TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowe przystanki na trasie Poznań – Piła
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.12.2019 14:45:39
Nowe przystanki na trasie Poznań – Piła (foto: PKP PLK)

Od niedzieli pasażerowie PKP na trasie Poznań – Piła będą mogą korzystać z nowych przystanków: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Powstały one w ramach inwestycji realizowanej przez PKP PLK za 500 mln zł.

Cztery nowe przystanki powstały na poznańskich Podolanach, na Osiedlu Grzybowym w Złotnikach, w Złotkowie oraz w Bogdanowie. Mają one przede wszystkim zapewnić lepszy dostęp do pociągów, szczególnie w szybko rozwijających się dzielnicach i miejscowościach.

Jak wskazał członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Arnold Bresch, od niedzieli po raz pierwszy z poznańskich Podolan do centrum Poznania będzie można dojechać w około 10 minut. Dodał, że na trasie Poznań – Piła już skrócił się czas przejazdu.

Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK tłumaczył, że nowe perony mają 200 m długości; wysokie na 76 cm platformy ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów.

"Wszystkie obiekty mają antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi. Są ławki, wiaty i czytelne oznakowanie. Dobrą widoczność po zmroku zapewni jasne oświetlenie" - wyjaśnił. Wskazał, że nowe przystanki zostały dostosowane do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się oraz wyposażone w stojaki rowerowe.

Śledziński podkreślił, że wyremontowano wszystkie 34 perony między Poznaniem a Piłą - m.in. w Rogoźnie, Chodzieży, Budzyniu. Dworzec w Pile, dzięki m.in. zabytkowym wiatom i mozaice z kostki, zachował swój historyczny charakter.

"Na całej ok. 134-kilometrowej trasie pociągi sprawnie jeżdżą już po bezstykowych torach zmniejszających poziom drgań i hałasu, co pozytywnie wpływa na środowisko. Są nowe rozjazdy i nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczeństwo istotnie poprawiła modernizacja 63 przejazdów kolejowo-drogowych" - wskazał Śledziński. Dodał, że nowa nawierzchnia, urządzenia, oznakowanie i specjalne maty tłumiące ograniczające odgłosy przejeżdżających pociągów są m.in. w Poznaniu, Garbatce i Rogoźnie.

Ruch kolejowy na zmodernizowanej trasie będzie nadzorowany z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Poznaniu. Komunikację poprawił także przebudowany wiadukt kolejowy na ul. Mostowej w Chodzieży, a do końca roku kierowcy przejadą też szerszą jezdnią pod wiaduktem na ul. Kochanowskiego.

Śledziński podkreślił, że dzięki dotychczas zrealizowanym pracom, z Poznania do Piły pociągi pośpieszne jeżdżą o ok. 15 minut krócej, a regionalne - o ok. 7 min. W przyszłym roku, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, czas przejazdu ma wynieść ok. 80 minut, czyli do 40 minut mniej niż przed rozpoczęciem modernizacji.

Inwestycję w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020" PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mają zrealizować do końca roku. Prace warte są ok. 500 mln zł, współfinansuje je województwo wielkopolskie z WRPO.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
przystanek
Poznań

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....