Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe lokomotywy to więcej przewożonych pasażerów i towarów [FILM]

inforail
23.12.2019 06:45
0 Komentarzy

Spółki kolejoweprowadzą politykę taborową, której celem jest wzrost liczby pasażerów orazprzewiezionych towarów – mówił w piątek wiceminister infrastruktury AndrzejBittel podczas spotkania w nowosądeckiej firmie Newag, producenta lokomotywm.in. dla PKP Intercity i PKP Cargo.

„Pasażerów przybywa na kolei z roku na rok i ten rok zakończymyprawdopodobnie 10 proc. wzrostem liczby pasażerów w stosunku do 2018 roku – tosą ogromne potoki, które pokazują, że polska kolej wróciła do łask naszychmieszkańców, że jest tym środkiem transportu, który chcemy żeby był pierwszymwyborem w przypadku dalekiej podróży, ale także podróży aglomeracyjnych” -zaznaczył Bittel.

Jak przypomniał, znaczące inwestycje taborowe prowadząspółki kolejowe: PKP Intercity i PKP Cargo. Lokomotywy zamówiły one m.in. wnowosądeckiej spółce Newag.

„Newag realizuje kontrakty sprawnie, szybko, solidnie idzięki temu buduje swoją dobą i silną pozycję na rynku oraz wzmacnia markęznaną w Polsce i Europie” – zaznaczył wiceminister infrastruktury.

Prezes Newagu Zbigniew Konieczek poinformował, że spółkarealizuje największy kontrakt w historii Grupy PKP dotyczący produkcji nowychlokomotyw elektrycznych oraz modernizacji lokomotyw spalinowych. Na mocy umowypodpisanej z PKP Intercity w maju 2018 roku, realizuje zamówienie na dostawę 30czteroosiowych lokomotyw elektrycznych Griffin. Tym samym flota największegopolskiego przewoźnika pasażerskiego PKP Intercity wzbogaci się o 30 nowychlokomotyw, które przeznaczone są do prowadzenia pociągów pasażerskich zprędkością do 160 km/h.

Kolejna zawartą umową jest kontrakt z PKP Cargo, któryobejmuje dostawy 31 fabrycznie nowych sześcioosiowych lokomotyw elektrycznychDragon 2, z czego siedem z nich będzie posiadało moduł dojazdowy, zaś 24pojazdy będą dwunapięciowe przystosowane do jazd w Czechach i Słowacji, gdziezostaną homologowane. Dla tej samej firmy nowosądecki producent wykonuje teżmodernizację 60 lokomotyw spalinowych serii SM48 wraz ze świadczeniem usługutrzymania silników spalinowych.

Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński przypomniał, że łącznawartość tych trzech kontraktów wynosi około 1,5 mld zł. „Tak duże zamówienianowych, nowoczesnych lokomotyw zarówno do ruchu pasażerskiego, jak itowarowego, to ogromne wydarzenie. Jestem głęboko przekonany, że rozpoczynamydługoseryjne zamówienie, co przez dziesięciolecia było bolączką zarównoproducentów jak i przewoźników” – ocenił.

Prezes PKP intercity Marek Chraniuk poinformował, żeprzewoźnik przewiezie w tym roku ponad 49 mln pasażerów, co oznacza wzrost oprawie 20 mln w stosunku do 2015 roku. „Żeby przewieźć jeszcze więcej osóbpotrzeba inwestować w lokomotywy, wagony, elektryczne zespoły trakcyjne. Nowelokomotywy pozwolą nam jeździć szybciej między większymi aglomeracjami” -ocenił.

„Mamy ambitne plany, żeby zwiększyć liczbę oferowanychpociągów oraz otworzyć się na miejscowości, do których do tej pory niedojeżdżaliśmy” – zapowiedział prezes PKP Intercity.

Jak podkreślił prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz,współpraca spółek kolejowych z Newagiem jest dobrym przykładem realizacji tzw.patriotyzmu gospodarczego. „Czempiony narodowe współpracują ze sobą w obszarzebiznesowym opartym o zasady rynkowe i komercyjne” – podkreślił.

Według niego PKP Cargo inwestując w tabor realizujestrategię opartą o transformację z przewoźnika wyłącznie kolejowego w kierunkuoperatora logistycznego. „To jest naszą ambicją, a kluczowym elementem tejtransformacji jest jakość usług” – wskazał.

{https://www.youtube.com/watch?v=dtP_C5YSs2A}


Komentarze