TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowe połączenie kolejowe Półwyspu Iberyjskiego z Francją
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 21.02.2011 22:03:20 2 komentarze
Nowe połączenie kolejowe Półwyspu Iberyjskiego z Francją

Pod koniec stycznia 2011 roku otworzony został nowy odcinek linii kolejowej, łączący sieci hiszpańską i francuską. Inwestycja została zrealizowana, przy udziale środków pochodzących z Unii Europejskiej, za około 70 mln €. Trasa kolejowa o długości 44,4 km połączyła Perpignan (Francja) z Figueras (Hiszpania). Linia powstała z przeznaczeniem do obsługi zarówno pociągów dużych prędkości, jak i towarowych przewozów kolejowych. Jej oddanie do użytku ma znacznie skrócić czas podróży. W oficjalnym otwarciu wzięli udział hiszpański minister rozwoju, Jose Blanco López, francuski sekretarz stanu ds. transportu, Thierry Mariani i Carlo Secchi, w imieniu Komisji Europejskiej.

Carlo Secchi, który jest odpowiedzialny w imieniu Komisji za koordynację szybkich połączeń kolejowych w południowo-zachodniej Europie, w tym linii Madryt-Barcelona-Lyon, powiedział: \'To połączenie miedzy dwoma sieciami europejskich kolei dużych prędkości pokonuje historyczne naturalne bariery. Nowy odcinek transgraniczny stanowi główne osiągnięcie rynku wewnętrznego i mobilności obywateli. Jestem dumny, że Unii Europejskiej odegrała tak ważną rolę w realizacji tej inwestycji.\'

Odcinek transgraniczny, zapewniający pierwsze połączenie między Półwyspem Iberyjskim, a resztą Unii Europejskiej, został ukończony w 2009 roku, a jego realizacja była możliwa dzięki dofinansowaniu z środków Trans-Europejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), w kwocie 69.750.000 €, co stanowi 25% kosztów robót.

Prace na jego podłączeniem do sieci hiszpańskiej zostały zakończone w grudniu 2010 roku. Dzięki temu łącznikowi możliwe stało się podróżowanie pociągiem z państw Unii Europejskiej po Hiszpanii. Zaznaczyć trzeba, iż hiszpańska sieć dużych prędkości jest zbudowana w standardowej szerokości toru, podczas gdy linie tradycyjne, w tym dawne przejścia graniczne, są w szerszej skrajni, obowiązującej na Półwyspie Iberyjskim. Nowa inwestycja pokonuje ten problem, który dotychczas znacznie ograniczał kolejowe przepływy transgraniczne. Linia przechodzi przez nowy tunel Pertus, o długości 8 km. Szybkie pociągi pokonują go z prędkością 350 km/h. Aby zapewnić bezpieczne i intensywne użytkowanie, jest wyposażony w sygnalizację zgodną z normami Unii Europejskiej i system sterowania - European Rail Traffic Monitoring System (ERTMS), który nieustannie monitoruje ruch i dostarcza informacje zwrotne o pociągach i do pociągów.

Nowa usługa międzynarodowa, skrócenie czasu podróży z Barcelony do francuskiej sieci o około jedną godzinę, już okazała się sukcesem komercyjnym. Pełne wykorzystanie linii dużych prędkości między Barceloną i odcinkiem transgranicznym, spodziewane jest na rok 2012. Wówczas to czas podróży z Barcelony do Perpignan skróci się jeszcze i będzie wynosił zaledwie 50 minut. Znacznie zwiększy to przepływ transportu kolejowego, zarówno w transporcie pasażerskim, jak towarowym. Zapewnione zostanie skutecznie połączenie dwóch najważniejszych miast i portów śródziemnomorskich (Barcelona i Valencia) z resztą sieci kolejowej UE. Dzięki trwającym staraniom i realizacji inwestycji, pełny łuk Morza Śródziemnego z Walencji do Lyon ma zostać uruchomiony w 2020 roku. Do tego czasu, podróż z Barcelony do Paryża będzie zajmować tylko 4 i pół godziny zamiast ośmiu godzin. Podróż z Barcelony do Lyon zajmie tylko 2 godziny i 40 minut.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Hiszpania
Francja
Unia Europejska
  • Adam Z – 23.02.2011

    Jak rozumiem, ma być zbudowana nowa linia na Lyon? Czy tez będzie to połączenie za pomoca istniejącej linii LGV Mediteranee? Więcej materiałów o zachodnich kolejach proszę. W Polsce kolej się już skończyła i nie ma sensu w obecnym wydaniu.

  • gość2 – 24.02.2011

    Co z nocnymi połaczeniami Talgo TrenHotel do Mediolanu, Paryża i Zurichu ? Może Niemcy pkusiliby sie o jakieś EN z Koloni czy Frankfurtu do Barcelony

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....