Nowe Dragony 2 LOTOS Kolej ruszyły w Polskę
Zgodnie z podpisaną13 grudnia ub.r. umową, jeszcze w 2019 roku do LOTOS Kolej dotarły dwie zsześciu lokomotyw Dragon 2 produkcji firmy Newag. Z początkiem nowego rokuwłączono je do eksploatacji.
Swoje pierwsze kilometry w barwach LOTOSU pokonały ciągnącciężkie pociągi na zlecenie Grupy Kapitałowej LOTOS oraz klientów zewnętrznych.
Na mocy umowy leasingu dwie lokomotywy elektryczne E6ACTabDragon 2 o numerach 010 i 025 zostały dostarczone do LOTOS Kolej w Sylwestra, aod 2020 roku dołączyły do floty lokomotyw spółki. W kolejnych miesiącach doeksploatacji zostaną włączone jeszcze cztery pojazdy tego typu, które pomogąspółce jeszcze efektywniej realizować kolejowe przewozy towarowe.
Jak podaje przewoźnik dzięki bardzo dobrym parametrom,lokomotywy Dragon 2 mogą prowadzić pociągi o masie do 4 000 ton brutto towarów,co oznacza około 50 wagonów ładownych w składzie. Podczas swojego pierwszegokursu nowe jednostki przewiozły m.in. paliwa – benzynę oraz olej napędowyprodukcji Grupy LOTOS z bocznicy kolejowej gdańskiej spółki w relacjiGdańsk-Olszynka – Czechowice-Dziedzice, z jedną podmianą maszynisty wTarnowskich Górach.
Lokomotywa E6ACTab Dragon 2 jest pojazdem o mocy 5 MWprzeznaczonym do prowadzenia pociągów towarowych. To elektryczna, dwukabinowa,sześcioosiowa lokomotywa osiągająca prędkość eksploatacyjną do 120 km/h.Długość pojazdu ze zderzakami to 20,34 metra, szerokość – 3,075 metra, wysokość– 4,25 metra.
LOTOS Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polscepod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarówniebezpiecznych. Aktualnie spółka eksploatuje około 130 lokomotyw i ponad 4 000wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej LOTOS i dla klientówzewnętrznych. Oferuje również usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu iserwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych.
Od 2015 roku z oferty przewozowej LOTOS Kolej mogąskorzystać również klienci, których siedziby znajdują się na terenie RepublikiFederalnej Niemiec. Czynione są też starania dotyczące pozyskania licencji naprzewozy w Republice Czeskiej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze