TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowa jakość na linię Przemyśl-Szczecin
PKP IC/INFORAIL - Opublikowano: 23.07.2012 14:16:13 4 komentarze
Nowa jakość na linię Przemyśl-Szczecin

PKP Intercity podpisały umowy na modernizację 68 wagonów z przeznaczeniem na linię Przemyśl –Rzeszów –Kraków –Wrocław - Poznań - Szczecin. To największy jednorazowy kontrakt na modernizację wagonów przewoźnika w tej dekadzie. Obecnie PKP Intercity prowadzi cztery istotne projekty modernizacji i zakupu taboru - pociągów oraz wagonów. Ich wartość wynosi 580 mln Euro (ok. 2,5 mld złotych). Wszystkie projekty są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. 17 lipca w warszawskiej siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) odbyło się podpisanie umowy na dofinansowanie projektu „Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl –Szczecin”. Unia Europejska współfinansuje przedsięwzięcie w ramach Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Całkowity koszt przedsięwzięcia –modernizacji 68 wagonów - to 179 196 363 zł, z czego ze środków unijnych PKP Intercity otrzyma 60 352 675,81 zł.

W 2011 roku wykonane zostały naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami 160/200 km/h, 20 składami zespolonymi HS RST oraz 30 wagonami piętrowymi.

Łączna wartość podpisanego w dniu 23 lipca 2012 roku kontraktu to prawie 180 mln złotych, z czego ponad 60 mln pochodzić będzie ze środków Unii Europejskiej. Realizacją zamówienia zajmą się trzy podmioty: poznański H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., nowosądecki NEWAG S.A. oraz konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. z firmą Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A. Wykonawcy będą mieli 12 miesięcy na dostarczenie zmodernizowanych wagonów.

Lepsza izolacja termiczna i wyciszenie

W ramach modernizacji wagony zostaną odnowione. Będą znacznie lepiej wyciszone i izolowane termicznie. Wszystkie wyposażone zostaną w automatyczną klimatyzację oraz WC z zamkniętym obiegiem. Pojawią się w nich m.in. udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, a także wydzielona zostanie powierzchnia do przewozu rowerów. Jednym z kluczowych elementów prac modernizacyjnych będzie również dostosowanie wagonów do prędkości 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu dla pociągów TLK kursujących w relacji Przemyśl –Szczecin skróci się o 222 minuty, z obecnych 14 do 10 godzin.

Chcielibyśmy, aby te wagony wróciły do nas jak najszybciej. Obecnie jednym z priorytetów naszej spółki są inwestycje taborowe i wykorzystanie środków unijnych. Wszystkie nasze działania mają na celu poprawę komfortu jazdy pasażerów. Największymi beneficjentami tej inwestycji są nasi pasażerowie, szczególnie pociągów TLK–powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Wzmocniony sygnał telefonii komórkowej

Przewoźnik po raz pierwszy w specyfikacji zamówienia umieścił punkt, by w wagonach znalazły się urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Dotychczas montowane one były w wagonach na postawie umowy z jednym z operatorów komórkowych. W tej chwili, na 1700 eksploatowanych wagonów, tego typu urządzenia posiada 568.

Bezprzedziałowe, dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych  

PKP Intercity zmodernizuje zarówno wagony klasy pierwszej, jak i drugiej. Część z nich zostanie przekształcona w wagony bezprzedziałowe i dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dziesięć wagonów zostanie wyposażonych w stojaki do przewozu rowerów, a kolejne 10 zostanie przystosowanych do świadczenia usług gastronomicznych. Przeznaczony do modernizacji tabor obecnie nie jest przez przewoźnika użytkowany –są to wagony niesprawne i wyłączone z eksploatacji.

Od ponad 20 lat zajmujemy się naprawą wagonów. Dziś widzimy duże ożywienie rynku. Dołożymy wszelkich starań by zrealizować zamówienie na czas. Dobro pasażera jest dla nas najważniejsze. Dlatego też cały czas staramy się opracowywać nowe rozwiązania zwiększające komfort podróży. Możemy realizować zamówienia taboru nawet na 200 km/h - powiedział Bogdan Pohl, Dyrektor Techniki i Produkcji H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

W przypadku udogodnień dla osób niepełnosprawnych, w ramach modernizacji, przystosowane zostaną toalety, drzwi wejściowe do wagonów, jak i do przedziałów wraz z korytarzami, tak by mogły poruszać się po nich osoby np. na wózkach. Wagony zostaną również wyposażone w platformy wjazdowe lub urządzenia dźwigowe.

Cieszymy się, że wraca temat modernizacji taboru w spółkach kolejowych. Widać to szczególnie w PKP Intercity. PESA będzie realizować zamówienie na modernizację 38 wagonów trzech typów. Na pewno zrealizujemy je w terminie a już pierwsze dostarczymy w tym roku. Dzięki temu pasażerowie będą mogli podróżować w jeszcze bardziej komfortowych warunkach –zapewnia Jerzy Berg, Dyrektor Marketingu Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.

Cały przetarg podzielony był na 5 części. Za najkorzystniejsze oferty PKP Intercity uznało:

1) w części nr 1 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 20 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 141A, ofertę złożoną przez H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. opiewającą na kwotę 54 489 000,00 PLN brutto;

2) w części nr 2 przedmiotu zamówienia, której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 18 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 140A –ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. u oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A. opiewającą na kwotę 46 492 893,00 PLN brutto;

3) w części nr 3 przedmiotu zamówienia której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A, ofertę złożoną przez NEWAG S.A. opiewającą na kwotę 24 464 700,00 PLN brutto;

4) w części nr 4 przedmiotu zamówienia której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 10 przedziałowych wagonów pasażerskich 2 klasy typu 111A –ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A., opiewającą na kwotę 22 016 385,00 PLN brutto;

5) w części nr 5 przedmiotu zamówienia której przedmiotem jest wykonanie modernizacji 10 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 112A - ofertę złożoną przez Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A. opiewającą na kwotę 31 118 385,00 PLN brutto.

Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
PESA
Cegielski
  • MTA – 23.07.2012

    Przy takim czasie przejazdu, chyba lepiej aby MI zadotowało połączenia lotnicze Szczecin - Rzeszów...

  • czytelnik – 24.07.2012

    "Lepsza izolacja termiczna i wycieszenie " - polega to na tym, ze pasażerowie będą mogli wycieszyć się nowymi wagonami.....

  • Filozofowicz – 24.07.2012

    przy takich dystansach te wagony szybko zostaną usyfione do granoc mozliwości, a później zdewastowane przez podróżnych. Nie wiem jaki odsetek pasażerów w pociagach relacji Szczecin-Przemyśl podróżuje na całej trasie. 5%? Na pewno bardzo mało. Dla dobra swojego taboru PKPIC powinno podzielić te relację na kilka mniejszych Np. Szczecin Kraków/ Wrocław- Przemyśl (część relacji zazębiałaby się).

  • Marcin MZ – 25.07.2012

    Ciekawe po co w tych wagonach ma być klimatyzacja skoro w pociągach klasy TLK klimatyzacja (wg informacji obsługi - zarządzenie PKP IC) ma być wyłączona (podobnie jak prąd w gniazdkach) - w końcu Twoje/Tanie Linie Kolejowe nie mogą oferować standardu Nietanich Linii Kolejowych. Przy okazji moje szczere współczucie dla pasażerów: okna się już nie otwierają a klimatyzacja jeszcze nie działa - już w Unii ale jeszcze nie w Europie!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....