TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowe oznaczenia pociągów Kolei Dolnośląskich
InfoRail - Opublikowano: 01.02.2016 00:05:52 5 komentarzy
Nowe oznaczenia pociągów Kolei Dolnośląskich (foto: KD)

Na dolnośląskie tory trafiła pierwsza jednostka z nowymi oznaczeniami inwentarzowymi na burtach. Nowy numer S21-01 otrzymał spalinowy zespół trakcyjny Pesa 218Mb SA132-002. Koleje Dolnośląskie informują, że zdecydowały się na zmianę ponieważ w chwili obecnej posługują się oznaczeniami pociągów określonymi przez ich producentów. Jedna grupa to pociągi elektryczne wyprodukowane przez Newag, druga zaś to pociągi spalinowe wyprodukowane przez PESĘ. W taborze przewoźnika są też pojazdy elektryczne zbudowane przez Pafawag we Wrocławiu. Pierwszy producent stosuje dla swoich pojazdów oznaczenia fabryczne, oparte na liczbie określającej kolejność opracowania projektu pociągu oraz oznaczeniu WE, oznaczającym wieloczłon elektryczny, drugi i trzeci ? oznaczenia stosowane od 1970 r. na sieci PKP. Te ostatnie nie przewidują wielu rodzajów pojazdów, dlatego coraz częściej otrzymują one numery spoza zakresu przewidzianego w normie PKP. Innym pojawiającym się kłopotem jest nadawanie jednostkom tej samej serii różnych oznaczeń, brak ciągłości numeracji oraz dublowanie numeracji.

W sieci Kolei Dolnośląskich stosowanie dwóch różnych rodzajów numeracji także sprawia określone kłopoty. Największym jest oznaczanie pociągów w SEPE - Systemie Ewidencji Pracy Eksploatacyjnej, który gromadzi dane dotyczące obciążenia odcinków linii kolejowych w podziale na kategorie pociągów uruchamianych na sieci PKP PLK. Coraz większa liczba kategorii pociągów i jednocześnie coraz mniej indywidualne oznaczenia tych samych typów pociągów utrudniają coraz częściej właściwe ich wpisanie do systemu ? wyjaśnia przewoźnik.

W konsekwencji Koleje Dolnośląskie zaproponowały ujednolicenie oznaczeń taboru. Zastosowanie jednego schematu opartego na oznaczeniu rodzaju pojazdu, liczby wagonów, kolejnego typu oraz kolejnego egzemplarza ma pomóc w bezbłędnej identyfikacji pojazdu, zarówno w dokumentach jak i w różnych systemach bazodanowych funkcjonujących poza Spółką. Nowy schemat oznaczeń opiera się na klasyfikacji pojazdów (zestawów) ułatwiającej także rozróżnienie pojazdów w pierwszej kolejności przez dyspozytorów. Nasze pojazdy zostały oznaczone według wzoru w załączeniu.

Do czasu pełnego przenumerowania wszystkich pojazdów funkcjonować będą trzy rodzaje oznaczeń:

- EVN;

- producentów;

- KD.

Stare oznaczenia nadane przez producentów będą usuwane bezzwłocznie po nadaniu wszystkim pojazdom nowych numerów KD. Oto one:

Standaryzacja oznaczeń

Koleje Dolnośląskie poinformowały, że trwają także prace, których celem jest standaryzacja oznakowania pojazdów. Docelowo powstanie księga oznakowania poszczególnych typów pojazdów. W każdym pojeździe umieszczane mają zostać informacje dla pasażerów w trzech językach oraz schematy sieci.

Nowe piktogramy

Pojazd S21-01 oprócz nowych oznaczeń jako pierwszy w firmie otrzymał także zupełnie nowy system piktogramów i oznaczeń, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Nowe naklejki, według jednego wzoru, w czterech językach ułatwią poruszanie się po pociągu. Jednocześnie Koleje Dolnośląskie dysponują najnowocześniejszym w kraju systemem informacji piktogramowych. Dodatkowo w pojeździe pojawiły się nowe schematy sieci komunikacyjnej, ramki na ogłoszenia i plakaty oraz metalowe kasetony na ulotki z rozkładami jazdy, znane nam np. z zachodnioeuropejskich pociągów. Wkrótce w podobny sposób oznaczane będą kolejne jednostki, a całe przedsięwzięcie ma się zakończyć do grudniowej zmiany rozkładów jazdy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Dolnośląskie
  • wujek Fester – 01.02.2016

    Sądzę że wprowadzanie nowych oznaczeń przez KD zamiast porządku wprowadzi jeszcze większe zamieszanie.Pojazdy kolejowe powinny być oznaczane wg. jednolitego systemu, najlepiej opartego na zmodyfikowanym systemie PKP ze względu na tradycję i jego dominującą pozycję. Powinien się tym zająć jakiś urząd, najlepiej UTK przy okazji wydawania świadectw dopuszczenia do eksploatacji i wstecznie, w stosunku do już użytkowanych pojazdów, bez względu na użytkownika i oznaczenie producenta. W tej chwili większość firm stosuje indywidualne oznaczenia, dobrze że najczęściej fabryczne, ale wyobraźmy sobie co będzie jeśli jeszcze każde województwo zacznie wprowadzać swoje typy.Co do nowej, piktogramowej informacji wizualnej, to jak najbardziej popieram.

  • Damian – 02.02.2016

    Moim zdaniem do obecnych starych oznaczeń wystarczyło by dopisać indywidualny nr. a do rodzaju typu dublującego się pojazdu a różniącego się serią produkcji i nie co zmienionymi elementami i parametrami nr. dodać w nawiasie n. EN 57 1999 i (EN) (2000) ... *.

  • PiotrZ – 03.02.2016

    Jak zwykle zajmują się pierdołami a nawet porządnie rozkładu jazdy nie potrafią ułożyć (vide np. uciekające pociągi w Szklarskiej i 50-minutowe "skomunikowania"). Naprzyjmowali fachoffcuff-teoretyków z Politechniki i efekt jest jak widać. Ułożenie rozkładu jazdy to czarna magia, wolą bawić się cyferkami szynobusów.

  • Paweł – 20.02.2016

    Najstarsze EN57 są po Newagach. Z czego to wynika? Jak dla mnie to jeszcze większy bałagan niż był. Popieram opinię, że powinni popracować nad rozkładami i punktualnością. To zachęciło by pasazerów to korzystania z ich usług, a za te numerki nikt ich nie pokocha chyba nawet miłośnicy kolei.

  • sfiks3 – 29.02.2016

    Burdel i tyle.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....