    Patologia IC i PR do piachuTaa, tylko kto za to zapłaci (a i skąd ŁKA weźmie 10 wagonowe FLirty w 2 lata?), bo na pewno nie ŁKA i KM, które w ruch Wawa - Łódź chcąc być uzupełnieniem, a nie zastępem dla PICu, który posiada zasoby na tę trasę.PIC jest skazany na tę trasę i to ten przewoźnik będzie realizował podstawową siatkę połączeń, w takcie co godzinnym, z odpowiednią podażą miejsc.

  • tp – 26.08.2015

    ŁKA bierze przykład z Kolei Małopolskich które też dowożą pasażerów do stacji w Wieliczce autobusami na takiej samej zasadzie. I jest to rozwiązanie bardzo chwalone przez mieszkańców tych miejscowości które są w ten sposób obsługiwane.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....