TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Notoryczne opóźnienia na trasie Poznań – Wrocław, interweniuje UTK
UTK InfoRail.pl - Opublikowano: 24.01.2018 15:11:06 1 komentarz
Notoryczne opóźnienia na trasie Poznań – Wrocław, interweniuje UTK

Prezes Urząd Transportu Kolejowego zwrócił się do PKP Polskich Linii Kolejowych o pilne podjęcie działań w celu poprawy punktualności pociągów na trasie Poznań - Wrocław. Urząd potwierdził, że na tej trasie powtarzają się kilkudziesięciominutowe opóźnienia pociągów.

UTK zbadał sprawę po skargach od pasażerów podróżujących na trasie Poznań Główny – Leszno – Wrocław Główny. W opinii urzędu, powtarzające się notorycznie opóźnienia pociągów "są nie do zaakceptowania". Linia kolejowa nr 271 łącząca Poznań z Wrocławiem jest obecnie modernizowana.

"Prezes UTK zwrócił się o podjęcie działań w celu ograniczenia skali niedogodności dla pasażerów podróżujących na trasie Poznań Główny – Leszno – Wrocław Główny. Mogą one dotyczyć sposobu prowadzenia prac, a także – o ile przewoźnicy wyraża na to zgodę - korekty rozkładu jazdy czy nawet skierowania części pociągów zmienioną trasą przez Ostrów Wielkopolski i Jarocin" – poinformował w środę Urząd Transportu Kolejowego.

Jak podano, podczas działań kontrolnych pracownicy UTK potwierdzili, że sposób prowadzenia robót spowodował poważne ograniczenie przepustowości linii kolejowej.

"Z powodu remontu, na stacji Leszno nie ma obecnie możliwości mijania się pociągów, a na 20-kilometrowym szlaku Leszno - Bojanowo ruch prowadzony jest po jednym torze. Na torach wzdłuż miejsca robót wprowadzono ograniczenie prędkości, jednak dane o ograniczeniu nie zostały uwzględnione podczas planowania rozkładu jazdy. Opóźniony przejazd jednego pociągu przekłada się na niedotrzymywanie rozkładu jazdy przez kolejne połączenia i opóźnienia narastają" - podał UTK.

Tomasz Frankowski z wydziału prasowego UTK powiedział w środę PAP, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ma teraz siedem dni na odpowiedź. "Zobaczymy, czy rozwiązania, które oni zaproponują mogą poprawić sytuację. Jeśli uznamy że nie, wtedy możliwe będą kolejne kroki. Nie chodzi nam o to, by nakładać kary, tylko by poprawić los pasażerów, by pociągi się nie opóźniały" - powiedział.

Rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec powiedział w środę PAP, że spółka przygotuje odpowiedź dla UTK.

"Kursowanie pociągów i prowadzenie prac inwestycyjnych na odcinku Leszno-Poznań jest tematem bardzo szczegółowej analizy. Były spotkania z wykonawcą prac, który dostał polecenie przestrzegania wszystkich procedur. Działania, które obecnie podejmujemy, mają przede wszystkim na celu zapewnienie jak najsprawniejszych przewozów dla pasażerów w ruchu regionalnym i dalekobieżnym" - powiedział PAP Siemieniec.

Spółka PKP PLK poinformowała PAP, że prace inwestycyjne na linii 271 na wielkopolskim odcinku prowadzone są na trzech szlakach: Żmigród – Rawicz (granica z woj. dolnośląskim), Bojanowo – Leszno i Stare Bojanowo – Kościan. Ruch pociągów na tych szlakach w obu kierunkach odbywa się po jednym torze. Jak podkreślono, w takiej sytuacji każda nawet niewielka zmiana może powodować opóźnienia pociągów w ruchu regionalnym i dalekobieżnym.

Jak podano, poza spotkaniem z wykonawcą inwestycji szczegółowo przeanalizowano układ i liczbę kursujących pociągów oraz możliwości sprawnego prowadzenia ruchu – tak, aby maksymalnie ograniczyć opóźnienia pociągów oraz wyeliminować postoje składów przed stacjami.

PKP PLK podała też, że na opóźnienia pociągów mają też wpływ zdarzenia losowe i usterki taboru, oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W ostatnim czasie dodatkowe problemy sprawiło uszkodzenie kabla sterowania ruchem kolejowym między Rydzyną a Bojanowem. Na zmiany wpływa ponadto wprowadzone dodatkowo ograniczenie prędkości pociągów na odcinku Stare Bojanowo – Kościan obok prowadzonych robót. Nieplanowane ograniczenie związane jest z zabezpieczeniem czynnego toru obok prowadzonych prac. Spółka podkreśliła, że odcinek linii, na którym wprowadzono ograniczenie prędkości jest sukcesywnie skracany.

Jak podkreślono w komunikacie UTK, linia kolejowa nr 271 stanowi jeden z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w zachodniej Polsce, prowadzący przez gęsto zurbanizowany obszar i łączący ważne ośrodki miejskie. Trasą tą kursują pociągi pasażerskie w bardzo długich relacjach tj. Przemyśl – Szczecin, przez co opóźnienia powstałe pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem dotykają podróżnych na całej sieci kolejowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
Poznań
Wrocław
  • pyrlander – 25.01.2018

    18 stycznia, TLK z Wrocławia o 16:45 - normalnie do Poznania jadący ok. 2 godzin - 'zarobił' 90 min. spóźnienia, a więc ok. 75% rozkładowego czasu podróży.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....