Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa baza Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu za dwa lata

inforail
10.05.2019 07:13
0 Komentarzy

Ponad 49 mln złkosztować będzie Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego spółki KolejeWielkopolskie, który – dzięki unijnym środkom – zostanie wybudowany w Wągrowcu.Inwestycja ruszy w trzecim kwartale tego roku, ma być zrealizowana w ciągudwóch lat.

W czwartek w Poznaniu wielkopolski samorząd podpisał umowę zprzewoźnikiem na dofinansowanie inwestycji kwotą ponad 34 mln zł ze środkówWielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Dzięki unijnym środkom Koleje Wielkopolskie wybudują iwyposażą nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego (PUT), przeznaczony doobsługi spalinowych zespołów trakcyjnych. W PUT planowane jest wykonywanieprzeglądów taboru, usuwanie mniejszych awarii i uszkodzeń taboru, a takżewykonywanie innych czynności związanych z utrzymaniem pojazdów, w tym m.in.:mycie zewnętrzne w myjni stacjonarnej, sprzątanie wnętrza pojazdu, postójpojazdów z możliwością podłączenia do sieci energetycznych. Pracę znajdzie tamok. 30 osób.

Projekt obejmuje również odpowiednie wyposażenie kompleksuoraz zapewnienie bezpiecznego dojazdu na teren PUT poprzez przebudowę przejazdukolejowo-drogowego na ul. Leśnej w Wągrowcu.

„Wartość taboru kolejowego, którego właścicielem jest,lub wkrótce stanie się Samorząd Województwa Wielkopolskiego, przekracza miliardzłotych. Pojazdy te eksploatowane są głównie przez Koleje Wielkopolskie. Ważnejest, by odpowiednio dbać o ten majątek. Pociągi elektryczne mają swoje miejscedo serwisowania w Zbąszynku. Pociągi spalinowe zyskają taką przestrzeń wWągrowcu” – powiedział w czwartek wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Prezes zarządu Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowiczpodkreślił, że nowa inwestycja jest niezbędna dla działania spółki ze względuna jej ciągły rozwój. Podkreślił, że praca eksploatacyjna i liczba pasażerów naliniach obsługiwanych trakcją spalinową wzrosły w ciągu ostatnich siedmiu lat oponad 70 procent.


Komentarze