Nowoczesne wagony sypialne dla Azerbejdżanu wyjadą w 2019 r.
Nowe wagonypasażerskie pojadą na trasie Baku – Tbilisi – Kars w trzecim kwartale 2019 r. –poinformowały Koleje Azerbejdżanu.
Informacja taka została podana 30 października, a więc wpierwszą rocznicę oficjalnej inauguracji korytarza kolejowego Baku – Tbilisi -Kars. Do tej pory trasa przewoziła około 3 000 kontenerów, a głównym towarembyły materiały budowlane, sprzęt elektryczny, zboża, pojazdy drogowe. To takżeruch tranzytowy z Rosji, Chin i Azji Środkowej do Turcji.
W czerwcu 2014 r. ADY poinformowały o wyborze ofertyStadlera na dostawę wagonów sypialnych do obsługi nocnych połączeń pasażerskichna trasie między Azerbejdżanem i Turcją, potencjalnie, aż do Ankary i Stambułu.Pierwszy został zaprezentowany na InnoTrans 2016. ADY zapowiedziały, żedostarczenie zestawu 10 wagonów jest obecnie planowane na pierwszy kwartał 2019r.
Każdy 10-wagonowy skład będzie miał łącznie 257 miejsc wpierwszej i drugiej klasie. Pojedzie z prędkością do 160 km/h. Wagony zostałyzbudowane z aluminium, nie ze stali, podobnie, jak wiele innych pojazdówStadlera. Dzięki temu są lżejsze. Dzięki zaprojektowanemu przez Stadleraspecjalnemu wózkowi z przestawnymi zestawami kołowymi, wagon może byćeksploatowany zarówno na liniach szerokotorowych, które występują wAzerbejdżanie i Gruzji, jak i normalnotorowych, typowych dla Turcji i EuropyŚrodkowej.
Wysoki komfort – taki przede wszystkim cel przyświecał iprzewoźnikowi i producentowi. Będą z niego mogli korzystać ci, którzy zdecydująsię na podróż wagonem klasy pierwszej. W przedziale do dyspozycji podróżnychbędą dwa łóżka. Ale nie tylko. Będzie też łazienka wyposażona w prysznic,telewizor, fotel czy gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Co ciekawekażdy wagon sypialny wyposażony jest w agregat zasilania awaryjnego, któryumożliwia nieprzerwane korzystanie z wagonu przez 24 godziny, bez koniecznościużywania zasilania zewnętrznego. Są też toalety próżniowe. W przedziale dlaosób niepełnosprawnych znajdują się windy dla wózków inwalidzkich. Wagony majątakże przedział dla kierownika pociągu. Pojazdy odpowiadają normomprzewidzianym w GOST i UIC.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze