TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowe połączenie Berlin-Kraków nie wcześniej niż w 2019 roku
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.09.2017 00:02:29 43 komentarze
Nowe połączenie Berlin-Kraków nie wcześniej niż w 2019 roku

W ramach prowadzonych od dłuższego czasu rozmów pomiędzy przewoźnikiem polskim i niemieckim, rozważana jest propozycja uruchomienia dodatkowych pociągów dalekobieżnych do Berlina w relacji Kraków – Katowice – Opole – Wrocław – Berlin – poinformował Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w MIB.

Rozpatrywanych jest kilka wariantów tras pomiędzy Wrocławiem i Berlinem, między innymi w relacji Wrocław Główny – Legnica – Horka – Cottbus – Berlin. Przy wyborze trasy, przewoźnicy analizują możliwości uruchomienia konkurencyjnego połączenia względem innych środków transportu pod względem czasu przejazdu, opłaty za dostęp do infrastruktury kolejowej oraz popytu na połączenie po stronie polskiej i niemieckiej. Brany jest pod uwagę przede wszystkim czas jazdy na odcinku Wrocław – Berlin. Ponadto, dla strony polskiej i niemieckiej ważny jest stan infrastruktury kolejowej po obu stronach granicy oraz zapewnienie taboru kolejowego do obsługi planowanych relacji. Biorąc pod uwagę potrzebę dostosowania stanu infrastruktury po obu stronach granicy, uruchomienie nowego połączenia międzynarodowego w relacji Berlin – Kraków planowane jest nie wczesnej niż po 2019 r.

W przypadku planowanego uruchomienia nowego połączenia międzynarodowego, zgodnie z przyjętą praktyką, proces uzgadniania rozkładu jazdy jest prowadzony na szczeblu przewoźników kolejowych. Jeżeli dane przewozy mają być dotowane przez państwo, minister właściwy do spraw transportu jako organizator międzywojewódzkich i międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich zgłasza zapotrzebowanie na uruchomienie danego połączenia przewoźnikom krajowym, zobowiązując się jednocześnie do objęcia takich pociągów dotacją. Natomiast w kwestii przewozów komercyjnych, świadczonych na ryzyko przedsiębiorcy, decyzję może podjąć jedynie przedsiębiorstwo.

Zarówno w przypadku przewozów o charakterze komercyjnym, jak i usług w ramach służby publicznej, istotnym czynnikiem, który należy brać pod uwagę, jest zapewnienie kontynuacji połączenia po obu stronach granicy. Zmiany oferty międzynarodowej, takie jak uruchamianie nowych połączeń, wymagają każdorazowego ich uzgadniania ze wszystkimi stronami zaangażowanymi w realizację usługi, w tym przypadku z przedsiębiorstwem niemieckim, które podejmie się wykonywania usługi jako komercyjnej albo uzyska zabezpieczenie jej finansowania w formie rekompensaty ze strony organizatora przewozów. Z tego względu, wdrażanie nowych relacji międzynarodowych jest procesem długotrwałym i wymagającym podejmowania działań z większym wyprzedzeniem, niż w przypadku relacji krajowych.

Zgodnie z polskimi uregulowaniami, dofinansowywanie przez ministra właściwego do spraw transportu przewozów międzynarodowych (odcinek krajowy) nie jest obligatoryjne i zależy w dużej mierze od limitu środków finansowych zaplanowanych na dotowanie pasażerskich przewozów kolejowych w ustawie budżetowej. W związku z tym, zawarcie umowy o świadczenie usług publicznych na przewozy międzynarodowe pomiędzy ministrem właściwym do spraw transportu a przewoźnikiem kolejowym możliwe jest dopiero po ogłoszeniu ustawy budżetowej na dany rok.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Berlin
Wrocław
Kraków
MIB
  • Krzysztof – 18.09.2017

    A dlaczego nie przez Głogów i Zieloną Górę???

  • Przemo – 18.09.2017

    No właśnie-ja się pytam dlaczego nie "nadodrzanką"?Od nowego rj najszybszy pociąg Jadący pomiędzy Wrocławiem a Rzepinem ma czas przejazdu 2.42 godz. Do tego doliczmy ok 20 minut Rzepin-Frankfurt nad Odrą i ok godziny z Frankfurtu do Berlina.Czyli podróż pomiędzy Wrocławiem a Berlinem to ok 4.10.Myśle że jak na chwile obecną lepszego czasu nie da się wykręcić a nawet szumnie zapowiadany powrót pociągu do Berlina przez Horke,Hoyerzwelde (chyba źle napisałem)Cottbus będzie miał gorszy czas przejazdy.Przez Horke i na Cottbus też się nie da bo niezelektryfikowana,jednotorowa i zapchana linia jest a naszymi "hajspeedami" przez Żary to dopiero długo.

  • kolejFAN – 18.09.2017

    najlepiej byłoby nadodrzanką, cały czas trasa jest pod drutem! po co kombinować skoro nie ma gam w wystarczających ilościach?

  • Wrocławianin – 19.09.2017

    EC "Wawel" przez długie lata woził powietrze. Wiem to, bo często nim jeździłem. Więc po co oni chcą uruchamiać kolejne pociągi dla nikogo? Polak jak widać za głupi jest nawet na to, żeby uczyć się na błędach.

  • KODLK – 19.09.2017

    Oto oficjalne informacje. Kijów-Paryż ma być, ale tylko jedna para i przez Warszawę, dwie pary tylko do Frankfurtu/M. Katowice-Berlin ma być też tylko 1 para (ale przez Ostrów, czyli ok.40 minut krócej), a trzy pary mają jechać z Krakowa (z wjazdem do Warszawy, czyli Poznań, Słubice).Nie będzie pociągów Wrocław-Drezno, tylko z przesiadką w Zgorzelcu, za to mają być trzy pary Jelenia Góra-Drezno przez Zgorzelec.Czyli przez Zgorzelec będzie mniej pociągów międzynarodowych a Wrocław może sobie tylko pomarzyć o połączeniach do Europy (Berlin, Drezno itd.). Macie marszrutki autostradą i się cieszcie.Ktoś, kto się zastanawia czy jest potencjał, niech zobaczy ile jest pustych samolotów do Niemiec z Wrocławia, nawet busy ostatnio polikwidowali bo zwyczajnie nie ma zainteresowania na tej trasie.

  • Jakub Adamczyk – 19.09.2017

    Z Wrocławia wystarczą busy autostradą. Z Krakowa lepiej puścić przez Łódź i Poznań. A jak ktoś z Wrocławia musi koniecznie pociągiem, to może jechać przez Poznań i tam przesiąść się na pociąg ze stolicy.

  • a teraz fakty – 19.09.2017

    Tutaj na filmiku świetnie widać, jakie "tłumy" jeżdżą pociągami z Wrocławia do Drezna. Filmik nakręcony pod Bolesławcem, czyli mniej więcej w połowie trasy, a więc nikt nie zarzuci, że zmanipulowany, bo zrobiony gdzieś na krańcu trasy: https://www.youtube.com/watch?v=MCvu1xxQXNA . Największy muchowóz na Dolnym Śląsku. Zarazem są to najdroższe pociągi uruchamianie na Dolnym Śląsku, bo wymagają wynajmowania jednostek od Niemców, którzy liczą sobie za to grube sumki liczone w euro. Po co kolejny muchowóz z Wrocławia do Berlina?

  • Fanz – 19.09.2017

    Ten pociąg to wyłącznie dla zaspokojenia prowincjonalnych kompleksów Wrocławia (który ma bzika na punkcie prestiżu), bo Dolnoślązakom potrzebny jest on jak kobyle suknia baletowa. Chcą mieć wrocławiaki prestiżowóz do Berlina - OK, ale niech sami go sobie sfinansują. A nie że płaci za niego cały Dolny Śląsk albo cały kraj, gdzie przez to jest mniej pieniędzy na kolej tam gdzie ludzie chcą jeździć.

  • Dedete – 19.09.2017

    Jeździ już Pociąg do Kompleksów i wozi powietrze. Po co kolejne muchowozy z Berlina?

  • onerail – 19.09.2017

    Ten pociąg miałby sens gdyby jeździł w Karkonosze. A tak będzie tak samo woził powietrze jak składy z Drezna. Za to jeżdżą pociągi z Drezna w czeskie Karkonosze i na brak pasażerów nie narzekają. Czesi wiedzą jak wykorzystać potencjał swoich gór. Tak samo przed wojną jeździły bezpośrednie pociągi z Berlina i Drezna do Jeleniej Góry, Karpacza i Szklarskiej Poręby i z każdego wylewały się tłumy turystów. Polacy niestety nie mają smykałki do biznesu, a jak mają kasę to topią ją w błocie.

  • MK Wro – 19.09.2017

    Dokładnie tak jest, dodam jeszcze że obserwuję pociągi do Berlina prawie w każdy weekend i frekwencja wcale nie jest w nich wysoka, była może podczas pierwszych dwóch miesięcy kursowania w wakacje a potem szybko spadła. Jeszcze trochę czasu i będzie taki sam muchowóz jak EC "Wawel", który już jeździł z Wrocławia do Berlina z biletami za tę samą cenę i woził powietrze. Tak samo pociągi do Drezna wożą średnio 5 pasażerów na skład: radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem . Kompromitacje Dolnosląskie lepiej niech się nie pchają za granicę bo narobią Polakom takiego samego wstydu jak przy połączeniu Szklarska Poręba - Liberec, gdzie tuż przed sezonem wakacyjnym KD zerwały umowę z Kolejami Czeskimi i Czesi musieli przejąć na siebie koszty obsługi pociągów po polskiej stronie bo inaczej by nie pojechały. Wstyd!

  • Jestem za! – 19.09.2017

    To że Wrocław jest biedny i leży na peryferiach cywilizacji nie powinno go dyskwalifikować. My mieszkańcy Wrocławia mamy świadomość przepaści która na s dzieli od cywilizacji, ale czy to nie powinno być argumentem za uruchomieniem prestiżowych pociągów do cywilizacji? Przecież tymi pociągami może ktoś jednak by jeździł, mam na myśli Niemców szukających tanich Polek, bo miejscowa ludność jest zbyt biedna, nie starczy na bilet.

  • Wsiocław uber alles – 19.09.2017

    W związku z tym, że na pewnym portalu kilku pryszczatych, wiecznie nudzących się dzieciaków (DW, Dedete, Admc, Maciej Musiał, Jakub Adamczyk, Rafał D., Aga W. itp) obwieściło, że Wrocław jest największą atrakcją turystyczną na Dolnym Śląsku, a niedługo zostanie stolicą świata, wnioskuje:- przetrasować magistralę kolejową E20 przez Wsiocław i zorganizować Wsiocławską Kolej Powiatową- przetrasować autostradę A4 przez centrum Wsiocławia- przenieść do Wsiocławia z Dolnego Śląska Karkonosze, Śnieżkę i Szczeliniec.- pobudować pod Wsiocławiem Centralny Port Lotniczy- najlepiej to zmienić bieg Wisły, żeby przepływała przez Wsiocław, a do Wsiocławia skierować Dunaj czy inną większą rzekęWsiocław musi mieć to mieć, bo co łykend setki tysięcy niemieckich turystów z wypchanym przez ojro portfelami szturmują tą perłę turystyki śląskiej, a tylko złe władze województwa z Dutkiewiczem i Michalakiem na czele blokują jej dynamiczny rozwój i świetlane perspektywy.

  • do – 19.09.2017

    Nie naigrywaj się z Wsiocławia, każdy normalny wstydzi się, że mieszka Wrocławiu, ale nie każdy może stąd uciec. Niektórzy muszą żyć w tak patologicznych warunkach, daleko od gór, bez świeżego powietrza, w patologii. Faktycznie jest u nas ciężko i więcej problemów niż gdzie indziej, zresztą to widać na forach, gdzie nasi młodzi mieszkańcy, nie w pełni sprawni umysłowo, wypisują takie bzdury, o jakich nikt normalny by nawet nie pomyślał, wystarczy przeczytać poniższe wpisy..

  • Dolnoślązak – 19.09.2017

    Na cholerę komu kolejny prestiżowóz do Niemiec??? Wyremontować lokalne linie na Dolnym Śląsku: lwówecką, Karpacz, Kowary, Świeradów, Mieroszów, Stronie Śląskie. Tego potrzebują Dolnoślązacy, a nie drogich muchowozów do Niemiec.

  • WW – 19.09.2017

    obecnie rozwiązuje sprawę dojazdu do Berlina.Kilka kursów dziennie w niezłych godzinach i za dobre pieniądze. Przy odrobinie szczęscia mozna kupić bilet za 2 zł w jedną stronę a 4 zł w obie. Poza tym srednio za 25 zł mozna kupić z wyprzedzeniem. Jedzie 4.5 godz.Może wygoda nieco mniejsza jak pociągiem,ale coś za coś.

  • wrocek – 19.09.2017

    To prawda. Lepiej uruchomić tanie busy Wrocław- Berlin. Z Berlina można dolecieć wszędzie a z Wrocławia tylko Lufthasną, strasznie drogą. Pociąg NIGDY nie będzie konkurencyjny z busami jadącymi autostradą.

  • Tomasz – 19.09.2017

    Kolejny debilizm! Po co komu w ogóle te pociągi? Prawie pięć godzin z Wrocławia do Berlina. Kto tym będzie jeździć? Pies z kulawą nogą nie wsiądzie do tego pociągu. To jest wyrzucanie publicznych pieniędzy (czyli naszych podatków) w błoto!

  • Ryszard Gromadzki – 19.09.2017

    Będzie taki sam muchowóz jak pociągi do Drezna, które wożą 5 pasażerów na skład:http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesemKto za to płaci?

  • Bodi – 19.09.2017

    Jedna popularna linia irlandzka (dla zmylenia mająca w nazwie "Polski") prowadzi bardzo sprawną komunikację autobusową. Codziennie kilka kursów w różnych porach. Jest również komunikacja prywatna. Po grzyba zatem pociąg tak długo jadący?

  • Igor – 19.09.2017

    Bzdury pleciecie. Wszystkie pociągi na linii zgorzeleckiej, szczególnie te do Drezna są przepełnione. A jeleniogórsko-lwóweckim mikolom żal d..ę ściska, hahaha

  • Igor – 19.09.2017

    Bzdury pleciecie. Wszystkie pociągi na linii zgorzeleckiej, szczególnie te do Drezna są przepełnione. A jeleniogórsko-lwóweckim mikolom żal d..ę ściska, hahaha

  • Igor – 19.09.2017

    Bzdury pleciecie. Wszystkie pociągi na linii zgorzeleckiej, szczególnie te do Drezna są przepełnione. A jeleniogórsko-lwóweckim mikolom żal d..ę ściska, hahaha

  • WAWELmusiWROCIC – 19.09.2017

    Należy przywrócić EC WAWEL z Krakowa, przez Stradom Opole Wrocław Żagań Żary Forst Cottbus do Berlina a najlepiej do Hamburga. To racja Stanu!do tego EC JAN KEPLER z Krakowa do Berlina przez Skawinę,Mysłowice,Katowice,Gliwice,Wrocław,Głogów, ZG,Rzepin do Berlina. Musowo! będa wozic tłumy krakowian i wrocławian

  • Igor – 19.09.2017

    Bzdury pleciecie. Wszystkie pociągi na linii jeleniogórskiej, szczególnie te do Szklarskiej Poręby są przepełnione. A zgorzelecko-wrocławskim mikolom żal d..ę ściska, hahaha

  • Igor – 19.09.2017

    Bzdury pleciecie. Wszystkie pociągi na linii jeleniogórskiej, szczególnie te do Szklarskiej Poręby są przepełnione. A zgorzelecko-wrocławskim mikolom żal d..ę ściska, hahaha

  • Igor – 19.09.2017

    Bzdury pleciecie. Wszystkie pociągi na linii jeleniogórskiej, szczególnie te do Szklarskiej Poręby są przepełnione. A zgorzelecko-wrocławskim mikolom żal d..ę ściska, hahaha

  • Igor – 19.09.2017

    Bzdury pleciecie. Wszystkie pociągi na linii jeleniogórskiej, szczególnie te do Szklarskiej Poręby są przepełnione. A zgorzelecko-wrocławskim mikolom żal d..ę ściska, hahaha

  • Igor – 19.09.2017

    Bzdury pleciecie. Wszystkie pociągi na linii jeleniogórskiej, szczególnie te do Szklarskiej Poręby są przepełnione. A zgorzelecko-wrocławskim mikolom żal d..ę ściska, hahaha

  • Igor – 19.09.2017

    Bzdury pleciecie. Wszystkie pociągi na linii jeleniogórskiej, szczególnie te do Szklarskiej Poręby są przepełnione. A zgorzelecko-wrocławskim mikolom żal d..ę ściska, hahaha

  • Franz – 19.09.2017

    Ten pociąg to wyłącznie dla zaspokojenia prowincjonalnych kompleksów Wrocławia (który ma bzika na punkcie prestiżu), bo Dolnoślązakom potrzebny jest on jak kobyle suknia baletowa. Chcą mieć wrocławiaki prestiżowóz do Berlina - OK, ale niech sami go sobie sfinansują. A nie że płaci za niego cały Dolny Śląsk albo cały kraj, gdzie przez to jest mniej pieniędzy na kolej tam gdzie ludzie chcą jeździć.

  • KODLK – 19.09.2017

    Oto oficjalne informacje. Kijów-Paryż ma być, ale tylko jedna para i przez Warszawę, dwie pary tylko do Frankfurtu/M. Katowice-Berlin ma być też tylko 1 para (ale przez Ostrów, czyli ok.40 minut krócej), a trzy pary mają jechać z Krakowa (z wjazdem do Warszawy, czyli Poznań, Słubice).Nie będzie pociągów Wrocław-Drezno, tylko z przesiadką w Zgorzelcu, za to mają być trzy pary Jelenia Góra-Drezno przez Zgorzelec.Czyli przez Zgorzelec będzie mniej pociągów międzynarodowych a Wrocław może sobie tylko pomarzyć o połączeniach do Europy (Berlin, Drezno itd.). Macie marszrutki autostradą i się cieszcie.Ktoś, kto się zastanawia czy jest potencjał, niech zobaczy ile jest pustych samolotów do Niemiec z Wrocławia, nawet busy ostatnio polikwidowali bo zwyczajnie nie ma zainteresowania na tej trasie.

  • Fakty – 19.09.2017

    Tutaj na filmiku świetnie widać, jakie "tłumy" jeżdżą pociągami z Wrocławia do Drezna. Filmik nakręcony pod Bolesławcem, czyli mniej więcej w połowie trasy, a więc nikt nie zarzuci, że zmanipulowany, bo zrobiony gdzieś na krańcu trasy: https://www.youtube.com/watch?v=MCvu1xxQXNA . Największy muchowóz na Dolnym Śląsku. Zarazem są to najdroższe pociągi uruchamianie na Dolnym Śląsku, bo wymagają wynajmowania jednostek od Niemców, którzy liczą sobie za to grube sumki liczone w euro. Po co kolejny muchowóz z Wrocławia do Berlina?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....