TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowoczesne estakady usprawnią ruch kolejowy w Krakowie
- Opublikowano: 15.08.2018 09:51:04 1 komentarz
Nowoczesne estakady usprawnią ruch kolejowy w Krakowie (foto: PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują najważniejszą linię kolejową w stolicy Małopolski. Jej kluczowym elementem będą dwie estakady kolejowe, wybudowane w centrum miasta. Konstrukcja obiektów właśnie zaczęła powstawać.

Do końca 2020 roku pojawią się na nich cztery tory kolejowe, dla sprawnego ruchu pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.

Obecnie przez miasto biegnie XIX – wieczny nasyp kolejowy, który dzieli centrum Krakowa i utrudnia komunikację po obu jego stronach. Do tej pory znajdowały się na nim dwa tory kolejowe. W obliczu rosnących potrzeb, szczególnie w kontekście uruchomienia kolei aglomeracyjnej, inżynierowie PLK zdecydowali o dołożeniu dodatkowych dwóch torów. Takie rozwiązanie obejmie niemal czterokilometrowy odcinek linii kolejowej, łączący dwie najważniejsze stacje pasażerskie w mieście: Kraków Główny i Kraków Płaszów.

Najtrudniejszy fragment tego odcinka, krakowskiej linii średnicowej, położony jest w rejonie ul. Grzegórzeckiej, pomiędzy Starym Miastem i Kazimierzem. W tym miejscu nasyp zostanie zastąpiony dwoma estakadami kolejowymi. Pierwsza z nich usytuowana będzie wzdłuż ul. Blich, druga pomiędzy Halą Targową i ul. Miodową. W sumie będą miały 800 metrów długości, a rozdzielać je będzie tylko zabytkowy wiadukt kolejowy, położony nad ul. Grzegórzecką, który jest również rozbudowywany.

Pierwsze elementy konstrukcji już gotowe

Budowa estakad rozpoczęła się w zeszłym roku. W pierwszej kolejności wykonawca zajął się przygotowaniem podpór, na których posadowiona będzie właściwa konstrukcja. Obiekty podzielone są w sumie na 10 mniejszych odcinków i realizowane są równolegle.

W zeszły weekend ruszył kolejny etap budowy estakad – przy ul. Blich zabetonowany został ich pierwszy fragment. Było to bardzo trudne zadanie pod względem inżynieryjnym.

W jego realizacji przeszkadzały przede wszystkim upały. Reżim technologiczny wymaga, by tego typu prace realizowane były w odpowiednich temperaturach. Przez najbliższe kilka dni beton będzie wiązał. Później konstrukcja zostanie sprężona i wykonawca będzie mógł przystąpić do demontażu szalunków. Równocześnie trwają prace przy kolejnych odcinkach estakady. Następny, przeznaczony do betonowania, jest fragment obiektu, położony tuż przy Hali Targowej.

Konstrukcja estakad, na całej ich długości, będzie gotowa pod koniec tego roku. Wtedy inżynierowie przystąpią do ich wykończenia. Pojawi się na nich nawierzchnia kolejowa, tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W połowie 2019 roku zaczną po nich kursować pierwsze pociągi. Wtedy też wykonawca przystąpi do ostatecznej likwidacji nasypu, który obecnie jeszcze służy podróżnym. Następnie rozpocznie się budowa brakujących fragmentów estakad, na których ułożone zostaną pozostałe trzy tory.

Efekty modernizacji linii średnicowej

Estakady kolejowe w centrum Krakowa znacznie usprawnią ruch pociągów pasażerskich w mieście. To nie jedyny efekt modernizacji krakowskiej linii średnicowej. Powstaną także nowe przystanki: Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki, a istniejące stacje i przystanki zostaną zmodernizowane. Przez Wisłę pociągi pojadą po dwóch nowych mostach, a dzięki nowym torom poruszać się będą z prędkością 100 km/h. Największa inwestycja, realizowana przez PLK na południu Polski, zakończy się w 2020 roku. Wartość robót budowlanych szacowana jest na niemal 1 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Kraków
wiadukt
  • kolejFAN – 17.08.2018

    tragicznie wolne tempo,pociągi mega opóźnione, ZKA męczarnią dla pasażerów, nie tak to powinno wyglądać..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....