Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe perony w Zduńskiej Woli i Łasku jeszcze w grudniu

inforail
11.12.2018 12:02
0 Komentarzy

W grudniupasażerowie skorzystają z nowych peronów na stacjach Zduńska Wola i Łask –poinformowały PKP PLK.

Wymiana toru między Łaskiem a Zduńską Woląkończy pierwszy etap rewitalizacji trasy Zduńska Wola – Łódź Kaliskawspółfinansowanej ze środków unijnych CEF. Efektem inwestycji za 290 mln zł,prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe, będzie lepsza obsługa pasażerów,wzrost bezpieczeństwa oraz krótsze podróże.

Jeszcze w grudniu podróżni na stacji ZduńskaWola skorzystają z nowego peronu. Montowane jest oświetlenie. Będą nowe wiaty,ławki oraz gabloty informacyjne. Osobom o ograniczonej możliwości poruszaniadogodne dojście do pociągu z obu stron stacji zapewni nowe przejście podziemne.Gotowa jest konstrukcja tunelu między peronami nr 1 i 2 oraz wejście do tuneluod strony dworca. Widać już jeden z trzech szybów wind. Na stacji wykonawcakończy też wymianę toru.

Na stacji Łask podróżni również w grudniubędą mogli korzystać z nowej części (krawędzi) peronu nr 2. Obiekt będziegotowy w kwietniu, wraz z zakończeniem prac na przyległym torze. W Łaskuprzebudowywane są też wiadukty i przepusty.

Między Łaskiem a Zduńską Wolą wybudowano nowytor i sieć trakcyjną oraz przebudowano mosty i przepusty pod jednym z torów.Jeszcze w grudniu pociągi na odcinku Łask – Zduńska Wola pojadą po nowym torze.Do kwietnia skończony będzie także drugi tor. W maju pociągi będą kursowałydwoma torami dostosowanymi do prędkości 120 km/h.

W kolejnym etapie prace obejmą odcinki:Lublinek – Pabianice oraz Dobroń – Łask. W ostatniej fazie projektu planuje sięprace na szlaku Łódź Kaliska – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń. Zakończenieinwestycji zaplanowano w III kwartale 2020 roku.

W trakcie prac między Łodzią Kaliską aZduńską Wolą składy towarowe mają zapewnione dogodne przejazdy na linii nr 14.W maju br. PLK przygotowały 4 rozjazdy na specjalnym tymczasowym posterunkuDobroń. Umożliwiło to mijanie się pociągów i zachowano tzw. przepustowości dlaciężkich pociągów w ważnym korytarzu transportowym łączącym Morze Bałtyckie iMorze Północne.

Szybszepodróże z Łodzi do Zduńskiej Woli i Sieradza

Po modernizacji 42-kilometrowego odcinkalinii Zduńska Wola – Łódź Kaliska (nr 14) prędkość składów pasażerskichwzrośnie do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży między ŁodziąKaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem o ok. 15 minut.

Na stacjach i przystankach: Lublinek,Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna przebudowanezostaną perony. Dla pasażerów będą nowe wiaty i ławki. Lepsze oświetlenie ioznakowanie ułatwi orientację. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstanąprzejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościachporuszania się. Wygodne dojścia do pozostałych przystanków umożliwią pochylnie.

Płynność ruchu pasażerskiego i towarowegozapewni wymiana torów, 60 rozjazdów i sieci trakcyjnej. Za zwiększenie poziomubezpieczeństwa będzie odpowiadał komputerowy system sterowania ruchem.Pozytywne efekty powinna przynieść także przebudowa 35 przejazdów, w tym 13skrzyżowań zostanie wyposażonych w nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej.Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanychzostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów.

Komentarze