TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowe połączenie kolejowe Półwyspu Iberyjskiego z Francją
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 21.02.2011 22:03:20 2 komentarze
Nowe połączenie kolejowe Półwyspu Iberyjskiego z Francją

Pod koniec stycznia 2011 roku otworzony został nowy odcinek linii kolejowej, łączący sieci hiszpańską i francuską. Inwestycja została zrealizowana, przy udziale środków pochodzących z Unii Europejskiej, za około 70 mln €. Trasa kolejowa o długości 44,4 km połączyła Perpignan (Francja) z Figueras (Hiszpania). Linia powstała z przeznaczeniem do obsługi zarówno pociągów dużych prędkości, jak i towarowych przewozów kolejowych. Jej oddanie do użytku ma znacznie skrócić czas podróży. W oficjalnym otwarciu wzięli udział hiszpański minister rozwoju, Jose Blanco López, francuski sekretarz stanu ds. transportu, Thierry Mariani i Carlo Secchi, w imieniu Komisji Europejskiej.

Carlo Secchi, który jest odpowiedzialny w imieniu Komisji za koordynację szybkich połączeń kolejowych w południowo-zachodniej Europie, w tym linii Madryt-Barcelona-Lyon, powiedział: \'To połączenie miedzy dwoma sieciami europejskich kolei dużych prędkości pokonuje historyczne naturalne bariery. Nowy odcinek transgraniczny stanowi główne osiągnięcie rynku wewnętrznego i mobilności obywateli. Jestem dumny, że Unii Europejskiej odegrała tak ważną rolę w realizacji tej inwestycji.\'

Odcinek transgraniczny, zapewniający pierwsze połączenie między Półwyspem Iberyjskim, a resztą Unii Europejskiej, został ukończony w 2009 roku, a jego realizacja była możliwa dzięki dofinansowaniu z środków Trans-Europejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), w kwocie 69.750.000 €, co stanowi 25% kosztów robót.

Prace na jego podłączeniem do sieci hiszpańskiej zostały zakończone w grudniu 2010 roku. Dzięki temu łącznikowi możliwe stało się podróżowanie pociągiem z państw Unii Europejskiej po Hiszpanii. Zaznaczyć trzeba, iż hiszpańska sieć dużych prędkości jest zbudowana w standardowej szerokości toru, podczas gdy linie tradycyjne, w tym dawne przejścia graniczne, są w szerszej skrajni, obowiązującej na Półwyspie Iberyjskim. Nowa inwestycja pokonuje ten problem, który dotychczas znacznie ograniczał kolejowe przepływy transgraniczne. Linia przechodzi przez nowy tunel Pertus, o długości 8 km. Szybkie pociągi pokonują go z prędkością 350 km/h. Aby zapewnić bezpieczne i intensywne użytkowanie, jest wyposażony w sygnalizację zgodną z normami Unii Europejskiej i system sterowania - European Rail Traffic Monitoring System (ERTMS), który nieustannie monitoruje ruch i dostarcza informacje zwrotne o pociągach i do pociągów.

Nowa usługa międzynarodowa, skrócenie czasu podróży z Barcelony do francuskiej sieci o około jedną godzinę, już okazała się sukcesem komercyjnym. Pełne wykorzystanie linii dużych prędkości między Barceloną i odcinkiem transgranicznym, spodziewane jest na rok 2012. Wówczas to czas podróży z Barcelony do Perpignan skróci się jeszcze i będzie wynosił zaledwie 50 minut. Znacznie zwiększy to przepływ transportu kolejowego, zarówno w transporcie pasażerskim, jak towarowym. Zapewnione zostanie skutecznie połączenie dwóch najważniejszych miast i portów śródziemnomorskich (Barcelona i Valencia) z resztą sieci kolejowej UE. Dzięki trwającym staraniom i realizacji inwestycji, pełny łuk Morza Śródziemnego z Walencji do Lyon ma zostać uruchomiony w 2020 roku. Do tego czasu, podróż z Barcelony do Paryża będzie zajmować tylko 4 i pół godziny zamiast ośmiu godzin. Podróż z Barcelony do Lyon zajmie tylko 2 godziny i 40 minut.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Hiszpania
Francja
Unia Europejska
  • Adam Z – 23.02.2011

    Jak rozumiem, ma być zbudowana nowa linia na Lyon? Czy tez będzie to połączenie za pomoca istniejącej linii LGV Mediteranee? Więcej materiałów o zachodnich kolejach proszę. W Polsce kolej się już skończyła i nie ma sensu w obecnym wydaniu.

  • gość2 – 24.02.2011

    Co z nocnymi połaczeniami Talgo TrenHotel do Mediolanu, Paryża i Zurichu ? Może Niemcy pkusiliby sie o jakieś EN z Koloni czy Frankfurtu do Barcelony

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....