TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowe pojazdy pasażerskie w I połowie 2012 roku
Karol Wach - Opublikowano: 11.08.2012 13:02:22 19 komentarzy
Nowe pojazdy pasażerskie w I połowie 2012 roku

Trwa kiepska passa na rynku pasażerskich pojazdów kolejowych. Po słabym I kwartale 2012 roku równie słaby były trzy kolejne miesiące. Dostarczone zostały tylko trzy jednostki 35WE dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Był to początek realizacji dostaw sześciu takich pociągów w ramach leasingu przez konsorcjum Millenium Leasing i Newagu. Wszystkie pojazdy powstały oczywiście w Nowym Sączu. Były to zarazem pierwsze takie ezty w Polsce. Dla porównania w analogicznym, okresie roku 2011 pojawiło się 14 nowych jednostek. Oznacza to spadek dostaw aż o 9 sztuk (-65%).

Dostarczając wspomniane trzy składy Newag został samodzielnym liderem rynku w II kwartale 2012 roku. Takiego wyniku nikt się chyba nie spodziewał. Konstrukcja umów i konkretne ich zapisy sprawiły, że liderująca w niemalże wszystkich klasyfikacjach w 2011 roku PESA nie przekazała polskim przewoźnikom żadnych pojazdów w omawianym okresie. Także to wpłynęło na słabe wyniki II kwartału. Już dziś wiemy, że kolejne trzy miesiące mogą okazać się lepsze.

Pojazdy dostarczone w II kwartale 2012 roku

35WE-001 SKM Warszawa

35WE-002 SKM Warszawa

35WE-003 SKM Warszawa

I połowa 2012 roku

Zestawiając dostawy nowych jednostek zrealizowane w I połowie 2012 roku otrzymujemy także mało imponujący wynik. Łącznie dostarczono 6 jednostek taborowych. Trzy ezty oraz trzy wagony. Przypomnijmy, że w I kwartale zanotowaliśmy dostawy trzech wagonów dla PKP Intercity, zrealizowane przez Fabrykę Pojazdów Szynowych Cegielski z Poznania. Podsumowując zatem klasyfikację producentów należy stwierdzić, iż rynek w I połowie 2012 roku podzielili między sobą, po połowie, Newag i FPS Cegielski.

Rynek producentów w I połowie 2012 roku

Lp.

Producent

Liczba dostarczonych jednostek

Udział w rynku

1.

FPS Cegielski

3

50%

1.

Newag

3

50%

Rynek przewoźników w I połowie 2012 roku

Lp.

Przewoźnik

Liczba odebranych jednostek

Udział w rynku

1.

PKP Intercity

3

50%

1.

SKM Warszawa

3

50%

II połowa 2012 roku okazała się o wiele gorsza od analogicznego okresu w roku 2011 i to aż o 20 jednostek taborowych. Oznacza to spadek o 80%. Niestety słabe wyniki I połowy 2012 roku mogą rzutować negatywnie na cały obraz tego roku. Powtórzenie końcowego wyniku może być bardzo trudne. Przypomnijmy, że w poprzednich dwunastu miesiącach polscy przewoźnicy odebrali 78 jednostek taborowych.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Newag
SKM Warszawa
Cegielski
PKP Intercity
  • sphinx – 11.08.2012

    Powtórzenie wyniku z zeszłego roku będzie niemożliwe, przecież w drugim półroczu musieliby oddać 72 nowe pojazdy. Tymczasem nie będzie to nawet połowa tego: pozostałe 3 sztuki 35WE dla SKM, 8 Elfów dla KW, 1 Elf dla warmińsko-mazurskiego, 1 SA137 dla lubuskiego, 2 SA135 dla KM, przy dobrych wiatrach 4 EZTy z trwającego przetargu KŚ. PS. W ostatnich podsumowaniach trochę brakuje mi zestawienia przetargów (trwających, planowanych, zakończonych).

  • zygzak – 14.08.2012

    jak można było to badziewie wpuscić do warszawy. Elfy są o wiele lepsze przede wszystkim w standardzie wykonczenia. Newag to straszny chłam.

  • sphinx – 14.08.2012

    Akurat jakość wykończenia jest podobna, ale pod względem komfortu jazdy i obsługi Elf Newagowi do pięt nie dorasta.

  • zygzak – 14.08.2012

    Tak, szczegónie na tych siedzeniach rodem z Białorusi komfort jazdy jest powalający.

  • sphinx – 15.08.2012

    Siedzenia są rodem z Niemiec, a u nich jest twardawo.

  • zygzak – 15.08.2012

    Z niemiec nie z niemiec wyglądają jak z białorusi, tak jak cały ten nieszczęsny pociąg. Elf w porównaniu z Newagiem to cud techniki.

  • sphinx – 15.08.2012

    Ciekawe w którym miejscu? Powiedz to maszynistom, serwisantom czy nawet pasażerom - Elf nie dorasta 35WE do pięt. Jest trudny z obsłudze (skomplikowane napędne Jacobsy), bardzo głośny zarówno dla maszynisty (który ma w tym wysiedzieć 12h) jak i pasażerów, ma twarde wózki (niski komfort toczenia), częste awarie klimatyzacji, powolną i słabo zgraną elektronikę (zawieszanie się całego pociągu, problemy z ruszaniem, wolno działające drzwi i wiele wiele innych. Newag mniej skupiał się na marketingu i designie, ale w zamian zrobił po prostu lepszy pociąg.

  • zygzak – 15.08.2012

    Mowię to maszynistom. Newag to badziew. Elf to w porównaniu z Newagiem cud techniki. Nigdy nie zdarzyło mi się spotakć awarii klimy w Elfie a w Newagu owszem. Nigdy nie sptokałem zawieszonego Elfa a Newagi regularnie odjeżdżają z gdańskiego spoóźniopne 2-3 minuty przypadek? Drzwi w Elfie chodzą bez zarzutu. a wNewagu jest dziura, że hoho. Newag nie zrobił lepszego pociągu. Zrobił badziew. Na marketingu nie musiał się skupoiać bo tam nie ma czegoś takiego jak marketing. Problem z głowy...

  • MichalK – 15.08.2012

    Elf to faktycznie cud techniki :-D ale chyba mając na myśli negatywną ich stronę. Wygląd koszmarny - szczególnie tych dla KM-ów . Wyglądają jakby ktoś na przód i tył założył wielką deskę sedesową. Nie wspomnę o notorycznych awariach - szczególnie na początku eksploatacji sypały się na potęgę blokując trasy w połowie Mazowsza. Skoro NEWAG to taki chłam to czemu jednostki 19WE od początku eksploatacji zaliczyły tylko jedną poważną awarię blokującą ruch na szlaku?

  • zygzak – 15.08.2012

    Racja. Wtedy co to pół Newaga się rozpadło jak go Elf pocałował :) Co to w Elfie tylko dwie rysy na lakierze były. Jak Elf ma deske to Newak ma cały sedes na przedzie.

  • Combino – 15.08.2012

    @Sphinx,weź coś na uspokojenie ;) @MichalK: na potęgę?Chyba na zasadzie,że widziałeś awarię,potem zobaczyłeś w gazecie i w TV to samo i Ci się ubzdurało,że były 3 awarie ELF-ów :/ A z tym sedesem,to już nie wiem co polecić: lepsze okulary czy słabsze prochy ;)

  • sphinx – 16.08.2012

    Jestem spokojny. Tak, na potęgę, Elfy SKM i KM mniej więcej w tym samym czasie wchodził do eksploatacji i przynajmniej raz w tygodniu któregoś trzeba było ściągać bo zawiesił się na dobre. SKMka wymusiła poprawki i jest lepiej, ale np. elektronika śląskich Elfach wciąż jest kapryśna i powoduje opóźnienia (przoduje w tym EN76-004). @zygzak, następnego dnia 19WE o własnych siłach pojechał do Nowego Sącza, a tydzień później znowu woził pasażerów. Tymczasem Elf nie nadawał się do jazdy i musiał być holowany do Bydgoszczy. Jeśli coś się rozpadło to był to właśnie Elf. Co do klimy - to jesteś jednym z niewielu bo w Pesach awarie klimy są powszechne, zarówno w szynobusach, jak i EZTach. 2-3 minuty to nie przypadek tylko słaby rozkład i konieczność przepuszczania innych. Drzwi w Elfie chodzą wolno, do tego "ciepły guzik" do ich otwierania działa bardzo nieintuicyjnie, powodując że część pasażerów jedzie dalej niż chce. PS. Co do awarii, zapoznaj się z tymi filmikami z youtube: watch?v=YACX-_xrF2c l watch?v=xXzHYr0r3ME l watch?v=ZtxmqJY5uyg.

  • KW – 16.08.2012

    Bardzo ciekawa dyskusja. Tylko z tym jechaniem dalej pasażerów to chyba jednak lekka przesada. Jakoś trudno mi uwierzyć w to, że przez "ciepły guzik" ludzie nie wysiadają. Jeżeli tak faktycznie się dzieje to nie jest raczej problem Elfa a osób, które z niego korzystają...

  • Combino – 16.08.2012

    Sphinx,nie sądzę byś nie wiedział,że system absorpcji w Elfie jest pasywny,a jego działanie polega na rozpraszaniu energii zderzenia na własnych absorberach,przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa obsłudze i pasażerom (najlepszym dowodem były szyby w obu pojazdach: nienaruszona w Elfie i popękana w Newagu). Co do klimy,to po raz kolejny pieprzysz jak potłuczony: we wszystkim z logo Pesy,czym jechałem w ciągu ostatnich dwóch lat,klima bez z dwóch zdań działała! Co do "ciepłego guzika",to raczej (na podstawie obserwacji) zauważyłem,że to zachowania polskich pasażerów różnią się od tych z zachodnich i północnych krajów. A co do elektroniki,ton ładnie się swego czasu w szerszeniu SIP zawiesił (już chciałem Bogu ducha winnego kierpocia ochrzanić w pociągu do Władysławowa,ale zaniechałem).

  • sphinx – 27.08.2012

    @Combino, nie sądzę byś nie wiedział, że również 19WE ów system posiada, absorbery 19WE również prawidłowo pochłonęły energię zapewniając bezpieczeństwo obsłudze i pasażerom (w sieci krążyły nawet zdjęcia powypadkowe absorberów 19WE). Szyba nie jest dowodem - w 19WE, ze względów stylistycznych (osłona sprzęgu) sięga ona dużo niżej i jest bardziej wysunięta do przodu - po prostu byłą dużo bliżej miejsca uderzenia. Z klimą - miałeś szczęście bo np. w SKMce częstym "widokiem" jest sytuacja, że chłodno jest w co drugim członie 27WE. Zachwycone nie są Tramwaje Warszawskie, a i podobnie jest w SZTach - jeśli Ci się nie zdarzyło to albo masz szczęście, albo dobrzego przewoźnika, który nie puszcza takich pojazdów na szlak. Właśnie - SIP się zawiesił raz, incydentalnie, tymczasem w SKM i KM mało kiedy zdarza się żeby w Elfie SIP działał poprawnie, Newagi są tylko trochę lepsze, a praktycznie czyste konto ma za to Stadler.

  • jatal – 04.09.2012

    W porównaniu do Elfów, absorbery w 19WE są symboliczne bo budowane według innych przepisów. Każdy kto zna fizykę wie, że gdyby Elf nie przejął większości energi zderzenia 19WE wyglądałby znacznie gorzej. Często zapomina się że... porównywać trzeba porównywalne warunki, np. uderzenie Elfa i 19WE w identyczną przeszkodę wtedy byłoby widać co potrafią absorbery Elfa a co 19WE. +++++ @ sphinx - jak zwykle tendencyjnie naciągasz "fakty" - 19WE posiada ale nie ÓW system (jak Elfy) tylko INNY (i słabszy).

  • opex – 04.09.2012

    haha.. przeczytałem że ELF to cud techniki i ktoś nie przypomina sobie awarii klimy w nich. No zapraszam do częstszego korzystania. To prawie codzienność w Warszawie. Podobnie częste usterki drzwi i usterki napędu oraz super jakość wykonania w Bydgoszczy. Aż majtki opadają... ale co ktoś z laptopem na kolanach może wiedzieć o taborze, który jeździ.

  • zeus04 – 05.09.2012

    @ opex: Ja jechałem dzisiaj, jechałem wczoraj i jeżdżę EN76 prawie codziennie - od 1 października zeszłego roku. Zero awarii klimatyzacji, drzwi itp. Raz byłem świadkiem "resetu" EN76 - akurat za nim jechałem na sbl i stanęło mu się przy rozruchu z przystanku Tychy Żwaków w kierunku Wisły (31 lipca tego roku). Po na moment zgaszonych czerwonych "końcówkach" widać było, że maszynista ratował się wyłączając na chwilę baterię akumulatorów. Po ok. 10 minutach zaczął się oddalać z dużą prędkością i tyle go tamtego dnia widziałem. Osobowy PR w kierunku Bielska został wypuszczony z Tychów po torze lewym i miałem okazję przez chwilę jechać równolegle z EN57 ;) Pzdr.

  • Piotr – 14.09.2012

    Fajnie by było, aby w takich artykułach pojawiało się też porównanie z podziałem na liczbę wagonów, bo 3 WE35 to razem 18, wobec zaledwie 3 z FPS. Co więcej, nawet SZT i EZT miewają różną ilość.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....