Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe pociągi tańsze w eksploatacji? Niekoniecznie

inforail
08.12.2016 11:07
0 Komentarzy

Po zakupie nowychpociągów w kosztach obsługi zwiększa się pozycja „amortyzacja” ? mówi DariuszGrajda, członek Zarządu Kolei Mazowieckich. Co to oznacza dla przewoźnika?

Przede wszystkim to, że zwiększają się koszty obsługi tychpociągów. Powód jest prosty. Nowoczesne jednostki naszpikowane są elektroniką,a co za tym idzie do ich uruchomienia potrzeba więcej energii elektrycznej.Grajda dodaje do tego też klimatyzację. Pociągi Kolei Mazowieckich nie mogązatem jeździć puste, bo oznacza to straty dla przewoźnika.

Największą bolączką są niekończące się remonty. Mazowieckaspółka stoi teraz przed problemem remontu linii do Grodziska Mazowieckiego,zdając sobie sprawę z faktu, że całkowite zamknięcie szlaku to drastycznyspadek liczby podróżnych. Skoro przy remoncie torów dalekobieżnych pociągi PKPIntercity jeździły po torach podmiejskich to dlaczego teraz nie może byćodwrotnie? ? pyta Grajda. Nieoficjalnie wiadomo, że do takiego pomysłusceptycznie nastawiony jest zarządca infrastruktury ? PKP PLK. Komunikacjęzastępczą ma natomiast koordynować ZTM Warszawa. Grajda przypomina, że doPruszkowa jeżdżą pociągi SKM, stąd ciężar przygotowania zastępczej organizacjiruchu spada na Zarząd. Czyżby w całym tym remontowym zamieszaniu najwięcej do straceniai najmniej do powiedzenia miały Koleje Mazowieckie? Przypomnijmy, że na liniigrodziskiej kursują nowoczesne Impulsy. I tu wracamy do punktu wyjścia. Pociągpusty bądź pociąg stojący to pociąg, który nie daje zarobku przewoźnikowi.


Komentarze