Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowoczesne wagony sypialne dla Azerbejdżanu wyjadą w 2019 r.

inforail
06.11.2018 08:15
0 Komentarzy

Nowe wagonypasażerskie pojadą na trasie Baku – Tbilisi – Kars w trzecim kwartale 2019 r. –poinformowały Koleje Azerbejdżanu.

Informacja taka została podana 30 października, a więc wpierwszą rocznicę oficjalnej inauguracji korytarza kolejowego Baku – Tbilisi -Kars. Do tej pory trasa przewoziła około 3 000 kontenerów, a głównym towarembyły materiały budowlane, sprzęt elektryczny, zboża, pojazdy drogowe. To takżeruch tranzytowy z Rosji, Chin i Azji Środkowej do Turcji.

W czerwcu 2014 r. ADY poinformowały o wyborze ofertyStadlera na dostawę wagonów sypialnych do obsługi nocnych połączeń pasażerskichna trasie między Azerbejdżanem i Turcją, potencjalnie, aż do Ankary i Stambułu.Pierwszy został zaprezentowany na InnoTrans 2016. ADY zapowiedziały, żedostarczenie zestawu 10 wagonów jest obecnie planowane na pierwszy kwartał 2019r.

Każdy 10-wagonowy skład będzie miał łącznie 257 miejsc wpierwszej i drugiej klasie. Pojedzie z prędkością do 160 km/h. Wagony zostałyzbudowane z aluminium, nie ze stali, podobnie, jak wiele innych pojazdówStadlera. Dzięki temu są lżejsze. Dzięki zaprojektowanemu przez Stadleraspecjalnemu wózkowi z przestawnymi zestawami kołowymi, wagon może byćeksploatowany zarówno na liniach szerokotorowych, które występują wAzerbejdżanie i Gruzji, jak i normalnotorowych, typowych dla Turcji i EuropyŚrodkowej.

Wysoki komfort – taki przede wszystkim cel przyświecał iprzewoźnikowi i producentowi. Będą z niego mogli korzystać ci, którzy zdecydująsię na podróż wagonem klasy pierwszej. W przedziale do dyspozycji podróżnychbędą dwa łóżka. Ale nie tylko. Będzie też łazienka wyposażona w prysznic,telewizor, fotel czy gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Co ciekawekażdy wagon sypialny wyposażony jest w agregat zasilania awaryjnego, któryumożliwia nieprzerwane korzystanie z wagonu przez 24 godziny, bez koniecznościużywania zasilania zewnętrznego. Są też toalety próżniowe. W przedziale dlaosób niepełnosprawnych znajdują się windy dla wózków inwalidzkich. Wagony majątakże przedział dla kierownika pociągu. Pojazdy odpowiadają normomprzewidzianym w GOST i UIC.


Komentarze