TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowe przystanki na trasie Poznań – Piła
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.12.2019 14:45:39
Nowe przystanki na trasie Poznań – Piła (foto: PKP PLK)

Od niedzieli pasażerowie PKP na trasie Poznań – Piła będą mogą korzystać z nowych przystanków: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Powstały one w ramach inwestycji realizowanej przez PKP PLK za 500 mln zł.

Cztery nowe przystanki powstały na poznańskich Podolanach, na Osiedlu Grzybowym w Złotnikach, w Złotkowie oraz w Bogdanowie. Mają one przede wszystkim zapewnić lepszy dostęp do pociągów, szczególnie w szybko rozwijających się dzielnicach i miejscowościach.

Jak wskazał członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Arnold Bresch, od niedzieli po raz pierwszy z poznańskich Podolan do centrum Poznania będzie można dojechać w około 10 minut. Dodał, że na trasie Poznań – Piła już skrócił się czas przejazdu.

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK tłumaczył, że nowe perony mają 200 m długości; wysokie na 76 cm platformy ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów.

"Wszystkie obiekty mają antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi. Są ławki, wiaty i czytelne oznakowanie. Dobrą widoczność po zmroku zapewni jasne oświetlenie" - wyjaśnił. Wskazał, że nowe przystanki zostały dostosowane do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się oraz wyposażone w stojaki rowerowe.

Śledziński podkreślił, że wyremontowano wszystkie 34 perony między Poznaniem a Piłą - m.in. w Rogoźnie, Chodzieży, Budzyniu. Dworzec w Pile, dzięki m.in. zabytkowym wiatom i mozaice z kostki, zachował swój historyczny charakter.

"Na całej ok. 134-kilometrowej trasie pociągi sprawnie jeżdżą już po bezstykowych torach zmniejszających poziom drgań i hałasu, co pozytywnie wpływa na środowisko. Są nowe rozjazdy i nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczeństwo istotnie poprawiła modernizacja 63 przejazdów kolejowo-drogowych" - wskazał Śledziński. Dodał, że nowa nawierzchnia, urządzenia, oznakowanie i specjalne maty tłumiące ograniczające odgłosy przejeżdżających pociągów są m.in. w Poznaniu, Garbatce i Rogoźnie.

Ruch kolejowy na zmodernizowanej trasie będzie nadzorowany z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Poznaniu. Komunikację poprawił także przebudowany wiadukt kolejowy na ul. Mostowej w Chodzieży, a do końca roku kierowcy przejadą też szerszą jezdnią pod wiaduktem na ul. Kochanowskiego.

Śledziński podkreślił, że dzięki dotychczas zrealizowanym pracom, z Poznania do Piły pociągi pośpieszne jeżdżą o ok. 15 minut krócej, a regionalne - o ok. 7 min. W przyszłym roku, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, czas przejazdu ma wynieść ok. 80 minut, czyli do 40 minut mniej niż przed rozpoczęciem modernizacji.

Inwestycję w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020" PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mają zrealizować do końca roku. Prace warte są ok. 500 mln zł, współfinansuje je województwo wielkopolskie z WRPO.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
przystanek
Poznań
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....